افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

شناخت ابعاد فقر و رفاه اجتماعی از اتلاف منابع و فساد جلوگیری می کند

  • کد خبر : 354689
شناخت ابعاد فقر و رفاه اجتماعی از اتلاف منابع و فساد جلوگیری می کند

به گزارش بازار، اولین نشست رسمی احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با فعالان اجتماعی و مدیران سازمان های مردم نهاد و اعضای شبکه سراسری موسسات خیریه و خیریه با هدف طرح موضوعات و بررسی چالش های خدمت رسانی به گروه های هدف سازمان های مردم نهاد. میدری در این دیدار با تاکید […]

به گزارش بازار، اولین نشست رسمی احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با فعالان اجتماعی و مدیران سازمان های مردم نهاد و اعضای شبکه سراسری موسسات خیریه و خیریه با هدف طرح موضوعات و بررسی چالش های خدمت رسانی به گروه های هدف سازمان های مردم نهاد.

میدری در این دیدار با تاکید بر اینکه هیچ حوزه ای بدون مشارکت مردم پیشرفت نمی کند، گفت: در تعامل مثبت بودن یک فناوری است. خداوند در قرآن می فرماید: ما باید صبر کنیم، باید صبر کنیم و باید صبر کنیم و دیگران را به صبر توصیه کنیم و برای رسیدن به رستگاری ارتباط برقرار کنیم.

وی افزود: ارتباط دو سویه موثر بین دولت و سازمان های مردم نهاد بسیار محدود است. این ضعف یک طرفه نیست و کاملاً دو طرفه است. نهادها نقش مطالبه گرانه را تعریف کرده اند، اما در غرب از آن به حمایت تعبیر کرده اند و می گویند دیگران باید حقوق ما را در نظر بگیرند و صدای ما را بشنوند تا شرایط موجود را تغییر دهیم.

میدری با اشاره به اینکه بوروکراسی ما این شرایط را ایجاد کرده و تعامل را سخت کرده است، تصریح کرد: مسئولان با موسسات خیریه ارتباط دارند اما همه گروه ها نمایندگی ندارند. دولت را فقط در اختیارات و بودجه می بینیم. از طرفی موسسات خیریه مطالبه گر هستند و ظرفیت اجرا ندارند و دانشی در آنها وجود ندارد. برخی نهادها دانش لازم را دارند اما هماهنگی موثری وجود ندارد.

وی همچنین گفت: باید برای ایجاد شرایط جدید در حوزه رفاه و رفاه اجتماعی تلاش کنیم و باید ابعاد فقر را نشان دهیم. اگر سیاستمداران این ابعاد را درک کنند، از اتلاف منابع و فساد جلوگیری می شود. باید واقعیت های تلخ جامعه را بشناسیم و آنها را بشنویم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان تصریح کرد: نیاز به ارتباطات سازمان یافته داریم و باید همکاری و رفاقت را ساماندهی کنیم. قدرت سازماندهی با ایجاد هماهنگی در حکومت و بین دولت و مردم، سرنوشت کشورها را رقم می زند.

در این نشست فعالان اجتماعی و نمایندگان تشکل های مردم نهاد چالش ها و مطالبات خود را مطرح کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=354689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.