افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

هفته چهارم پیست آق قلا برگزار شد

  • کد خبر : 353691
هفته چهارم پیست آق قلا برگزار شد

به گزارش رکنا از پایگاه اطلاع رسانی هیئت سوارکاری گلستان، این مسابقات در دومین روز هفته برگزار می شود. چهارمین دوره تابستانی آق قل این مسابقات در 6 دور شامل یک دور 1000 متری و پنج دور 1200 متری برگزار شد که نتایج هر دور به شرح زیر است: در دور اول این مسابقات که […]

به گزارش رکنا از پایگاه اطلاع رسانی هیئت سوارکاری گلستان، این مسابقات در دومین روز هفته برگزار می شود. چهارمین دوره تابستانی آق قل این مسابقات در 6 دور شامل یک دور 1000 متری و پنج دور 1200 متری برگزار شد که نتایج هر دور به شرح زیر است:

در دور اول این مسابقات که اسب های ترکمن بالای سه سال در رده های مقدماتی و پیشرفته حضور داشتند، 12 اسب در مسافت 1000 متر به رقابت پرداختند و اسب نیشات سیاه پوش قبل از سایرین از خط پایان عبور کرد. اسب‌ها اول شدند و اسب‌های «می جان» و «سامیارخان» به ترتیب دوم و سوم شدند.

دور دوم این مسابقات برای اسب های معلول دوخون بالای سه سال در رده 6 بود و با شرکت 10 اسب در مسافت 1000 متر با اسب “اورهان” اول و اسب های “لاگرتا” به رقابت پرداختند. و «طواس ناز» دوم و سوم شدند.

در دور سوم که اسب های اصیل کلسیفیه رده هفت بیش از سه ساله شرکت کردند و با شرکت پنج اسب در مسافت 1000 متر به رقابت پرداختند، اسب “لاکسینا” اولین نفری شد که از دیگر رقبا پیشی گرفت. . و اسب های «آنیکا» و «لیتل راک» به ترتیب مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. یالی

بر اساس این گزارش، این مسابقات در چهارمین دور از روز دوم و پایانی هفته چهارم مسابقات سوارکاری کورس تابستانی آق قلا اسب های بالای سه سال هندیکپ دسته پنجم برگزار شد که با حضور هشت اسب در مسافت 1000 متر و در پایان اسب “النورا” سریعترین خط پایان را پشت سر گذاشت و اسب های “آقای یونایتد” و “آنایس” به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب های دوخون 2 ساله در رده 2 تا 6 امتیاز و با شرکت 10 اسب در مسافت 1000 متر برگزار شد، اسب “وانیل” اول شد و اسب های «ساناتا» و «ماکان لاو» به ترتیب مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

مسابقه ششمین و آخرین دور از روز دوم این مسابقات برای اسب های بالای سه سال هندیکپ دسته اول بود که با شرکت 6 اسب در مسافت 1200 متر انجام شد و در پایان اسب “فوکوس نورا” اول شد و اسب های “انیمه” و “قارا بولت” به ترتیب دوم و سوم شدند.

در پایان این مسابقات جوایز نقدی بالغ بر 11 میلیارد و 790 میلیون ریال به صاحبان، مربیان و چابک سواران اسب های برتر اهدا شد.

مسابقات اسب دوانی در شهرستان آق قلا که به عنوان یکی از پایتخت های سوارکاری کشور شناخته می شود، سال هاست که در قالب دوره در فصول مختلف با حضور خیل عظیم علاقمندان به این رشته ورزشی برگزار می شود.

مسابقات سوارکاری در بین اهالی گلستان به ویژه ترکمن ها طرفداران زیادی دارد و بیش از یک دهه است که این رویداد ورزشی علاوه بر آق قلا در شهرستان های ترکمنستان بندر و گنبدکاووس این استان نیز برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=353691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.