افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

پشت صحنه مذاکرات نظامی واشنگتن و تل آویو در آمریکا بر سر تشکیلات خودگردان فلسطین

  • کد خبر : 35333
پشت صحنه مذاکرات نظامی واشنگتن و تل آویو در آمریکا بر سر تشکیلات خودگردان فلسطین

آفتاب نیوز: روزنامه رای الیوم نوشت: به نظر می رسد برای تحلیلگران سیاسی در واشنگتن واضح است که جدا کردن تشکیلات خودگردان فلسطین، رهبران و نهادهای آن از گفت وگو در سطح امنیتی و دفاعی آمریکا و رژیم صهیونیستی، این بار حسادت صحنه رسمی فلسطین را برنمی انگیزد و حتی تلاشی برای نشستن بر سر […]

آفتاب نیوز:

روزنامه رای الیوم نوشت: به نظر می رسد برای تحلیلگران سیاسی در واشنگتن واضح است که جدا کردن تشکیلات خودگردان فلسطین، رهبران و نهادهای آن از گفت وگو در سطح امنیتی و دفاعی آمریکا و رژیم صهیونیستی، این بار حسادت صحنه رسمی فلسطین را برنمی انگیزد و حتی تلاشی برای نشستن بر سر میز مذاکره در واشنگتن وجود نخواهد داشت. برای حل این سوال که آیا تشکیلات خودگردان فلسطین حداقل به شکل فعلی خود باقی خواهد ماند یا خیر؟

منابعی از حزب حاکم دمکرات آمریکا اعلام کردند که نمایندگان فلسطین یا حتی اعراب در این جلسات حضور ندارند و این جلسات تنها شامل ابراز انگیزه و تشویق است که اکنون طرح جامع تری به صورت دوجانبه با صهیونیست ها تحت عنوان اقدامات عملیاتی برای بازگرداندن صلح و کاهش تنش در حال تدوین است.

اما سوال همه تحلیلگران این است که چرا آمریکا در این باره فقط با رژیم صهیونیستی صحبت می کند؟ اما مقامات وزارت خارجه آمریکا به مقامات عرب می گویند که منتظر بمانند و ببینند که طرحی با مشخصات مشخص در حال طراحی و جوشیدن است و هدف از این طرح کاهش تنش و بقای تشکیلات خودگردان فلسطین است، فقط به شکل فعلی باقی نمی ماند.

هیچ کس دقیقاً معنی آن را نمی داند. با این حال، وزارت دفاع ایالات متحده و وزارت جنگ اسرائیل، و نه وزارت خارجه یا سرویس اطلاعاتی ایالات متحده، چهار جلسه غیرعلنی متوالی برگزار کردند، جلساتی که مقامات مصری و اردن همراه با فلسطینی های منتظر نظارت دارند.

تاکنون تنها جزئیات اوضاع در کرانه باختری با اطمینان کامل و سکوت بین صهیونیست ها و آمریکایی ها مطرح شده است.

به گفته منابع آگاه، بر اساس برخی جزئیات، باور غالب این است که دولت آمریکا پیشنهادات خاصی را روی میز وزارت جنگ رژیم صهیونیستی قرار داده است و هدف آنها حفظ حیثیت تشکیلات خودگردان فلسطین و تضمین بقای نهادهای آن است تا پس از آن مجبور شود وظایف محوله خود را در حدی که آمریکا تضمین می‌کند به طور همزمان و هماهنگ‌تر انجام دهد. رژیم صهیونیستی.

این جزئیات با تشکیلات خودگردان فلسطین که مانند قاهره و امان در حال تماشا و انتظار هستند، بحث نمی شود. طرفین در رام الله نیز تلاش می کنند از این دیدارها با مقامات آمریکایی اطلاعاتی به دست آورند.

تصوری که بر اساس گزارش‌های دیپلماتیک دقیق تاکنون شکل گرفته است این است که دولت آمریکا به دنبال حفظ تشکیلات خودگردان فلسطین است تا از وضعیت حقوقی موجود در سرزمین‌های اشغالی محافظت کند. اما باید تغییرات ساختاری جدیدی در این نهاد، مسئولان و وابستگان آن ایجاد شود. مشکلی که پایان را برای همه سناریوها و احتمالات باز می گذارد.

اطلاعات خاصی در این زمینه وجود ندارد. اما یک منبع دیپلماتیک آلمانی به طور خاص این جلسات در واشنگتن را بسیار مهم توصیف کرد که منجر به پروژه ای برای بازتولید سازمان خودمختار، نقش و وظیفه آن خواهد شد. اما این بار در ظاهری جدید و شروع از سناریویی که در آن محمود عباس، رئیس جمهور فعلی حضور ندارد و در این سازمان جدید، جنبش فتح جزء اصلی دستگاه های امنیتی فلسطین باقی مانده است.

These are the discussions being raised by the Westerners, which is being discussed fully and bilaterally for the first time, and the hotly debated issue of Mahmoud Abbas’s succession, the nature and composition of the Palestinian Authority in Abbas’s absence, and the US insists that the goal of any protocol to be implemented must be to improve Palestinian lives and reduce tension in return for Palestinian security services fulfilling their duties to maintain the security of the Zionist regime.

نکته قابل توجه این است که این گفتگوها به دور از سطح سیاسی و دیپلماتیک و از طریق نهادهای عمیق نظامی دو طرف و نه تنها بدون مشارکت فلسطین، حتی بدون حضور نمایندگان ائتلاف راست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین و مقامات آن، دو هیئت نظامی واشنگتن و همچنین نمایندگان ائتلاف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، و نیز نمایندگان اصلی این گفتگوها در مجلس شورای اسلامی در جریان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=35333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.