افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

اتهام دخالت در انتخابات آمریکا بی اساس است

  • کد خبر : 353150
اتهام دخالت در انتخابات آمریکا بی اساس است

۱۴۰۳/۰۶/۱۶ ۱۰:۱۲:۲۵ کد خبر: 235707 سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز ضمن رد ادعای دادستان کل آمریکا درباره انتخابات این کشور، گفت: مقامات دولت آمریکا نمی توانند با طرح و متهم کردن دیگران به رفع اختلافات و مشکلات داخلی این کشور بپردازند. صفحه اقتصادی – سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز ضمن رد ادعای دادستان […]

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز ضمن رد ادعای دادستان کل آمریکا درباره انتخابات این کشور، گفت: مقامات دولت آمریکا نمی توانند با طرح و متهم کردن دیگران به رفع اختلافات و مشکلات داخلی این کشور بپردازند.


صفحه اقتصادی –

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز ضمن رد ادعای دادستان کل آمریکا درباره انتخابات این کشور، گفت: مقامات دولت آمریکا نمی توانند با طرح و متهم کردن دیگران به رفع اختلافات و مشکلات داخلی این کشور بپردازند.

اظهارات دادستانی آمریکا که مدعی اقدامات تهاجمی برخی کشورها از جمله ایران برای تأثیرگذاری بر روند و نتایج انتخابات آمریکا است، واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران را برانگیخت.

«مریک گارلند» دادستان کل آمریکا بعدازظهر چهارشنبه ۲۳ شهریور اعلام کرد که در برابر تلاش‌های روسیه، چین یا هر بازیگر خارجی دیگری مانند ایران که تلاش می‌کند در انتخابات آمریکا مداخله کند دست از واکنش نخواهیم کشید. و ما با آنها همکاری خواهیم کرد.

ناصر کنعانی در همین رابطه و در پاسخ به این اظهارات امروز (جمعه 25 شهریور) اظهار داشت: بار دیگر این ادعاهای مکرر را بی اساس، مغرضانه و دارای کاربرد سیاسی داخلی در آمریکا می دانیم و این گونه اتهامات را رد می کنیم.

وی گفت: دولتمردان آمریکا نمی توانند با طرح و اتهام زدن به خارج از مرزهای این کشور به ترمیم شکاف ها و مشکلات داخلی این کشور که ریشه ساختاری، سیاسی و اجتماعی دارد، بپردازند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: دولت آمریکا که پیشرو در مداخلات غیرقانونی در امور داخلی سایر کشورهای مستقل بوده و فهرست بلندبالایی از این اقدامات مخرب در تاریخ خود دارد، نمی تواند مشکلات و بحران های داخلی خود را به گردن دیگران بیندازد. . کشورها و سرپوش گذاشتن بر پرونده سیاه رفتار مداخله جویانه و غیرقانونی خود در امور داخلی کشورهای مستقل.

پیش از این (30 مرداد) دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در واکنش به بیانیه مشترک نهادهای اطلاعاتی و سایبری مبنی بر دخالت ایران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این ادعاها را بی اساس و بی اساس خوانده و اعلام کرده بود: ما قبلا اعلام کرده بودیم که ایران هیچ هدف و انگیزه ای برای دخالت در انتخابات آمریکا ندارد. اگر دولت آمریکا در این ادعا درست است، لطفا مدارک خود را در اختیار ما قرار دهید تا بتوانیم پاسخ خود را دریافت کنیم.




آیا این خبر برای شما مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای دادن به و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=353150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.