افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

تامین 150000 تن شمش بلوم در قالب قرارداد اکتشاف ممتاز

  • کد خبر : 354500
تامین 150000 تن شمش بلوم در قالب قرارداد اکتشاف ممتاز

بر اساس گزارش های بازار، بر اساس اعلام عرضه، قیمت پایه مرجع میانگین موزون 3 هفته گذشته معاملات شمش بلوم (5SP و 3SP) در بورس کالا قبل از معامله نهایی است. همچنین فرمول محاسبه قیمت نهایی در این عرضه، قیمت پایه به اضافه حق بیمه است و حداقل خرید هزار تن اعلام شده است که […]

بر اساس گزارش های بازار، بر اساس اعلام عرضه، قیمت پایه مرجع میانگین موزون 3 هفته گذشته معاملات شمش بلوم (5SP و 3SP) در بورس کالا قبل از معامله نهایی است.

همچنین فرمول محاسبه قیمت نهایی در این عرضه، قیمت پایه به اضافه حق بیمه است و حداقل خرید هزار تن اعلام شده است که تاریخ معامله نهایی این قراردادها 23 مهر تا 27 اسفند ماه سال جاری است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، برای تسویه قرارداد حق بیمه تحت عنوان پیش پرداخت معامله نهایی، واریز 10 درصد ارزش قرارداد کشف حق بیمه الزامی است و تسویه معامله نهایی این قراردادها به صورت اعتبار نقدی است.

مزایای قرارداد حق بیمه Discovery

بر اساس این گزارش، کشف حق بیمه نوعی قرارداد بلندمدت است که در بازار فیزیکی بورس کالای ایران منعقد می شود. بر اساس این قرارداد، طرفین متعهد می شوند که محصول مشخص شده را در زمان معینی در آینده بر اساس قیمت نهایی که از فرمول قیمت پایه به اضافه مابه التفاوت توافقی محاسبه می شود، به بازار عرضه کنند. در این قرارداد خریدار بخشی از ثمن معامله را در زمان عقد قرارداد (طبق اطلاعیه عرضه) به فروشنده پرداخت می کند و مابقی مبلغ متعاقباً و بر اساس شرایطی که در زمان عقد مشخص می شود، تسویه می شود. قرارداد استخدام قرارداد سازوکار این قرارداد به این صورت است که در ابتدای قرارداد، طرفین باید بخشی از ارزش برآوردی معامله را به عنوان وثیقه در اتاق پایاپای واریز کنند.

مهمترین مزیت روش خرید بر اساس قرارداد حق بیمه کشف، امکان برنامه ریزی برای تولید و فروش آتی تولیدکنندگان است. بنابراین با کمک این قرارداد بلندمدت، خریدار این اطمینان را پیدا می کند که مواد اولیه مورد نیاز برای تولید در مدت زمان مقرر به دست او می رسد. بنابراین لازم نیست نگران تامین مواد اولیه مورد نظر خود باشید. از سوی دیگر، تولیدکننده یا فروشنده نیز این اطمینان را دارد که با دقت بیشتری برای تامین مواد اولیه لازم برای تولید و فروش آتی برنامه ریزی کند.

از دیگر مزایای این قرارداد می توان به مدیریت سرمایه در گردش، نظارت دقیق و شفافیت معاملات، امکان پوشش ریسک های مربوط به نوسانات قیمت، امکان صادرات محصولات فراتر از نیاز بازار داخلی و حذف دلالان اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=354500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.