افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

نوشتن پایان نامه دانشگاهی در خیابان های تهران/ سطح علمی کشور به زمین خورد + عکس و فیلم!

  • کد خبر : 352229
نوشتن پایان نامه دانشگاهی در خیابان های تهران/ سطح علمی کشور به زمین خورد + عکس و فیلم!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پایان نامه و پایان نامه نویسی کارهایی که مدت هاست به صورت عمومی در خیابان انجام می شود و کسی بر آن نظارت ندارد. حتی امروزه نماهای دانشگاه ها مملو از متخصصان بازاریابی است که به دانشجویان کارت بازرگانی مؤسسه ای را می دهند که با هزینه های چند میلیونی […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پایان نامه و پایان نامه نویسی کارهایی که مدت هاست به صورت عمومی در خیابان انجام می شود و کسی بر آن نظارت ندارد. حتی امروزه نماهای دانشگاه ها مملو از متخصصان بازاریابی است که به دانشجویان کارت بازرگانی مؤسسه ای را می دهند که با هزینه های چند میلیونی خدمات ارائه می دهد. پایان نامه نویسی ارائه می دهد

پژوهشگران مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی اعلام کردند که در سال 1401 بیش از 41 درصد از پایان نامه ها و پایان نامه های تالیف و ویرایش شده در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، کپی یک متن بوده و در مقاله ارائه نشده است. مرحله و رکورد حذف شده است.

شاید برای شما جالب باشد که طی سال های 1398 تا 1401 بیش از 29 درصد پایان نامه ها و پایان نامه ها در مقطع دکتری و 46 درصد در مقطع کارشناسی ارشد به روش کپی و کپی تهیه شده است. ضعف زیرساخت های علمی و پژوهشی که ابزار اصلی در تحصیلات تکمیلی به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است، به عنوان عاملی موثر در عدم تمایل دانشجویان به اختصاص وقت به تحقیق و مطالعه معرفی شده است.

در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، نویسندگان گزارش تاکید می‌کنند که نتیجه این بی‌میلی که البته به شکست نهادهای مسئول در زمینه تحصیلات تکمیلی اشاره دارد، منجر به تشویق برخی از دانشجویان به کپی برداری از آثار علمی دیگر یا خرید شده است. مقالات، رساله ها و رساله ها.

در این راستا، شیری استاد دانشگاه در گفتگو با رکنا با اشاره به اینکه پایان نامه نویسی فرد در نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجو خلاصه جدیدی از آموخته های خود در مقطع کارشناسی ارشد در مقطع کارشناسی ارشد دارد و نظر خود را می دهد و در مقطع دکتری استراتژی تعیین می کند. این ساختار سال هاست که بر اساس آموزه های وزارت علوم شکل گرفته است و زمانی که با گسترش بی رویه مراکز آموزشی مواجه شدیم، مجبور شدند پایان نامه ها و پایان نامه هایی را در دانشگاه ها داشته باشند تا حداقل ظاهر علمی داشته باشند. باشد

وی خاطرنشان کرد: در مقطعی اعلام کردند که دانشجویان به جای پایان نامه می توانند با تکمیل واحدهای آموزشی مختلف تحصیلات خود را تکمیل کنند. وقتی تعداد دانش آموزان به طور غیرقابل کنترلی افزایش یافت، میانگین دانش دانش آموزان نیز به شدت کاهش یافت. من به عنوان معلمی که حدود 30 سال است تدریس می کنم کاملاً مشاهده می کنم که سطح دانش دانش آموزان به شدت پایین آمده است و آنها قادر به تجزیه و تحلیل کامل وقایع نیستند. وقتی این افت شدید رخ می دهد و معلمان می خواهند کلاس را به سبک گذشته مدیریت کنند، دانش آموزان نمی توانند ارتباط خوبی با کلاس برقرار کنند و دچار مشکل می شوند.

طهمورث شیری افزود: این وضعیت باعث شده برخی از معلمان کیفیت لازم را برای تدریس نداشته باشند. چون سطح کلاس از آنها مطالب علمی را نمی خواهد و جایی شده است که فقط طلبه ها مدرک می گیرند و می روند. وقتی این اتفاقات افتاد، کم کم و به شکلی کاملاً مثبت، برای اولین بار افرادی پیدا شدند که به صورت غیرقانونی و مخفیانه پایان نامه می نوشتند. حتی پیش از این نیز با عناوین مختلفی مانند مشاوره در زمینه نگارش پایان نامه کار می کردند. آنها از طریق مراجع قضایی نیز تهدید شدند، اما هیچکس با آنها مخالفت نکرد. اکنون کار به جایی رسیده است که چندین دانشجو وقت و حوصله پرداخت هزینه نوشتن پایان نامه خود را ندارند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: مقاله نویسی یکی از مشکلات دانشجویان دکتری است. می بینید که مدام از انتشار مقاله خبر می دهند. مجلاتی که توسط وزرا برای این کار تأیید شده بودند شروع به دریافت هزینه برای چاپ مقالات کردند. از طرف دیگر کسانی که به چاپ مقاله اختصاص داشتند به این نتیجه رسیدند که تعداد مجلات کم است و شروع به پذیرش آنها کردند. آنها قبول کردند، اما این تصور ایجاد نشد.

شیری با اشاره به اینکه ممکن است هم دانشجویان و هم دادستان ها در این موضوع دخیل باشند، گفت: می توان از آنها شکایت کرد اما بحث بر سر این است که چقدر می توانند در این زمینه موفق باشند. وقتی ناهنجاری در جامعه رخ می دهد درمان می شود اما اگر به 80 درصد برسد تبدیل به هنجار می شود و دیگر به آن ناهنجاری نمی گویند و آن وقت است که اعمال صحیح ناهنجاری محسوب می شود!

اجتناب از مسیرهای ردیابی کپی پایان نامه آسان است!

طهمورث شیری تاکید کرد: برای مقابله با پایان نامه نویسی، دانشگاه ها سامانه ای به نام تایید کپی ایجاد کرده اند و پایان نامه ها را در سامانه قرار داده و تایید می کنند تا جایی کپی نشود. اگر بیش از 30 درصد آن با پایان نامه یا پایان نامه منطبق باشد، باید اصلاح شود. اما بار دیگر ترفندهایی برای دور زدن این سیستم پیدا شده است و این نشان می دهد که هر کاری انجام دهند راهی جدید برای دور زدن آن پیدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این نویسندگان وابسته به ساختار خاصی نیستند و جزء مافیا به حساب نمی آیند، گفت: خودجوش و جزیره ای هستند و گاهی پشت سر برخی از آنها اساتید دانشگاه یا فارغ التحصیل هستند. چون کار تخصصی است و افراد توانمند باید روی آن کار کنند.

این استاد دانشگاه با توجه به مشکلاتی که دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت می کنند با پایان نامه هایی که آماده سازی خودشان نیست، تصریح کرد: در خارج از کشور مدرک مهم است و کیفیت مدرک سنجیده نمی شود. باشد

طهمورث شیری افزود: الان خیلی ها فقط فوق لیسانس دارند و دکتر هستند. اگر از آنها بخواهید که یک اپلیکیشن ساده بنویسند، می بینید که در یک صفحه چندین غلط املایی دارند. حضور دانشجویان در خارج از کشور و سرخوردگی آنها نه تنها به این دلیل است که خودشان پایان نامه های خود را ننوشتند، بلکه از نظر علمی بسیار زمین خوردند و مدارک بی کیفیت و بی خاصیت دریافت کردند. علاوه بر این، این سوال باعث ایجاد شوک علمی در دانش آموز می شود. موفقیت این دسته از دانش آموزان به توانایی فردی بستگی دارد. در ایران اگر فردی به مراکز قدرت متصل نباشد نمی تواند کاری انجام دهد اما در خارج از کشور اگر توانایی داشته باشد زمینه رشد او فراهم می شود. در خارج از کشور فردیت حرف اول را می زند و در ایران سنت ها حرف اول را می زند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=352229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.