افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

پیش بینی قیمت طلا در چند روز آینده/ چرا مالیات کارمندان از طلافروشان بیشتر است؟

  • کد خبر : 35205
پیش بینی قیمت طلا در چند روز آینده/ چرا مالیات کارمندان از طلافروشان بیشتر است؟

به گزارش رکنا، در ابتدای سال جاری قیمت هر قطعه سکه امامی 33 میلیون و 700 هزار تومان بود، اما امروز قیمت سکه امامی به 27 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است. یعنی قیمت سکه از ابتدای سال تاکنون حدود 6 میلیون تومان کاهش داشته است و این یعنی در این بازه زمانی حدود […]

به گزارش رکنا، در ابتدای سال جاری قیمت هر قطعه سکه امامی 33 میلیون و 700 هزار تومان بود، اما امروز قیمت سکه امامی به 27 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است. یعنی قیمت سکه از ابتدای سال تاکنون حدود 6 میلیون تومان کاهش داشته است و این یعنی در این بازه زمانی حدود 25 درصد کاهش قیمت داشته است. به گفته برخی کاهش قیمت ها در فصل تابستان ممکن است به دلیل فرا رسیدن ماه محرم یا فصل خرید و اجاره خانه و مرتبط با کاهش تقاضا باشد، اما به نظر می رسد در مجموع بازار سرمایه با ثبات است. زیرا؟

در همین رابطه گفتگوی رکنا با محمد کشتی آرای رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران را بخوانید:

محمد خشتی آرای وی در پاسخ به پیش بینی این روزهای بازار طلا و ارز گفت: شرایط کشور به گونه ای است که قیمت ارز در هفته های اخیر ثابت بوده و پیش بینی می شود ثبات ارز ادامه داشته باشد. به همین دلیل قیمت سکه و طلا در روزهای آینده نوسانی نخواهد داشت.

انتظار می رود قیمت طلا و ارز حداقل تا 10 روز آینده در این محدوده باقی بماند.

این کارشناس بازار طلا و سکه درباره احتمال کاهش قیمت گفت: بر اساس گزارش ها در روزهای اخیر حباب سکه فروکش کرده و قیمت طلای مذاب حباب ندارد. بنابراین در حال حاضر قیمت طلا و سکه در پایین ترین قیمت خود قرار دارد و به نظر نمی رسد شاهد نوسان خاصی باشیم و ممکن است کمی کاهش یابد اما با توجه به بسته بودن بازارها پیش بینی می شود قیمت ها ثابت باشد و احتمال جهش قیمتی وجود نداشته باشد.

کشتی آرای در پاسخ به این سوال که برای سرمایه گذاری در چه نوع طلا و سکه ای باید خرید کرد، گفت: بازارها از امروز به مدت یک هفته تعطیل هستند بنابراین نمی توان در این مورد اظهار نظر کرد.

این کارشناس بازار طلا و سکه در پاسخ به این سوال که آیا اخذ کد ملی مشتری هنگام خرید و فروش سکه دلیل مالیاتی دارد؟ وی گفت: خیر، طبق دستورالعمل اخیر، معاملات صرافی ها و فروشندگان سکه باید در سامانه معاملات ثبت شود. بنابراین صرافی ها و دلالان سکه در هنگام خرید و فروش از مشتریان کد ملی می خواهند. این موضوع ربطی به اخذ مالیات از مردم ندارد و صنفی است.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این سوال که بر اساس آمار جدید سازمان امور مالی کشور، درآمد 34 درصد (8 هزار و 500 واحد) از 25 هزار واحد تجاری دارای مجوز در حوزه طلا و جواهر و اعضای صنف طلا و جواهر (50 درصد، 50 درصد) مالیات پرداخت نکرده اند. طلافروشان مالیات پرداخت کردند بین 1 تا 15 میلیون تومان و فقط 4 درصد طلا فروخته شد در یک سال بیش از 50 میلیون تومان مالیات پرداخت می کنند و مالیات کارمندان از طلافروشان بیشتر است چرا برخی از اعضای این صنف فرار مالیاتی می کنند؟

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار رکنا مبنی بر اینکه برخی طلافروشان چگونه می توانند از فرار مالیاتی جلوگیری کنند و راهکار آنها برای سازمان امور مالیاتی کشور چیست؟ وی گفت: این سوال مربوط به سازمان امور مالیاتی کشور است و نمی توانم اظهار نظر کنم.

این کارشناس بازار طلا و سکه در پاسخ به آخرین سوال رکنا، گفت: اگر مردم با فرار مالیاتی طلافروشان مواجه هستند که آنها را مجبور به پرداخت کارتی یا حمل نقدی می کنند، چه باید بکنند؟ وی گفت: این سوال مربوط به سازمان امور مالیاتی کشور است و نمی توانم اظهار نظر کنم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=35205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.