افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

اولین دستگاه خودپرداز میوه و تره بار ایران; گامی جدید در شبکه توزیع میوه

  • کد خبر : 354271
اولین دستگاه خودپرداز میوه و تره بار ایران; گامی جدید در شبکه توزیع میوه

به گزارش بازار، امیرحسین ماهاورپور در گفت وگویی اظهار کرد: یکی از وظایف ما در این سازمان بهبود شبکه توزیع محصولات کشاورزی است. بازار روز کوثر، بازار گل و گیاه و بازار گیاهان دارویی از جمله اقداماتی است که تاکنون در این راستا انجام شده و نمونه هایی از شبکه توزیع است. وی ادامه داد: […]

به گزارش بازار، امیرحسین ماهاورپور در گفت وگویی اظهار کرد: یکی از وظایف ما در این سازمان بهبود شبکه توزیع محصولات کشاورزی است. بازار روز کوثر، بازار گل و گیاه و بازار گیاهان دارویی از جمله اقداماتی است که تاکنون در این راستا انجام شده و نمونه هایی از شبکه توزیع است.

وی ادامه داد: در مجموع باید بگویم توزیع میوه چالش هایی دارد که در شهرداری اصفهان نیز این چالش ها قابل درک است و در حال حاضر درصدد رفع آن هستیم. از ابتدای خدمتم در این سازمان مصمم بوده ایم که ایده سورت و بسته بندی میوه ها را در میدان مرکزی میوه و تره بار آغاز کنیم و سپس در مراحل بعدی به سمتی برویم که زنجیره تامین را تکمیل کند. از این محصولات

این معاون شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه اولین ایده های خودپرداز نیز همزمان با بحث سورتینگ، بسته بندی و سردخانه در میدان میه و تره بار مطرح شد، افزود: ایده خودپرداز میوه از همان خودپردازهایی نشات می گیرد که استفاده می شود. در کشورهای دیگر یا در خود ایران. راه های مختلفی وجود دارد. برخی از این دستگاه های خارج از کشور به گونه ای هستند که مواد بازیافتی را از شهروندان دریافت می کنند و هدیه یا مبلغی را به آن فرد تحویل می دهند.

مدیرعامل سازمان اشتغال شهری و فرآورده های کشاورزی شهری شهرداری اصفهان با تشریح نمونه های دیگر از دستگاه های خودکار یا خودکار برای فروش محصولات گفت: در سطح شهر دستگاه هایی از این نوع در مقیاس کوچکتر وجود دارد اما برای فروش همه نوع استفاده می شود. از نوشیدنی ها یا برخی غذاها بنابراین مقدمه تشکیل این خودپرداز به سایر دستگاه های مشابه در خارج از کشور و یا در ایران خودمان می رسد.

ماهاورپور با اشاره به اینکه برای تولید این دستگاه در گام بعدی با یکی از شرکت های دانش بنیان داخلی اصفهان وارد مذاکره شدیم، گفت: این شرکت دانش بنیان موفق شده بود چنین دستگاه هایی را در مقیاس کوچکتر بسازد. در نهایت بر اساس اعتمادی که بین شهردار و هیئت مدیره و ساماندهی مشاغل شهری و محصولات کشاورزی شهری شهرداری و شرکت دانش بنیان وجود داشت، ایده دستگاه فروش میوه به واقعیت تبدیل شد.

وی افزود: شهرداری با یک شرکت دانش بنیان قراردادی منعقد کرد که بر اساس آن شرکت مذکور دو دستگاه فروش میوه و تره بار طراحی و ساخته خواهد شد. در 24 مرداد 1403 اولین نسخه آن در میدان آزادی اصفهان به بهره برداری رسید و همچنان فعال است. همچنین امیدواریم ظرف یک ماه آینده دومین دستگاه در میدان بزرگمهر این شهر افتتاح شود. امیدواریم بر اساس معیارهای مختلف مانند بحث بیننده و ترافیک، مکان های دیگری برای نصب این گونه خودپردازها در نظر گرفته شود و آنها را افزایش دهیم.

این مسئول شهرداری با انعکاس بودجه برای بهره برداری از دستگاه گفت: این دستگاه که برای اولین بار طراحی و ساخته شد با قیمت دو میلیارد تومان به بهره برداری رسید. از اواخر مرداد ماه تا این لحظه شهریور، دستگاه مورد توجه زیادی قرار گرفته و بر این اساس باید بگوییم ارزش دو میلیارد هزینه داشته است. نگاه مردم به دستگاه مسیر آینده را روشن می کند و بدون شک نقطه عطفی است.

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهری شهرداری اصفهان با توجه به چالش های پیش روی سامانه و برخی از خطاهای فعلی گزارش شده توسط شهروندان، خاطرنشان کرد: این طرح در شکل و کاربرد فعلی خود هیچ نمونه قبلی در کشور ندارد. بنابراین دور از انتظار نیست که برخی نیز ایراداتی داشته باشند. قطعات ماشین آلات نیز تولید داخل است و امیدواریم ایرادات جزئی آن شناسایی و رفع شود و به بلوغ لازم برسد.

ماهاورپور افزود: نوسانات برق یکی از چالش های ما با استفاده از این دستگاه بوده است که می تواند سنسور را از مدار خارج کرده و اختلالاتی ایجاد کند. همه این موارد قطعا درست می شود. اما انتقادی که من و همکارانم در مورد دستگاه داشتیم استفاده از ظروف یکبار مصرف غیر سازگار با محیط زیست است. امیدوارم در نوع بسته بندی میوه این دستگاه نیز تغییراتی ایجاد شود و در ظروف دوستدار طبیعت توزیع شود. ما اکنون به طور فعال برای حذف ظروف مضر کار می کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=354271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.