افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

ایران برنامه هسته ای مخفی ندارد/ ترس استکبار از قدرت کشور – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 353886
ایران برنامه هسته ای مخفی ندارد/ ترس استکبار از قدرت کشور – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسلامی در یادواره شهدای گلزار آهو در محله محمودآباد به پرونده هسته ای ایران اشاره کرد و اظهار داشت: پرونده هسته ای بیش از 20 سال است که برای ایران باز است و استکبار و صهیونیست ها مدعی هستند که ایران یک برنامه مخفی و اعلام نشده.» قدرت هسته ای […]

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسلامی در یادواره شهدای گلزار آهو در محله محمودآباد به پرونده هسته ای ایران اشاره کرد و اظهار داشت: پرونده هسته ای بیش از 20 سال است که برای ایران باز است و استکبار و صهیونیست ها مدعی هستند که ایران یک برنامه مخفی و اعلام نشده.» قدرت هسته ای دارد و با این ترفند این مراکز می خواهند آژانس انرژی اتمی را تحت فشار قرار دهند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: آژانس انرژی اتمی بر اساس قاعده این است که هرکس در هر گوشه دنیا گزارشی از فعالیت هسته ای می دهد، وظیفه دارد آن را بررسی کند و با آن برخورد کند و ترتیب این مرکز را خود رژیم ترتیب می دهد، بنابراین هر طور می خواهند ترتیبش می دهند و در 20 سال گذشته فشار زیادی بر ایران وارد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه همه دولت ها در گذشته مذاکرات را آغاز کردند و سند برجام نتیجه آن بود، گفت: ایران و گروه 1+5 در سند برجام مشارکت داشتند. در برجام، ایران موافقت کرد که ظرفیت اورانیوم غنی شده خود را محدود کند و آن را تحت کنترل و نظارت دقیق قرار دهد و مقرر شد محدودیت‌ها را در زمان معینی تحت نظارت مضاعف آژانس اعمال کند و پرونده باز سایت‌های ادعایی را ببندد. و برنامه‌ها و برای اعمال تحریم‌ها برای لغو ایران، ایران این سند را امضا کرد و توافق‌هایی انجام شد، اما پس از مدتی آمریکا تصمیم به خروج از این توافق گرفت و رئیس‌جمهور ترامپ از این توافق خارج شد.

وی با بیان اینکه ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرد، اما سه کشور اروپایی و آمریکا پرچمدار مبارزه با برنامه هسته ای ایران شدند، گفت: آژانس انرژی اتمی اعلام کرد که هیچ انحرافی در برنامه هسته ای ایران وجود ندارد. اما با خروج ایالات متحده از برجام متوقف شد. گفتند این مصادف با جنگ اقتصادی علیه ایران است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه ترس جدید استکبار، ترس از قدرت صنعت هسته ای ایران است، گفت: آمریکا اعلام کرد که ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را نخواهد دید، اما ایران اسلامی بود. وفادار به تعهد و امضای آنها و ما شاهد اقتدار و قدرت کشورمان بوده ایم.

وی افزود: کشوری که به تعهدات خود در برجام عمل نکرده باشد حق طلبکار شدن ندارد و باید پاسخگو باشد. در حال حاضر کلمه جدید استکبار و صهیونیست ها ترس از بمب اتم نیست، بلکه ترس از قدرت صنعت هسته ای ایران است که آنها را می ترساند زیرا ایران در حال ساخت نیروگاه هسته ای است. دانشمندان بومی ما کارهای خارق العاده ای می کنند و هراس از قدرت صنعتی و اقتصادی ایران را می بینیم.

وی یادآور شد: امروزه در ایران ایده ها به دانش و محصول تبدیل شده است، در کشورمان فناوری های بزرگ و قابل توجهی داریم و فناوری های پیشرفته باعث تولید می شود و تاثیر آن بر زندگی مردم باعث کاهش تورم می شود. ما باید از اقتصاد وابسته به نفت در کشور به اقتصاد دانش بنیان مهاجرت کنیم.

اسلامی با اشاره به فعالیت های برجسته جوانان تحصیل کرده و تولیدات دانش بنیان خاطرنشان کرد: بنگاه های دانش بنیان در حال تولید محصولات با ارزش افزوده هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود راه شهدا را راهی روشن و نورانی دانست و اظهار داشت: باید قدردان باشیم که در دوران امام راحل زندگی می کنیم و این دوران دوران بیداری جهانی است و ادامه نهضت عاشورا به رهبری رهبر انقلاب.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد بی ثباتی در خاورمیانه افزود: دشمنان ایران اسلامی با ابزارهای گسترده در صدد تغییر خیر و شر هستند و امروز می بینیم که فلسطین به اولین معضل تبدیل شده است. مسلمانان و امام راحل و رهبر انقلاب نیز به مسئله فلسطین توجه دارند. آنها جدی هستند

اسلامی با تحلیل اوضاع منطقه و با بیان اینکه باید بدانیم چه اتفاقی افتاده تا مسئله فلسطین به موضوع اول جهان تبدیل شود، تصریح کرد: صبر، مقاومت و حضور در صحنه ملت فلسطین باعث شده است خوب و بد است که خود را به درستی نشان دهید.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سرزمین فلسطین در اشغال رژیم غاصب صهیونیستی است و اشغالگران با نشر اکاذیب به دنیا ظلم می کنند.

وی تصریح کرد: سازمان ها و نهادهای بین المللی که به نام صلح و امنیت جهانی فعالیت می کنند، بخشی از نظام سلطه هستند و شاهد هستیم که اعتراضات و تحصن ها در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در اکثر نقاط کشور شکل گرفته و ادامه دارد. جهان . دنیا تصور نمی کرد که کشورهای آمریکایی برای فلسطین بنشینند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=353886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.