افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

بالاخره سن دقیق پیری کشف شد

  • کد خبر : 353485
بالاخره سن دقیق پیری کشف شد

دانشمندان می گویند اگر متوجه ظاهر ناگهانی چین و چروک، درد یا احساس پیری عمومی تقریبا یک شبه شده اید، ممکن است توضیح علمی برای این موضوع وجود داشته باشد. اگر متوجه ظاهر شدن ناگهانی چین و چروک، درد یا احساس پیری تقریباً یک شبه شده اید، دانشمندان می گویند ممکن است یک توضیح علمی […]







دانشمندان می گویند اگر متوجه ظاهر ناگهانی چین و چروک، درد یا احساس پیری عمومی تقریبا یک شبه شده اید، ممکن است توضیح علمی برای این موضوع وجود داشته باشد.



اگر متوجه ظاهر شدن ناگهانی چین و چروک، درد یا احساس پیری تقریباً یک شبه شده اید، دانشمندان می گویند ممکن است یک توضیح علمی وجود داشته باشد.

تحقیقات نشان می دهد که پیری به جای اینکه یک فرآیند آهسته و مداوم باشد، حداقل در دو دوره زمانی مشخص با سرعتی سریع رخ می دهد.

با مطالعه و ردیابی هزاران مولکول مختلف از افراد 25 تا 75 ساله، محققان دو موج عمده از تغییرات مرتبط با سن را شناسایی کردند، یکی در حدود 44 سالگی و دیگری در 60 سالگی.

آنها می گویند که در واقعیت، پیری عمدتاً در این سنین خاص اتفاق می افتد.

پروفسور مایکل اسنایدر، متخصص ژنتیک در دانشگاه استنفورد و نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید: «ما فقط در طول زمان به تدریج تغییر نمی‌کنیم. در واقع برخی تغییرات به صورت ناگهانی و چشمگیر رخ می دهند.

او افزود: «به نظر می رسد که اواسط دهه 1940، مانند اوایل دهه 1960، زمان تغییرات شگرفی است، و این در کل صادق است، صرف نظر از اینکه به چه نوع مولکول هایی نگاه می کنید.

به گفته نویسندگان، افزایش ورزش و فعالیت بدنی در دوره‌های از دست دادن سریع عضلانی ممکن است به مبارزه با پیری در این دوره‌های بحرانی کمک کند.

منبع: بهترین ها




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=353485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.