افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

مضرات خوردن غذاهایی که دوست ندارید!

  • کد خبر : 352588
مضرات خوردن غذاهایی که دوست ندارید!

به گزارش رکنا، رضا ایلخانی، کارشناس طب سنتی پیش از این در شبکه دو سیما گفته بود: طبق اصول طب سنتی وقتی غذا برای انسان خوشمزه نباشد بدنش نمی تواند آن را به خوبی جذب کند. یعنی غذا باید برای کسی که می خورد خوشایند باشد و وقتی انسان از بو یا طعم آن لذت […]

به گزارش رکنا، رضا ایلخانی، کارشناس طب سنتی پیش از این در شبکه دو سیما گفته بود: طبق اصول طب سنتی وقتی غذا برای انسان خوشمزه نباشد بدنش نمی تواند آن را به خوبی جذب کند. یعنی غذا باید برای کسی که می خورد خوشایند باشد و وقتی انسان از بو یا طعم آن لذت نبرد میزان جذب مواد مفید آن در بدنش کمتر می شود.

و افزود: بر اساس این اصل نباید آن را مبنا قرار دهیم تغذیه باید روی لذیذ غذاهای ناسالم تمرکز کنیم، اما غذاهای سالم را به شکلی لذیذ تهیه کنیم تا از فواید آن ها نیز بهره مند شویم.

توصیه به مادران

ایلخانی تصریح کرد: توصیه ما به مادران عزیز این است که کودکان را به خوردن غذاهای مفید که برایشان خوشایند نیست تشویق نکنند، بلکه سعی کنند غذاهای سالم و خوشمزه برای کودک پیدا کنند.

این متخصص طب سنتی گفت: برخی از کودکان هستند که به هیچ غذای سالمی علاقه ندارند. مثلا بچه هایی داریم که اصلا میوه دوست ندارند. وظیفه ما به عنوان والدین این است که سعی کنیم میوه ها را به روش های مختلف برای فرزندمان آماده کنیم و راهی پیدا کنیم تا او واکنش مثبت بیشتری نسبت به آنها نشان دهد.

ایلخانی تاکید کرد: اصل لذیذ بودن غذای ناهار خوری با خوردن به قصد لذت متفاوت است. گاهی پیش می آید که انسان گرسنه نیست و فقط می خواهد غذای مورد علاقه اش را بخورد زیرا از آن لذت می برد. طب سنتی این موضوع را که منجر به پرخوری می شود رد می کند.

توصیه های تغذیه ای

وی افزود: پیشنهاد من به کسانی که در خوردن برخی غذاها مشکل دارند این است که با افزودن مواد ثانویه مورد علاقه آنها را برایشان مساعد کنند. در طب سنتی به موادی که ماهیت غذا را متعادل می کند «مسلحات» می گویند. مثلاً نمک اصلاح کننده تخم مرغ است. زیرا طبع گرم آن به همراه خاصیت سرد سفیده تخم مرغ می تواند طعم آن را متعادل و دلپذیرتر کند.

این متخصص طب سنتی گفت: باید در نظر داشته باشیم که هر چه انسان آرزویش را داشته باشد لزوما برایش خوب نیست. مثلاً فردی که مزاج سرد دارد باید علاقه خود را به دوغ یا ماست کاهش دهد و از گیاهانی مانند نعناع استفاده کند.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=352588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.