افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
4

اقتصاد ایران و نیکاراگوئه می توانند مکمل یکدیگر باشند

  • کد خبر : 35352
اقتصاد ایران و نیکاراگوئه می توانند مکمل یکدیگر باشند

به گزارش بازار، ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تیم اقتصادی دولت نیکاراگوئه دیدار و گفتگو کرد. عزیزی در ابتدای این دیدار فرصت را مغتنم شمرده و ۴۴مین سالگرد پیروزی انقلاب ساندینیست ها را تبریک گفت و گفت: خوشبختانه اقتصادهای دو کشور مکمل یکدیگر هستند و می […]

به گزارش بازار، ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تیم اقتصادی دولت نیکاراگوئه دیدار و گفتگو کرد.

عزیزی در ابتدای این دیدار فرصت را مغتنم شمرده و ۴۴مین سالگرد پیروزی انقلاب ساندینیست ها را تبریک گفت و گفت: خوشبختانه اقتصادهای دو کشور مکمل یکدیگر هستند و می توانیم نیازهای یکدیگر را برآورده کنیم. از این حیث اسناد امضا شده در سفر اخیر رئیس جمهور محترم به نیکاراگوئه که حاصل تبادل هیأت ها، پیگیری ها و مذاکرات چهار سال اخیر است از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به حوزه بهداشت و درمان و تفاهم نامه همکاری در حوزه تجهیزات و ملزومات آزمایشگاهی پزشکی و دارویی، ابراز امیدواری کرد که با اجرای این سند بتوانیم نیازهای آنان را در این بخش برآورده کنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در شورای اسلامی افزود: با توجه به توانمندی ها و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید و صادرات مشتقات نفتی و همچنین تجربه ساخت و بهره برداری از نیروگاه ها و پالایشگاه ها در این بخش، علاقه مند به همکاری با نیکاراگوئه هستیم.

وی در پایان به ظرفیت های خوب کشورمان برای انتقال این تجربیات به کشور دوست نیکاراگوئه با توجه به تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید دانش بنیان، نانو و خدمات فنی و مهندسی اشاره کرد.

به گزارش خانه ملت؛ در این نشست طرف نیکایی همچنین گفت: طرفین یادداشت تفاهم تشکیل کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، تجاری و مبادلات علمی و فنی را امضا کردند و مذاکرات همکاری های بانکی برای تسهیل مبادلات و تجارت بین دو کشور در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=35352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.