افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
1

همه چیز درباره فیلم بر باد رفته + نام تمامی بازیگران و خلاصه داستان

  • کد خبر : 354691
همه چیز درباره فیلم بر باد رفته + نام تمامی بازیگران و خلاصه داستان

فیلم رفته است (بر باد رفته) فیلمی درام به کارگردانی ویکتور فلمینگ کارگردان مشهور آمریکایی است و از ستاره های آن می توان به کلارک گیبل و ویوین لی اشاره کرد. امتیاز فیلم: R ژانر: جنگی، درام مدت زمان فیلم: 238 دقیقه. تاریخ انتشار: 15 دسامبر 1939 استودیو: مترو گلدوین مایر خلاصه فیلم اسکارلت دختر […]

فیلم رفته است (بر باد رفته) فیلمی درام به کارگردانی ویکتور فلمینگ کارگردان مشهور آمریکایی است و از ستاره های آن می توان به کلارک گیبل و ویوین لی اشاره کرد.

امتیاز فیلم: R

ژانر: جنگی، درام

مدت زمان فیلم: 238 دقیقه.

تاریخ انتشار: 15 دسامبر 1939

استودیو: مترو گلدوین مایر

خلاصه فیلم

اسکارلت دختر یکی از کشاورزان بزرگ است، موج جنگ زندگی او و خانواده اش را تحت تاثیر قرار می دهد و او مجبور است خود را با دوران جدید پس از جنگ وفق دهد، در حالی که درگیر احساسات خود از گذشته است، اما. ..

فیلم رفته است

داستان کامل فیلم.

خطر اسپویل و افشای داستان:

در سال 1861، در آستانه جنگ داخلی آمریکا، اسکارلت اوهارا با خانواده اش در مزرعه خانوادگی آنها در جورجیا زندگی می کند.

اسکارلت مخفیانه عاشق مردی به نام اشلی است، اما متوجه می شود که اشلی با دختر عمویش ملانی همیلتون ازدواج می کند و روز بعد مراسم تعهد آنها در خانه اشلی برگزار می شود.

فیلم رفته است

اسکارلت در مهمانی شرکت می کند و سعی می کند توجه اشلی را به خود جلب کند، اما به جای اشلی، مهمان دیگری به نام رت باتلر توجه او را جلب می کند. جشن با خبر اعلان جنگ قطع می شود و مردان داوطلب ثبت نام می شوند.

فیلم رفته است

اسکارلت که عاشق اشلی است و تلاش های او برای منصرف کردن اشلی از این ازدواج به جایی نرسیده است، به دلیل عصبانیت اشلی و حسادت او، با برادر کوچکتر ملانی، چارلز ازدواج می کند.

چارلز در جنگ می میرد و پس از مرگ دامادش، مادر اسکارلت اسکارلت را به خانه همیلتون در آتلانتا می فرستد در حالی که اشلی در جنگ است. اسکارلت در آتلانتا با رت آشنا می شود و با یکدیگر بیشتر آشنا می شوند.

پس از نبرد گتیسبورگ، که طی آن بسیاری از مردان اسکارلت سیتی کشته شدند، موج جنگ علیه کنفدراسیون (جنوبی ها) تغییر می کند.

فیلم رفته است

هشت ماه بعد، در حالی که آتلانتا در محاصره ارتش اتحادیه (شمالی ها) است، ملانی نوزاد خود را با کمک اسکارلت به دنیا می آورد و رت به آنها کمک می کند تا از شهر فرار کنند.

پس از ترک شهر، رت تصمیم می گیرد به جنگ بپیوندد و اسکارلت و ملانی را پشت سر بگذارد. آنها به مزرعه خانوادگی اسکارلت برمی گردند، اما اسکارلت متوجه می شود که آنجا تقریباً متروک است و هیچ کس به جز پدر، خواهرانش و دو برده سابق، مامی و پارک، در آنجا زندگی نمی کند.

متأسفانه مادر اسکارلت بر اثر حصبه درگذشت و پدر سالخورده او قادر به کار نبود. اسکارلت تصمیم می گیرد هر کاری که می تواند برای نجات خانواده و خودش انجام دهد.

فیلم رفته است

مدتی بعد، در حالی که همه در مزارع پنبه کار می کنند، پدر اسکارلت از اسب خود به زمین می افتد و در حالی که متجاوزی را از مزرعه خود بیرون می کند می میرد.

اشلی پس از شکست جنوبی‌ها در جنگ به خانه بازمی‌گردد، اسکارلت دوباره در مورد علاقه‌اش به او می‌گوید و از آن‌ها التماس می‌کند که با هم فرار کنند، اما اشلی درخواست او را رد می‌کند و می‌گوید نمی‌تواند ملانی را ترک کند.

اسکارلت که قادر به پرداخت مالیات بر مزارع خانواده اش نیست، تصمیم می گیرد برای قرض گرفتن پول نزد رت باتلر برود، اما متوجه می شود که او در زندان است. او به نامزد خواهرش فرانک کندی برخورد می کند و به بهانه اینکه خواهرش سولن از انتظار خسته شده و خواستگار دیگری دارد با او که صاحب فروشگاه و مرد ثروتمندی است برای پرداخت مالیات مزرعه ازدواج می کند.

فیلم رفته است

مدتی بعد، پس از اینکه اسکارلت توسط یک مرد سیاهپوست مورد حمله قرار می گیرد، فرانک، اشلی، رت و چند نفر دیگر تلاش می کنند تا انتقام این حمله را بگیرند، اما فرانک در درگیری بعدی کشته می شود. پس از تشییع جنازه فرانک، رت از اسکارلت خواستگاری می کند و او پیشنهاد او را می پذیرد.

مدتی بعد، رت و اسکارلت صاحب دختری به نام بانی بلو شدند. اسکارلت که هنوز نتوانسته عشق اشلی را از دلش پاک کند و این عشق او را آزار داده است به رت می گوید که فرزند دیگری نمی خواهد.

فیلم رفته است

یک روز در کارخانه فرانک، خواهر اشلی که از اسکارلت متنفر است، اسکارلت و اشلی را می بیند که در آغوش گرفته شده اند و در مورد آنها شایعاتی پخش می کند.

پس از شنیدن این شایعات، رت اسکارلت را مجبور می کند تا در جشن تولد اشلی در همان شب شرکت کند. ملانی که نمی تواند شایعات را باور کند، از اسکارلت حمایت می کند تا به همه بفهماند که شایعات را باور نمی کند. پس از بازگشت از مهمانی، اسکارلت رت را مست در طبقه پایین می بیند و آنها در مورد اشلی با هم بحث می کنند.

فیلم رفته است

روز بعد، رت بابت رفتار خود عذرخواهی می کند و به اسکارلت پیشنهاد طلاق می دهد، اما اسکارلت پیشنهاد او را رد می کند و می گوید که طلاق باعث شرمساری آنها می شود.

وقتی رت از یک سفر طولانی برمی گردد، اسکارلت به او می گوید که باردار است، اما بحثی پیش می آید که باعث می شود اسکارلت از پله ها بیفتد و سقط شود. اسکارات به آرامی بهبود می یابد اما تراژدی مرگ بانی رخ می دهد. او در حین اسب سواری به زمین می افتد و از حصار می پرد.

فیلم رفته است

ملانی پس از سقط جنین خود به شدت بیمار می شود و اسکارلت و رت به دیدن او می روند. در همین حال اسکارلت برای اشلی که حالش بد است ابراز همدردی می کند و رت که شاهد رابطه صمیمی آنهاست و از مرگ دخترش بسیار افسرده شده است به خانه برمی گردد تا به آتلانتا برود.

فیلم رفته است

ملانی می میرد و اسکارلت به این حقیقت پی می برد که رت در این مدت واقعاً عاشق او بوده است، به خانه برمی گردد و از رت التماس می کند که او را ترک نکند، اما رت اسکارلت را قبول نمی کند و در حالی که در کنار او گریه می کند، تنها می رود.

فیلم رفته است

اسکارلت مضطرب تصمیم می گیرد به مزرعه خانواده اش بازگردد و مطمئن است که روزی رت را متقاعد خواهد کرد.

نقد فیلم

فیلم بر باد رفته اثری مهم و ماندگار در سینمای جهان است که بر اساس داستان رمان بر باد رفته، شاهکار ادبی مارگارت میچل، نویسنده آمریکایی ساخته شده است.

فیلم رفته است

هر یک از شخصیت های اصلی این فیلم (مثل کتاب) نماد گروه خاصی از مردم هستند و کارگردان به خوبی توانسته وضعیت آشفته جامعه پس از جنگ را به تصویر بکشد.

فیلم رفته است

فیلمنامه شاخص های اصلی موفقیت یک کتاب را دنبال کرده و در خود گنجانده است، بنابراین موفقیت غافلگیرکننده این فیلم دور از انتظار نبود، هرچند بازی چشمگیر بازیگران نیز نقش مهمی در این موفقیت داشت.

علاوه بر همه این موارد، موسیقی فیلم بر باد رفته جذاب است و متناسب با حال و هوای فیلم انتخاب شده است.

فیلم رفته است

فروش فیلم به پایان رسید.

در آن زمان «بر باد رفته» بیش از 390 میلیون دلار فروخت که بر اساس نرخ رشد تورم تا سال 2014، فروش فیلم 3.44 میلیارد دلار برآورد شد. این فیلم در حال حاضر عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای جهان (با احتساب تورم) را به خود اختصاص داده است.

فیلم رفته است

دستاوردهای فیلم از بین رفته است.

جایزه اسکار بهترین کارگردانی

جایزه اسکار بهترین فیلم

جایزه اسکار بهترین بازیگر زن

جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن

جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری

جایزه اسکار بهترین تدوین

جایزه اسکار بهترین طراحی صحنه

جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی

جایزه اسکار افتخاری

فیلم رفته است

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=354691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.