افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

دانشگاه لرستان رتبه هفدهم گزارش سالانه سامانه طبیعت را کسب کرد

  • کد خبر : 352154
دانشگاه لرستان رتبه هفدهم گزارش سالانه سامانه طبیعت را کسب کرد

به گزارش لرستان خبرآنلاین، این گزارش بر اساس داده های این پایگاه در بازه زمانی اول ژانویه 2023 تا 31 دسامبر 2023 تهیه شده است. بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای جهان رتبه 32 و دانشگاه لرستان رتبه هفدهم را در بین سازمان های ملی کسب کردند. دانشگاه لرستان در رشته […]

به گزارش لرستان خبرآنلاین، این گزارش بر اساس داده های این پایگاه در بازه زمانی اول ژانویه 2023 تا 31 دسامبر 2023 تهیه شده است.

بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای جهان رتبه 32 و دانشگاه لرستان رتبه هفدهم را در بین سازمان های ملی کسب کردند.

دانشگاه لرستان در رشته فیزیک رتبه یازدهم و در رشته علوم بهداشتی رتبه دوازدهم را دارد.

در این گزارش 107 سازمان ایرانی وجود دارد که 86 مورد آن دانشگاهی هستند.

در بین مراکز علمی ایران، موسسه دانش بنیان در سطح کشور پیشرو است، اما در بین دانشگاه های کشور، دانشگاه تهران پیشتاز و دانشگاه صنعتی شریف در رتبه بعدی قرار دارند.

بر اساس 5 رشته موضوعی عمومی فیزیک، شیمی، علوم بهداشتی، علوم زمین و محیط زیست و علوم زیستی، جمهوری اسلامی ایران در رشته فیزیک با رتبه جهانی 28 بهترین جایگاه را کسب کرده است. .

طبق گزارش ISC، در گزارش پیشگامان تحقیقاتی 2024، کشورهای چین، ایالات متحده و آلمان به ترتیب در رتبه های اول و سوم قرار دارند.

بر اساس گزارش موسسه پایش و استناد علوم و فناوری جهان اسلام (ISC)، «شاخص طبیعت» با استفاده از معیارهای ساده، شفاف و جاری، تحقیقات و همکاری های کیفی را ارزیابی می کند.

این یک پایگاه داده با دسترسی آزاد است که مشارکت در مقالات تحقیقاتی منتشر شده در مجلات علوم طبیعی و علوم بهداشتی با کیفیت بالا را دنبال می کند، که بر اساس شهرت توسط یک پانل مستقل از محققان، بر اساس وابستگی نویسندگان و وابستگی های سازمانی، انتخاب شده است. و اطلاعاتی که نمایش می دهد. یک دوره 12 ماهه در وب سایت شما

دکتر سید احمد فاضل زاده، رئیس مؤسسه ISC می گوید: مجلاتی که در فهرست Nature Index قرار گرفته اند، صرف نظر از ناشر، توسط پژوهشگران فعال علوم طبیعی انتخاب شده اند. به این ترتیب از پژوهشگران خواسته شده است تا بدون توجه به معیارهایی مانند ضریب تأثیر انتشارات و بر اساس درک خود از محتوای نشریات، مجلاتی را که ترجیح می دهند بهترین اثر خود را در آنها منتشر کنند، فهرست کنند. این فرآیند اخیراً در سال 2023 برای افزودن مجلات علوم بهداشتی انجام شد و به 145 انتشار رسید.

پیوند به پروفایل طبیعت:

https://www.nature.com/nature-index/institution-outputs/generate/all/countries-Iran/academic

46

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=352154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.