افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

پیش فروش بلیط قطار – راهنمای کامل + خرید

  • کد خبر : 354054
پیش فروش بلیط قطار – راهنمای کامل + خرید

اگر در نوروز امسال تصمیم گرفته اید با قطار سفر کنید، حتما به این فکر کرده اید که زودتر شروع کنید و در دوره پیش فروش بلیط خود را تهیه کنید. در ادامه این راهنمای مختصر می خواهیم به شما بگوییم که قبل از شروع پیش فروش بلیط قطار چه کاری باید انجام دهید تا […]

اگر در نوروز امسال تصمیم گرفته اید با قطار سفر کنید، حتما به این فکر کرده اید که زودتر شروع کنید و در دوره پیش فروش بلیط خود را تهیه کنید. در ادامه این راهنمای مختصر می خواهیم به شما بگوییم که قبل از شروع پیش فروش بلیط قطار چه کاری باید انجام دهید تا خریدی آسان داشته باشید.

قبل از پرداختن به این مسائل به نکته زیر توجه کنید.

در حال حاضر تنها ظرفیت پیش فروش 1400 بلیت قطار نوروزی تا 15 بهمن ماه 1399 افتتاح شده است و برای بازه زمانی بعد از 15 بهمن نیز شرکت های حمل و نقل ریلی هیچ ظرفیتی اعلام نکرده اند.

به محض مشخص شدن تاریخ پیش فروش بلیت نوروزی 15 بهم، در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.


برای جستجو و پیش خرید بلیط قطار کلیک کنید.


1. مقصد و تاریخ سفر را مشخص کنید.

ممکن است بخواهید به شهر خود سفر کنید یا به دنبال تجربه ای متفاوت از سفر به مکانی جدید در ایران زیبا باشید که در این صورت اولین قدم تعیین مقصد سفر است. سفری که می توانید گروه کوچکی از دوستان و خانواده را بیاورید. از سوی دیگر، اگر تجربه سفرهای خانوادگی و گروهی را داشته باشید، می‌دانید که ایجاد هماهنگی بین افراد کار ساده‌ای نیست. بنابراین برای اینکه با شروع پیش فروش به راحتی خرید بلیط قطار را تکمیل کنید باید زمان سفر را مشخص کنید. پیشنهاد می شود با توجه به تقاضای سفر به نوروز، برخی اولویت های تاریخی تعیین شود تا از انعطاف لازم برای سفر برخوردار باشد. زمانی که مقصد و تاریخ سفر شما مشخص شد، می توانید با اطلاع از شروع پیش فروش، خرید بلیط را به سادگی نهایی کنید.

تاریخ دقیق سفر را مشخص کنید.

2. قطار خود را انتخاب کنید

هنگام انتخاب نوع شرکت قطار و راه آهن، بهتر است ابتدا تکلیف خود را با بودجه سفر روشن کنید. شرکت‌های راه‌آهن مختلف قطارهایی با درجه‌بندی با قیمت‌های متفاوت دارند، بنابراین می‌توانید بسته به بودجه‌ای که برای بلیط قطار در نظر گرفته‌اید، شرکت راه‌آهن و واگن مورد نظر خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر تصمیم به زیارت با قطار دارید، در مقاله قطارهای لوکس تهران-مشهد می توانید با انواع قطارها و شرکت های ریلی که در مسیر تهران- مشهد مسافران را جابجا می کنند آشنا شوید. اگر برای سفر به جنوب و دیدن زیبایی های بندرعباس برنامه ریزی کرده اید، با قطار تهران – بندرعباس بیشتر آشنا شوید. توجه داشته باشید که اکثر قطارها در مسیرهای مختلف دچار تغییرات زیادی نمی شوند، بنابراین می توانید قبل از پیش فروش با مراجعه به سایت Rai.ir و قسمت خدمات مسافری، برنامه قطارها را مطالعه کرده و برآوردی از هزینه سفر دریافت کنید.

پیش فروش بلیط قطار.پیش فروش بلیط قطار.3. نام مسافران را در حساب کاربری وارد کنید.

یکی از مزیت های خرید بلیط قطار در اسمارتک نیوز امکان خرید گروهی و خانوادگی بلیط قطار تا 18 مسافر است. در حالی که خرید جمعی بلیط قطار در سایر وب سایت ها محدود به 6 نفر و در کوپه های بسته است، در اسمارتک نیوز می توانید تا 18 مسافر، یعنی 3 کوپه 6 نفره یا 4 کوپه 4 نفره، بلیط خریداری کنید. برای سفر گروهی با قطار، بهتر است شخصی که مسئول خرید بلیط است، از قبل وارد حساب کاربری خود شده و مشخصات تمامی مسافران را وارد کند. به این ترتیب با شروع یک پیش فروش دیگر نیازی به اتلاف وقت زیاد و درج نام هر مسافر نخواهد بود و صرفاً با انتخاب گزینه «مسافران قبلی» اقدام به خرید و نهایی شدن بلیط می شود. .

پیش فروش بلیط قطار.پیش فروش بلیط قطار.4. زمان پیش فروش بلیط قطار در اسمارتک نیوز را دنبال کنید

اسمارتک نیوز در صفحه اینستاگرام خود شروع پیش فروش بلیط قطار را به اطلاع کاربران می رساند و شما می توانید برای اطلاع از آخرین زمان بندی پیش فروش بلیط اینستاگرام اسمارتک نیوز را در علی باباتیکت دنبال کنید. لازم به ذکر است طبق برنامه پیش فروش معمول نوروزی، خرید بلیت در تمامی مسیرها به صورت همزمان آغاز نمی شود و برای راحتی خریداران به روزهای مختلف تقسیم می شود. پس برای جلوگیری از سردرگمی یا اتلاف وقت اینستاگرام ما را دنبال کنید.


همین الان در اسمارتک نیوز بلیط قطار را جستجو و خریداری کنید!


5. خرید خود را انجام دهید

زمانی که زمان خرید بلیط سفر فرا می رسد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به اسمارتک نیوز بروید. در گذشته ای نه چندان دور همیشه شاهد صف های طولانی مراجعه مردم به نمایندگی های فروش برای خرید نوروزی بوده ایم. اما اکنون با این همه آمادگی و برنامه ریزی، تنها چند کلیک با خرید بلیط فاصله دارید. در خانه یا محل کار، بدون اتلاف وقت یا انتظار.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=354054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.