افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

CFTC Uniswap را 175000 دلار جریمه می کند. رشد 7 درصدی قیمت UNI

  • کد خبر : 352433
CFTC Uniswap را 175000 دلار جریمه می کند. رشد 7 درصدی قیمت UNI

کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) آزمایشگاه Uniswap را به دلیل ارائه معاملات غیرقانونی اهرمی جریمه کرد که منجر به افزایش 7 درصدی قیمت Uniswap شد. به گزارش اسمارتک نیوز، این شرکت با پرداخت 175000 دلار جریمه پرونده را حل و فصل کرد. بدون اعتراف به اشتباه حل شده است. Uniswap 175000 دلار جریمه شد در […]

کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) آزمایشگاه Uniswap را به دلیل ارائه معاملات غیرقانونی اهرمی جریمه کرد که منجر به افزایش 7 درصدی قیمت Uniswap شد.

به گزارش اسمارتک نیوز، این شرکت با پرداخت 175000 دلار جریمه پرونده را حل و فصل کرد. بدون اعتراف به اشتباه حل شده است.

Uniswap 175000 دلار جریمه شد

در 4 سپتامبر، کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) UniSwapLabs را به دلیل تسهیل تراکنش های غیرقانونی در مشتقات دارایی های دیجیتال جریمه کرد. 175000 دلار تأسیس کمیسیون اعلام کرد که UniSwap از طریق پروتکل تجاری غیرمتمرکز خود، تراکنش‌های اهرمی و کالاهای حاشیه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که با قوانین موجود مطابقت ندارند. این معاملات باید در یک بازار معاملاتی معتبر و ثبت شده انجام می شد، اما UniSwap این شرایط را نداشت.

CFTC اعلام کرد که پروتکل معاملاتی UniSwap به کاربران امکان دسترسی به دارایی های دیجیتال دارای اهرم، از جمله توکن های مرتبط با بیت کوین و اتریوم را می دهد. این معاملات به دلیل عدم رعایت الزام تحویل 28 روزه، مطابق با قوانین کالا نبوده است.

UniSwap Labs با CFTC برای حل و فصل این پرونده و پرداخت جریمه روپیه به توافق رسید 175 هزار تومان پرداخت شد این شرکت همچنین متعهد شد که در هیچ فعالیت دیگری که ناقض قانون بورس کالا (CEA) باشد، شرکت نکند.

کاترین میناریک، مدیر حقوقی این شرکت، گفت که این مشکل تنها درصد کمی از فعالیت های تجاری را شامل می شود و تسویه حساب بدون اعتراف به تخلف، به پرونده پایان داد. وی تاکید کرد که شرکت آنها اکنون قصد دارد روی توسعه فضای DeFi تمرکز کند و بر این مشکل غلبه کرده است. همکاری Uniswap در این مورد منجر به کاهش جریمه آن شد و این همکاری مورد تایید CFTC نیز قرار گرفته است.

در حالی که برخی از مقامات CFTC از حل و فصل حمایت کردند، برخی دیگر از این اقدام انتقاد کردند. یکی از کمیسیونرهای CFTC، سامر مرسینگر، اظهار داشت که کمیسیون باید قوانین خاصی را برای پروتکل های DeFi تعیین کند تا از این نوع اقدامات اجرایی جلوگیری شود. او این نوع درمان را دارد “قانون گذاری از طریق اجرای قانون” نام و ابزار امیدوار بودند که روزی این کمیسیون قوانین شفاف تری را در این زمینه وضع کند.

مرسینگر همچنین اشاره کرد که UniSwap قبلاً معامله توکن های اهرمی را که باعث این حرکت شده بود متوقف کرده بود. این توکن ها شامل BTC2XFLI و ETH2XFLI بودند که توسط پروتکل DeFi دیگری به نام Index Coop ایجاد شدند.

با توجه به اینکه UniSwap یکی از بزرگترین پروتکل های DeFi و دارایی های ارزشمند است 4.3 میلیارد دلار بله، این مورد اهمیت رعایت قوانین در محیط پرسرعت DeFi را نشان می دهد.

ارزش کل قفل شده در UniSwap - منبع: Difai Lama
مقدار کل قفل شده در UniSwap – منبع: Difai Lama (دفی لاما)

ایان مک گینلی، مدیر اجرایی بخش اجرای CFTC، بر لزوم رعایت این قانون تاکید کرد و گفت:

اپراتورهای DeFi باید اطمینان حاصل کنند که تراکنش های آنها با قانون مطابقت دارد.

به نظر می رسد این جریمه و توافقات اخیر تاثیر بسزایی در توسعه دیفای و قوانین مرتبط با آن داشته باشد و احتمالا به گسترش چارچوب های قانونی در این فضا کمک کند.

کمیسر کارولین فام مخالفت خود را با تصمیم CFTC اعلام کرد و اظهار داشت که این تصمیم قانون رویه اداری (APA) را نقض می کند. او انتقاد کرد که کمیسیون بدون گذراندن مراحل قانونی عمومی، تفاسیر گسترده ای را برای یک توافق نامه اداری اعمال کرد، و اینکه شواهد کافی برای متهم کردن UniSwap به جز استفاده از کلمه “اهرمی” در نام برخی از نشانه ها وجود ندارد.

CFTC اصولاً محصولات مشتقات کالایی را تنظیم می کند و بازارهای کالاهای فوری یا اوراق بهادار را تنظیم نمی کند. با این حال، از صدها مجموعه نقدینگی موجود در پروتکل UniSwap، تعداد محدودی توکن اهرمی وجود داشت که تحت قوانین CFTC به عنوان معاملات کالاهای دارای اهرم یا حاشیه طبقه بندی می شوند.

افزایش قیمت UNI پس از جریمه

پس از اعلام جریمه، قیمت UniSwap که توکن مستقل UniSwap است به میزان ۷٪ افزایش یافته و به 6.46 دلار همچنین حجم معاملات این توکن با افزایش 145 درصدی به 259.48 میلیون دلار رسید

این افزایش قیمت نشان دهنده خوش بینی بازار نسبت به این معامله بود و به نظر می رسد بازار این موضوع را به عنوان یک مشکل جزئی رد کرده است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-05 15:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=352433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.