افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

54 درصد برق کشور در نیروگاه های سیکل ترکیبی تولید می شود

  • کد خبر : 35236
54 درصد برق کشور در نیروگاه های سیکل ترکیبی تولید می شود

به گزارش بازار، ناصر اسکندری با اشاره به اینکه بیش از 81 درصد از ظرفیت نیروگاهی کشور در اختیار واحدهای تولید برق حرارتی است، افزود: نیروگاه های حرارتی با تولید بیش از 122 میلیون مگاوات ساعت برق در چهار ماهه نخست امسال توانسته اند نقش مهمی در تامین برق پایدار و مطمئن مشترکان سراسر کشور […]

به گزارش بازار، ناصر اسکندری با اشاره به اینکه بیش از 81 درصد از ظرفیت نیروگاهی کشور در اختیار واحدهای تولید برق حرارتی است، افزود: نیروگاه های حرارتی با تولید بیش از 122 میلیون مگاوات ساعت برق در چهار ماهه نخست امسال توانسته اند نقش مهمی در تامین برق پایدار و مطمئن مشترکان سراسر کشور ایفا کنند.

وی ادامه داد: 54 درصد از این تولید مربوط به واحدهای سیکل ترکیبی است که تولید انرژی آنها با پنج درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 66 میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

معاون تولید شرکت تخصصی انرژی حرارتی افزود: همچنین مشارکت واحدهای گازی در تولید برق در چهار ماهه نخست امسال 25 میلیون مگاوات ساعت و مشارکت واحدهای گرمایشی 28 میلیون مگاوات ساعت بوده است.

اسکندری یادآور شد: در سال گذشته با اضافه شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم آباد، سبلان، ماموریت پارس جنوبی (دو واحد) و ارومیه، امسال شاهد جهش خروجی نیروگاه های سیکل ترکیبی به عنوان واحدهای تولید برق دوستدار محیط زیست هستیم.

وی تاکید کرد: تبدیل نیروگاه های گازسوز به سیکل ترکیبی یکی از کارآمدترین راه های ارتقای راندمان نیروگاه های حرارتی در کشور است که نه تنها برای صنعت برق، بلکه برای محیط زیست و صرفه جویی در مصرف سوخت بسیار موثر است و در سال های آینده شاهد تاثیرات گسترده آن خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=35236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.