افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

حمله تروریستی در نیویورک خنثی شد

  • کد خبر : 354512
حمله تروریستی در نیویورک خنثی شد

آفتاب نیوز: وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که یک مرد پاکستانی به اتهام کمک به گروه دولت اسلامی در انجام یک حمله تروریستی در نیویورک در کانادا دستگیر شده است. به گزارش هندوستان تایمز، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که اخیراً یک مرد پاکستانی به نام «محمد شهذب خان» در […]

آفتاب نیوز:

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که یک مرد پاکستانی به اتهام کمک به گروه دولت اسلامی در انجام یک حمله تروریستی در نیویورک در کانادا دستگیر شده است.

به گزارش هندوستان تایمز، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که اخیراً یک مرد پاکستانی به نام «محمد شهذب خان» در کانادا به اتهام تلاش برای کمک به گروه تروریستی داعش در برنامه ریزی حمله در نیویورک حوالی 7 اکتبر دستگیر شده است. همزمان با سالگرد عملیات توفان الاقصی.

او مردی 20 ساله است که متهم به تأمین منابع و پشتیبانی برای طراحی حمله علیه یهودیان در شهر نیویورک در نزدیکی سالگرد حمله به الاقصی در 7 اکتبر 2023 توسط نیروهای جنبش حماس است. علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی.

مریک بی گارلند، دادستان کل ایالات متحده در بیانیه ای نوشت: «محمد شهذب خان متهم به طراحی یک حمله تروریستی با هدف کشتن هر چه بیشتر یهودیان از طرف داعش است.

کریستوفر رای، مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) با اشاره به تیم خنثی‌سازی توطئه این مرد پاکستانی گفت: «اف‌بی‌آی از نزدیک با شرکای خود همکاری می‌کند تا افرادی را که به نام خشونت مرتکب می‌شوند، مورد تحقیق و بازجویی قرار دهد. داعش یا سایر سازمان های تروریستی ادامه خواهد داد: «مبارزه با تروریسم اولویت اول FBI است.

به گزارش هندوستان تایمز، این مرد پاکستانی قصد داشت از کانادا به نیویورک برود تا در یک مرکز یهودیان در بروکلین تیراندازی کند و حمایت خود را از داعش اعلام کند.

وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد که فعالیت‌های آنلاین این فرد نشان می‌دهد که وی پست‌های رسانه‌های اجتماعی را در حمایت از داعش منتشر کرده و در نوامبر ۲۰۲۳ از طریق پیام‌رسان رمزگذاری شده با افراد همفکر دیگر در تماس بوده است.

در این مدت شهذب خان مواد تبلیغاتی و فیلم های داعش را توزیع می کرد و در جریان این فعالیت ها دو مامور امنیتی به صورت ناشناس با وی ارتباط برقرار می کردند و این پاکستانی اطلاعاتی در مورد نحوه تهیه مسلسل، مهمات و سایر تجهیزات به آنها می داد اجرای حملات و مکان آنها ارائه شده است.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، این شهروند پاکستانی در گفتگو با ماموران گفت: 7 و 11 اکتبر بهترین روز برای حمله به یهودیان است، زیرا 7 اکتبر مصادف با سالگرد حمله به الاقصی در اسرائیل است و 11 اکتبر. این مصادف با عید یهودی “یوم کیپور” است.

شهذب خان متهم به تلاش برای حمایت و تامین منابع از یک “سازمان تروریستی خارجی” است و به عنوان مجازات با 20 سال زندان مواجه است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=354512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.