افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

جلسه اضطراری شورای عالی بورس بر سر استعفای عشقی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 354382
جلسه اضطراری شورای عالی بورس بر سر استعفای عشقی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی اعلام رسمی درخواست استعفای مجید عشقی از سمت مدیرعاملی سازمان بورس و اوراق بهادار، حوالی ساعت 18 امروز شنبه، اعضای شورای عالی بورس در جلسه ای اضطراری به ریاست آقای دکتر تشکیل جلسه می دهند به عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد برای بررسی این درخواست و تصمیم گیری. اعضای شورای […]

به گزارش خبرنگار مهر، در پی اعلام رسمی درخواست استعفای مجید عشقی از سمت مدیرعاملی سازمان بورس و اوراق بهادار، حوالی ساعت 18 امروز شنبه، اعضای شورای عالی بورس در جلسه ای اضطراری به ریاست آقای دکتر تشکیل جلسه می دهند به عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد برای بررسی این درخواست و تصمیم گیری.

اعضای شورای عالی بورس در حال حاضر عبارتند از عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و رئیس شورای عالی بورس، مجید عشقی، دبیر شورای عالی بورس و رئیس شورای عالی بورس. بورس اوراق بهادار. هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی، صمد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، بهمن ماه عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران، حامد سلطانی نژاد رئیس هیئت مدیره بورس کالا و رئیس هیئت مدیره معدن و صنعت صنعتی گل گهر به عنوان نماینده مرکز موسسات سرمایه گذاری و مرکز کارگزاران ایران بورس اوراق بهادار، غلامرضا مصباحی مقدم، عضو شورای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، مسلم پیمانی، رئیس سابق هیأت مدیره صندوق سرمایه تمدن، احمد شعبانی، دانشیار دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان کارشناس مالی از بخش خصوصی بخش، احسان دشتیانه، مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس، علی امامی میبدی، استاد دانشگاه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و دو نماینده ناظر مجلس، حق رای ندارند.

بر اساس قانون بازار سرمایه، اعضای این شورا به مدت 5 سال منصوب می شوند و در صورت استعفای رئیس هیات مدیره سازمان بورس باید به این درخواست رای دهند.

در عین حال از 48 ساعت گذشته شایعاتی مبنی بر نام برخی از افراد مطرح شده به عنوان جایگزین مجید عشقی در رسانه ها منتشر شده است که به نظر می رسد گمانه زنی صرف و بدون اعتبار باشد.

اگرچه نام دو نفر از لیست 9 نفره احتمالی منتشر شده در برخی کانال های خبری برای ریاست سازمان بورس در وزارت اقتصاد مطرح شده است، اما بررسی ها نشان می دهد که هیچ یک از این نام ها به عنوان گزینه نهایی مطرح نشده است. . تا لحظه انتشار این خبر

در صورت مخالفت با استعفای مجید عشقی به اتفاق آرا اعضای شورای عالی بورس؛ وی تا پایان دوره مسئولیت خود به عنوان سکاندار نهاد نظارت بر بازار سرمایه ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=354382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.