افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

راه اندازی «کتابفروشی کالج پول» در کتابفروشی ها – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 353122
راه اندازی «کتابفروشی کالج پول» در کتابفروشی ها – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «کتابفروشی پل کالج» نوشته مرجان کمالی با ترجمه فرناز رحیم به تازگی توسط انتشارات سعد منتشر شده است. مرجان کمالی نویسنده ایرانی متولد ترکیه است و زندگی خود را در سراسر جهان در کشورهایی مانند کنیا، آلمان، ترکیه، ایران، سوئیس، استرالیا و آمریکا گذرانده است. او مدرک کارشناسی خود را […]

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «کتابفروشی پل کالج» نوشته مرجان کمالی با ترجمه فرناز رحیم به تازگی توسط انتشارات سعد منتشر شده است.

مرجان کمالی نویسنده ایرانی متولد ترکیه است و زندگی خود را در سراسر جهان در کشورهایی مانند کنیا، آلمان، ترکیه، ایران، سوئیس، استرالیا و آمریکا گذرانده است. او مدرک کارشناسی خود را در ادبیات انگلیسی از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی دریافت کرد و در حال حاضر در موسسه نویسندگی خلاق خیابان گراب در بوستون، نویسندگی تدریس می کند. او دو رمان نوشت، رمان اول داستان عشق مادر و دختری به نام دریا و مینا است. این رمان به پنج زبان ترجمه شده و برنده جایزه کتاب ماساچوست شده است.

رمان «کتابفروشی کالج پل» دومین کتاب این نویسنده است که در بین 30 کتاب برتر انتخابی نیوزویک در سال 2019 قرار گرفته است.این رمان نامزد جایزه پوشکارت شده و به چندین زبان ترجمه شده است.

نویسنده اثر بعدی که در دوران جنگ تحمیلی مدت کوتاهی در ایران زندگی کرده است، در قسمت تشکر و قدردانی کتابش از راهنمایی های او در تاریخ و جغرافیا و حتی نقشه تهران و وقایع یاد کرده است. از سال 1332

بسیاری از جذابیت های این رمان مربوط به تاریخ و فرهنگ ایران است. نویسنده گرچه هر از چندگاهی مرتکب اشتباهاتی شده است و به دلیل تجربه اندک از زندگی در ایران، توانسته تاریخ فرهنگ به ویژه ادبیات و آشپزی ایران را ارائه کند و مخاطب را به ایران آن دوره نزدیک کند. اشعار مولانا نیز در بخشی از رمان بررسی شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

چند روز بعد که رویا به کتابفروشی برگشت. چند مرد با کلاه مخملی و شلوار مشکی وارد مغازه شدند. می ترسیدم ساواکی های پادشاه باشند. آقای فخری یک جلد از اشعار مولانا را به رویا داد و لبخند جدی به او زد. رویا کتاب را گرفت. او پیاده شد و چند خیابان را با ضربان قلبش که احساس می کرد هر لحظه ممکن است شکست بخورد قدم زد. همان جا و فقط آن وقت شجاعت باز کردن کتاب را پیدا کرد.

نامه فشرده ای بین کاغذهای کتاب گذاشته شده بود. نامه را چنان محکم گرفت که بند انگشتانش درد می کرد. سپس نامه را داخل کتاب گذاشت. او جرأت نداشت نامه را در خیابان باز کند و مفاد آن را در ملاء عام بخواند، انگار این کار غیرقانونی است. باید منتظر می ماندم تا تنها باشم.

کتاب را در تمام مسیر خانه به سینه‌اش فشار داد. البته به محض ورود رویا، زری شکایت کرد که دستانش از پوست کندن بادمجان ها درد می کند، در حالی که رویا در خیابان ها پرسه می زند و رویا هرگز به سهم خود کار نمی کند. کاذب، خانه دار با روسری و صورت عرق کرده از پوست کندن بادمجان که از ظهر کار بدی به نظر می رسید. شکاک به خواب نگاه کرد. مادر رویا به او گفت که روی سطل کثیف آشپزخانه بنشیند و پوست بادمجان ها را با هم تمام کند.

این رمان در 387 صفحه، تیراژ 200 نسخه و قیمت 299 هزار تومان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=353122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.