افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

توسعه جنگل حرا در روستای گردشگری سهیلی در جزیره قشم – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 353058
توسعه جنگل حرا در روستای گردشگری سهیلی در جزیره قشم – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

آزاده عابدین زاده مجری گردشگری روستایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از جاذبه های گردشگری روستای سهیلی جنگل گرزات است. این جنگل یکی از ذخایر زیست کره است که همواره میزبان پرندگان مهاجر خلیج فارس است. در این شهر مدتی است بر پایش مستمر گستره جنگل تکیه کنید هارا و تغییر نوع شناسی […]

آزاده عابدین زاده مجری گردشگری روستایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از جاذبه های گردشگری روستای سهیلی جنگل گرزات است. این جنگل یکی از ذخایر زیست کره است که همواره میزبان پرندگان مهاجر خلیج فارس است. در این شهر مدتی است بر پایش مستمر گستره جنگل تکیه کنید هارا و تغییر نوع شناسی شناورهای توریستی از قایق های موتوری به آلاچیق های چوبی برای کاهش آسیب های ناشی از حضور گردشگران تلاش شده است.

وی افزود: با توجه به روند رو به رشد گردشگری روستایی، با محوریت حفاظت و مدیریت اثرات حضور گسترده گردشگران، مقرر شد رویداد کاشت بذر هارا ویژه کودکان و نوجوانان در اسکله سهیلی به یاد ارزش های طبیعی این مکان برگزار می شود. ژئوسایتنگرش نسل آینده در این حوزه باید در جهت حفاظت از این مواهب طبیعی باشد.

این برنامه چی نام دارد. چیکا به زبان محلی، یعنی قصه‌گویی و قصه‌گویی، تلاششان این بود که سرگذشت همه مردم دوست‌داشتنی را که از گذشته‌های دور تاکنون از این جنگل محافظت کرده‌اند، روایت کنند. برای کودکان روایت شده است.

عابدین زاده گفت: در این برنامه کودکان و نوجوانان بازارهای هارا که در زبان محلی کنگ نامیده می شود از درختان برداشت می شود و در این فرآیند مجریان روش صحیح کاشت بذر در خاک گلدان را به کودکان و نوجوانان آموزش می دهند و آنها به مدت سه ماه از این گلدان ها مراقبت می کنند تا اینکه دانه ها تبدیل به نهال می شوند.

وی افزود: با حضور فعال کودکان در این مراسم یادی از ارزش های طبیعی این امر شد ژئوسایتتلاش می شود تا نگرش نسل آینده در این زمینه در جهت حفاظت از این مواهب طبیعی هدایت شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=353058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.