افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

دروغ کلید شر و عامل تباهی ایمان است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 353513
دروغ کلید شر و عامل تباهی ایمان است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، معلم جلال مرادی در خطبه های این هفته فرا رسیدن ماه ربیع الاول و میلاد فخر کاینات محمد مصطفی را تبریک گفت.ص) وی گفت: دروغ یکی از زشت ترین و نادرست ترین اعمال در جامعه است که از نظر خداوند متعال و پیامبر اکرم گناه است. وی دروغ گویی را یکی […]

به گزارش خبرنگار مهر، معلم جلال مرادی در خطبه های این هفته فرا رسیدن ماه ربیع الاول و میلاد فخر کاینات محمد مصطفی را تبریک گفت.ص) وی گفت: دروغ یکی از زشت ترین و نادرست ترین اعمال در جامعه است که از نظر خداوند متعال و پیامبر اکرم گناه است.

وی دروغ گویی را یکی از تابوها و آفت های خطرناک زبان دانست و افزود: دروغ از بزرگترین گناهان شمرده شده و در قرآن و روایات، دروغ را کلید بدی ها و عامل تباهی ایمان دانسته اند.

وی خاطرنشان کرد: این گناه کبیره انسان را از رحمت دنیوی و اخروی محروم می کند و اعتماد مردم را به انسان از بین می برد.

امام جمعه دیواندره تصریح کرد: مردم با دروغ به ریا می افتند و یکی از دلایل مهم دروغ گویی عقده حقارت و خودکم بینی انسان است که در روانشناسی اخلاق به آن اشاره شده است.

معلم مرادی یادآور شد: دروغگویان با گفتن دروغ موجب کینه و جدایی، کینه، کدورت و دشمنی سایر اعضای خانواده و جامعه می شوند که این گناه کبیره است.

وی افزود: اگر به علل و آغاز دروغگویی دقت کنیم به محیط خانواده و نحوه تربیت فرزندان توسط پدران و مادران برمی گردیم زیرا برخی از پدران و مادران از شنیدن دروغ و نوازش کوچک خود خوشحال می شوند. او

وی اذعان داشت: کودکی که با گفتن دروغ توجه مادر و پدرش را جلب کرده و متنعم شده، فکر می کند کار خوب و درستی انجام داده است و بیشتر سعی می کند دروغ بگوید که این اشتباه کوچک مادر و پدر بچه ها را به هم می زند. بزرگ شدن به عنوان یک دروغگو او همیشه دروغ می گوید و فکر می کند با دروغ گفتن احترام بیشتری از همه به دست می آورد.

امام جمعه دیواندره بیان کرد: شایع ترین دروغ در بین مردم، دروغ در خرید و فروش است. ابوذر از پیامبر نقل کرده است. صلی الله علیه وسلم خدا علیه و سلام کرد گفتند: خداوند در روز قیامت با سه نفر صحبت نمی کند و به آنها نظر نمی کند و آنها را پاک نمی کند و یکی از آنها کسی است که مال خود را با سوگند دروغ می فروشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=353513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.