افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

ظرفیت تولید برق شرکت نفت فلات قاره ایران به 25 مگاوات افزایش می یابد.

  • کد خبر : 352541
ظرفیت تولید برق شرکت نفت فلات قاره ایران به 25 مگاوات افزایش می یابد.

به گزارش بازار وزارت نفت شهرام متوسل امروز پنجشنبه پانزدهم شهریورماه گفت: طرح نصب و راه اندازی پنج توربوژنراتور خورشیدی تاروس (T-60) و تاسیسات زیربنایی تاسیساتی نیروگاه قشم با هدف تولید برق با ظرفیت 25 مگاوات به تامین برق تاسیسات نفتی منطقه قشم و پالایشگاه گاز میدان همگام نوساز در زمین. به مساحت 15000 متر […]

به گزارش بازار وزارت نفت شهرام متوسل امروز پنجشنبه پانزدهم شهریورماه گفت: طرح نصب و راه اندازی پنج توربوژنراتور خورشیدی تاروس (T-60) و تاسیسات زیربنایی تاسیساتی نیروگاه قشم با هدف تولید برق با ظرفیت 25 مگاوات به تامین برق تاسیسات نفتی منطقه قشم و پالایشگاه گاز میدان همگام نوساز در زمین. به مساحت 15000 متر مربع در منطقه گورزین جزیره قشم توسط یکی از شرکت های ملی ساخته شده است.

وی افزود: این طرح شامل 1800 متر مربع ساختمان اتاق کنترل و برق، ادارات اداری و سوله تاسیسات توربین به مساحت 2100 متر مربع است. از پنج توربو ژنراتور خورشیدی Taurus (T-60) خریداری شده توسط کارآفرین با توان اسمی پنج مگاوات در هر دستگاه، سه توربو ژنراتور در سوله تجهیزات طراحی نصب شده است.

متوسل ادامه داد: توربوژنراتورها می توانند به صورت دوگانه سوز (گاز و گازوئیل) با استفاده از پکیج گازی با ظرفیت 30 میلیون فوت مکعب گاز و پکیج گازوئیلی که شامل مخزن ذخیره، مخازن ذخیره روزانه گازوئیل، پمپ های انتقال و سایر موارد مرتبط است، کار کنند. . تجهیزات و ابزار کنترل

مدیر مهندسی و ساخت شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه در فاز اول این پروژه، پست‌ها و تابلوهای برق برای رفع نیاز منطقه قشم در سال 1395 نصب شد، افزود: ترانسفورماتورهای برق، پک‌های هوای فشرده، باتری‌ها. و یو پی اس، پکیج تهویه مطبوع با ابزار (HVAC)، سیستم کنترل (DCS/ESD/F&G/PMS)، کولرهای روغن هوا و ورودی هوا از دیگر تجهیزات این طرح هستند.

متوسل افزود: سه توربو ژنراتور خورشیدی تاروس (T-60) آماده راه اندازی است و 15 مگاوات توان اسمی را برای ارتقای کاربری های برنامه ریزی شده در منطقه قشم تامین می کند.

وی گفت: این پروژه با اتکا به توان پیمانکاران و سازندگان داخلی و همکاری کلیه ستادی و واحدهای عملیاتی شرکت نفت فلات قاره به ویژه منطقه عملیاتی قشم، مدیریت تدارکات و امور دارایی به اتمام رسیده است. و با حمایت مدیریت ارشد شرکت و هم اکنون مرحله تست و راه اندازی توربین ها به پایان رسیده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=352541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.