افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

شکستن رکورد برداشت قوی بیت کوین از صندوق های ETF و خطر افت 20 درصدی قیمت!

  • کد خبر : 352268
شکستن رکورد برداشت قوی بیت کوین از صندوق های ETF و خطر افت 20 درصدی قیمت!

بازار؛ گروه بین الملل: مسئله کاهش نرخ سود بانکی در آمریکا و اما و اگرهای پیش رو از جمله لحظه دقیق شروع این روند، میزان کاهش نرخ سود و از همه مهمتر تاثیر آن بر مالی. بازارها، قابل رسیدگی است داغ ترین موضوع مورد بحث در میان سرمایه گذاران جهانی آن را می دانستند. با […]

بازار؛ گروه بین الملل: مسئله کاهش نرخ سود بانکی در آمریکا و اما و اگرهای پیش رو از جمله لحظه دقیق شروع این روند، میزان کاهش نرخ سود و از همه مهمتر تاثیر آن بر مالی. بازارها، قابل رسیدگی است داغ ترین موضوع مورد بحث در میان سرمایه گذاران جهانی آن را می دانستند. با این حال، موارد دیگری مانند شکل‌گیری رکود اقتصادی گسترده در چین، انتخابات ایالات متحده یا افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در گوشه و کنار جهان نیز تأثیر بسزایی در تعیین روند قیمت‌ها در بازارهای مختلف مالی بین‌المللی دارند، اما موضوع اصلی تأثیرگذار همچنان پابرجاست مانند تعیین نرخ سود بانکی.

اکثر کارشناسان بازارهای مالی معتقدند که شروع کاهش نرخ سود بانکی در نهایت منجر به رشد بازارهای مالی به ویژه در بخش بازارهای ریسک پذیر مانند بازار بورس جهانی و ارزهای دیجیتال خواهد شد. اما در روزهای اخیر این فرضیه تا حدی زیر سوال رفته و گفته می شود آغاز کاهش نرخ بهره بانکی در آمریکا لزوما به رشد بازار ارزهای دیجیتال منجر نشده است و برعکس برعکس، می تواند باعث افت قیمت شود.

صرافی معروف کاهش قیمت بیت کوین را پیش بینی کرد!

صرافی معروف و قدیمی Bitfinex در جدیدترین گزارش خود از روند بازار ارزهای دیجیتال اعلام کرده است که آغاز روند کاهش نرخ سود بانکی در آمریکا می تواند باعث افت حداقل 20 درصدی قیمت دیجیتال شود. ارزها و حجم بازار آنها این صرافی معتبر معتقد است که همبستگی مثبت بین ارزهای دیجیتال و طبقات دارایی سنتی مانند بازار سهام ایالات متحده، نشان می دهد که شرایط اقتصادی کنونی جهان ممکن است بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد. بیت فینکس در گزارش خود اعلام کرده است که قیمت بیت کوین تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله نشانه های تورم، نشانه های مربوط به تضعیف بازار کار در آمریکا و همچنین کاهش نرخ بهره بانکی در این کشور است.

CNBC با انتشار گزارشی در روز چهارشنبه هفته جاری اعلام کرد که رکورد چهار ماهه خروج بیت کوین از صندوق های ETF در روز سه شنبه شکسته شد و همزمان فشار فروش این ارز دیجیتال در بازار نیز افزایش چشمگیری داشته است.

Bitfinex معتقد است که سپتامبر به طور سنتی یک ماه بی ثبات برای بیت کوین بوده است. میانگین بازده بیت کوین در این ماه 4.78 درصد و افت طبیعی بالا به پایین 24.6 درصد بود. در گزارش صرافی آمده است: «این نوسان اغلب به سکون معاملات اواخر تابستان نسبت داده می‌شود، زمانی که مدیران صندوق از تعطیلات بازمی‌گردند و فعالیت‌های تجاری متمرکز بر انسان افزایش می‌یابد». کاهش نرخ بهره برنامه ریزی شده برای سپتامبر لایه دیگری از پیچیدگی را اضافه می کند و به طور بالقوه نوسانات بازار را تشدید می کند.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: این حرکت تاریخی قیمت در شهریور ماه نیز با دیدگاه ما مبنی بر کاهش 20 درصدی قیمت بیت کوین پس از کاهش نرخ مطابقت دارد. با این حال، شایان ذکر است که روندهای تاریخی همچنین نشان می دهد که وقتی شمع آگوست با رنگ قرمز به پایان می رسد، سپتامبر گهگاه فراتر از انتظارات است و بازدهی مثبتی را ارائه می دهد.

رکورد خروج بیت کوین از صندوق های ETF شکسته شد!

CNBC با انتشار گزارشی در روز چهارشنبه هفته جاری اعلام کرد که رکورد چهار ماهه خروج بیت کوین از صندوق های ETF در روز سه شنبه شکسته شد و همزمان فشار فروش این ارز دیجیتال در بازار نیز افزایش چشمگیری داشته است.

رصد دائمی دو مورد شاخص دلار (DXY) و آخرین داده های مربوط به نرخ بیکاری در این کشور برای سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال بسیار مهم است تا دچار افت احتمالی قیمت ارزهای دیجیتال نشوند. .

هلدینگ سرمایه گذاری «فارساید» همچنین در گزارشی جداگانه اعلام کرد که برای اولین بار از اوایل ماه مه، بیش از 287 میلیون دلار بیت کوین در روز سه شنبه از مجموع 11 ETF ثبت شده در وال استریت به منظور فروش به وال استریت برداشت شد. شمارش کرد. به صرافی ها ارسال می شود. این حجم از فشار فروش در آستانه اجرای سیاست کاهش نرخ سود بانکی را نمی توان خبر خوبی برای بیت کوین، بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاران این بازار دانست.

نیاز به پیروی از شاخص دلار و داده های بخش تجاری ایالات متحده

همانطور که بارها گفته شده است، اقتصاد ایالات متحده به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان، بیشترین تاثیر را بر روند قیمت بیت کوین دارد. اکنون که نرخ بهره فدرال رزرو قطعی شده است و تنها حدس و گمان هایی در مورد زمان بندی آن وجود دارد، برای سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال بسیار مهم است که دو چیز را زیر نظر داشته باشند، شاخص دلار (DXY) و آخرین داده ها در مورد نرخ بیکاری. در این کشور باید مدام رصد شوند تا دچار افت احتمالی قیمت ارزهای دیجیتال نشوند. مورد اول، شاخص دلار، همیشه با بازارهایی مانند ارزهای دیجیتال و فلزات گرانبها مانند طلا، نقره و پلاتین رابطه معکوس دارد. یعنی با افزایش شاخص دلار، به خصوص در بازار دارایی های پرریسک مانند ارزهای دیجیتال باید منتظر افت قیمت باشیم.

مورد دوم نیز نشان دهنده آخرین وضعیت رکود در اقتصاد آمریکا است. اگرچه موارد دیگری مانند رابطه بین شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) نیز در برآوردهای مربوط به اندازه گیری رکود در اقتصاد ایالات متحده مهم است، اما به طور کلی، شاخص قیمت بیکاری بهترین و بهترین است. ساده ترین روشی ممکن برای سنجش رکود در اقتصاد این کشور اگر تعداد مشاغل ایجاد شده در ایالات متحده کمتر از نرخ بیکاری در یک دوره ماهانه باشد، این وضعیت برای دارایی های پرریسک مانند بیت کوین خطرناک است و احتمال افت قیمت بیشتر از افزایش آن خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=352268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.