افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

سپتامبر برای بیت کوین و بازار خطرناک است

  • کد خبر : 351522
سپتامبر برای بیت کوین و بازار خطرناک است

بنجامین کوون، یک استراتژیست ارزهای دیجیتال، هشدار داده است که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ممکن است در ماه سپتامبر کاهش قیمت داشته باشند. او اشاره کرد که از نظر تاریخی، سپتامبر معمولاً بازدهی منفی برای بیت کوین داشته است. به گزارش اسمارتک نیوز، کوون همچنین خاطرنشان کرد که منحنی بازده اوراق قرضه 10 […]

بنجامین کوون، یک استراتژیست ارزهای دیجیتال، هشدار داده است که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ممکن است در ماه سپتامبر کاهش قیمت داشته باشند. او اشاره کرد که از نظر تاریخی، سپتامبر معمولاً بازدهی منفی برای بیت کوین داشته است.

به گزارش اسمارتک نیوز، کوون همچنین خاطرنشان کرد که منحنی بازده اوراق قرضه 10 ساله و 2 ساله در حال نزدیک شدن به نقطه عطف است که می تواند نشانه تغییرات عمده اقتصادی باشد. او همچنین پیش‌بینی کرد که ارزش بازار آلت‌کوین‌ها ممکن است در ماه سپتامبر کمتر از بیت‌کوین باشد.

سپتامبر می تواند ماه سختی برای بیت کوین باشد

بنجامین کوون در ویدیوی جدید یوتیوب گفت که از نظر تاریخی، بیت کوین اغلب در ماه سپتامبر بازدهی منفی داشته است.

او گفت:

من الگویی در قیمت بیت کوین می بینم که هر ماه سپتامبر قیمت بیت کوین کاهش یافته است. سال‌های 2017، 2018، 2019، 2020 و غیره مهم نیست که چگونه به میانگین‌ها نگاه می‌کنید یا اینکه برخی سال‌ها بازدهی مثبت داشته‌اند. چیزی که متوجه خواهید شد این است که سپتامبر معمولا ماه خوبی برای بیت کوین نیست.

منبع: اکانت یوتیوب Benjamin Cowen
منبع: اکانت یوتیوب Benjamin Cowen

Cowen همچنین گفت که این ماه شاهد وارونگی بازدهی 10 ساله (US10Y) و 2 ساله (US2Y) بودیم. در بازار اغلب وارونگی ( وارونگی ) این شاخص ها به عنوان علامت الف رکود اقتصادی آنها قریب الوقوع و ناوارونگی ( وارونگی ) پایان این علامت محسوب می شود.

او توضیح داد:

بازدهی 2 ساله و 10 ساله تقریباً غیر معکوس است. اگر به بازده 2 ساله نگاه کنید، 3.921 و بازده 10 ساله 3.907 است. بنابراین آنها واقعاً به غیر وارونگی نزدیک هستند… احتمالاً بازدهی 10 ساله و 2 ساله غیر معکوس را در ماه سپتامبر خواهید دید که واقعاً می تواند اوضاع را تغییر دهد.

منحنی بازده یک نمایش گرافیکی است که رابطه بین نرخ بهره (بازده) اوراق قرضه با سررسیدهای مختلف، معمولاً اوراق قرضه دولتی مانند اوراق خزانه ایالات متحده را نشان می دهد. در منحنی بازدهی «عادی»، اوراق بلندمدت (مانند 110 ساله) نسبت به اوراق کوتاه مدت (مثل 2 ساله) بازدهی بالاتری دارند. دلیل آن این است که سرمایه گذاران معمولاً بازده بالاتری را برای تعهد پول خود برای دوره های طولانی تر برای جبران خطراتی مانند تورم و عدم اطمینان در طول زمان می خواهند.

منحنی بازده «معکوس» زمانی اتفاق می‌افتد که اوراق قرضه کوتاه‌مدت بازدهی بالاتری نسبت به اوراق قرضه بلندمدت داشته باشند. این امر غیرعادی تلقی می‌شود و اغلب به عنوان سیگنالی تعبیر می‌شود که سرمایه‌گذاران انتظار دارند رشد اقتصادی کند یا حتی رکود داشته باشد. منطق این است که اگر سرمایه گذاران انتظار شرایط اقتصادی ضعیف تری را داشته باشند، پیش بینی می کنند که بانک مرکزی نرخ بهره را در آینده کاهش دهد و بازده اوراق بلندمدت را کاهش دهد.

وقتی در مورد منحنی بازده معکوس می شنویم، به این معنی است که رابطه بین بازده کوتاه مدت و بلندمدت در حال بازگشت به حالت عادی است. به طور خاص، بازده اوراق قرضه 10 ساله در حال نزدیک شدن یا پیشی گرفتن از بازده اوراق قرضه 2 ساله است. این می تواند نشان دهنده تغییر در احساسات بازار باشد که احتمالاً منعکس کننده انتظارات برای رشد اقتصادی قوی تر، خطر کمتر رکود اقتصادی یا تغییر در سیاست پولی است.

در نهایت، Cowen هشدار داد که بر اساس سوابق تاریخی، نمودار TOTAL3 که ارزش بازار همه دارایی‌های کریپتو به جز بیت‌کوین، اتریوم (ETH) و استیبل کوین‌ها را ردیابی می‌کند، ممکن است عملکرد کمتری از بیت‌کوین (TOTAL3/BTC) در ماه سپتامبر داشته باشد. زیرا انتظار می رود فدرال رزرو در این ماه نرخ بهره را کاهش دهد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که برخی از سرمایه گذاران فکر می کنند که بیت کوین هنوز امید دارد. سپتامبر لزوما نزولی نخواهد بود!

کوئن می افزاید:

موضوع دیگری که می خواهم در مورد ماه سپتامبر به آن اشاره کنم جفت ارز Alt/Bitcoin است. زیرا اگر به جفت‌های alt/bitcoin در چرخه قبلی نگاه کنید، درست قبل از اولین کاهش نرخ در ژوئن 2019، اولین شمع ماهانه در زیر منطقه پشتیبانی بسته شد.

سپس در ماه جولای، جفت Alt/Bitcoin (TOTAL3/BTC) به کاهش ادامه داد و این روند نزولی حتی تا ماه اوت ادامه یافت. اکنون می توانید ببینید که شمع ماهانه زیر سطح حمایت بسته شده است، همچنین به طور تصادفی، فدرال رزرو احتمالاً نرخ بهره را کاهش می دهد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-04 20:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=351522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.