افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

خروج میلیاردها متر مکعب آب روان از کشور به دلیل تکمیل نشدن سد ماشکید

  • کد خبر : 35439
خروج میلیاردها متر مکعب آب روان از کشور به دلیل تکمیل نشدن سد ماشکید

علی خضریان در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، ضمن تشریح جلسه کمیسیون متبوع خود در خصوص بررسی عملکرد دستگاه های مسئول در خصوص بهره برداری، تثبیت و استمرار حقوق ایران از رودخانه هیرمند، اظهار داشت: نمایندگانی از استان های سیستان و […]

علی خضریان در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، ضمن تشریح جلسه کمیسیون متبوع خود در خصوص بررسی عملکرد دستگاه های مسئول در خصوص بهره برداری، تثبیت و استمرار حقوق ایران از رودخانه هیرمند، اظهار داشت: نمایندگانی از استان های سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

سخنگوی کمیسیون اصل 9 قانون اساسی ادامه داد: بر اساس بخشی از بند د تبصره 8 قانون بودجه سال 1402، دولت موظف است اقدامات سیاسی، اقتصادی و عمرانی لازم را در چارچوب اعتبارات مصوب برای تثبیت، تداوم و افزایش حقوق ایران بر رودخانه هیرمند انجام دهد. وزارت امور خارجه موظف است هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد در این خصوص را به کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی، انرژی و کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست شورای اسلامی ارائه کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: پس از ارائه توضیحات مسئولان مربوطه، مقرر شد وزارت نیرو ظرف 2 هفته آینده و وزارت امور خارجه ظرف یک ماه آینده برنامه ها و سیاست های عملیاتی خود را برای تثبیت، تداوم و افزایش حقوق ایران بر رودخانه هیرمند ارائه کنند.

خزریان با بیان اینکه ساخت سد ماشکید سراوان از سال 1395 آغاز شد اما متاسفانه به دلیل کمبود منابع متوقف شد، گفت: به دلیل کمبود این سد سالانه بیش از یک میلیارد متر مکعب آب جاری از کشور خارج می شود. اگرچه می توان از آن برای حل بخش بزرگی از معضل کم آبی منطقه استفاده کرد، اما بر این اساس مقرر شد جلسه ای با حضور مسئولان وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه و مسئولان استانی در کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس برگزار شود.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=35439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.