افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

درخواست احمد توکلی از پزشکان برای لغو تاییدیه کنکور

  • کد خبر : 351410
درخواست احمد توکلی از پزشکان برای لغو تاییدیه کنکور

برادر بزرگوار جناب آقای دکتر پزشکان رئیس جمهور محترم و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با سلام و احترام همانطور که می دانید عدالت در آیات قرآن و قانون اساسی سنگ بنای اسلام است. اساس عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه، عدالت آموزشی است. رقابت میان داوطلبان متقاضی ورود به دانشگاه‌ها با توزیع عادلانه امکانات […]

برادر بزرگوار جناب آقای دکتر پزشکان

رئیس جمهور محترم و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی

با سلام و احترام

همانطور که می دانید عدالت در آیات قرآن و قانون اساسی سنگ بنای اسلام است. اساس عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه، عدالت آموزشی است.

رقابت میان داوطلبان متقاضی ورود به دانشگاه‌ها با توزیع عادلانه امکانات دولتی از جمله حضور معلمان متخصص کافی در مدارس دولتی و همچنین ارزیابی و معیارهای یکپارچه، یکی از مولفه‌های اصلی تحقق عدالت آموزشی است.

در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیمی گرفته شد که متاسفانه عدالت ندارد و باعث بی عدالتی، نارضایتی و شکاف طبقاتی در جامعه شده است و همواره این اتهام را برانگیخته است که قشر خاصی که بیشتر در ارتباط با سازمان های غیرانتفاعی هستند. مدارس و کارآفرینان فعال در حوزه فرهنگ کنکوری با هم مرتبط هستند، آنها مبنای چنین تصمیماتی هستند. تصمیماتی که چرخه فقر را عمیق‌تر می‌کند، فرهنگ نهی را از بین می‌برد و مغایر با ارزش‌ها و الگوهای اسلامی است.

تقریباً تمام مطالعات نظری و کاربردی تأیید می‌کنند که تحصیلات عالی، اگر روشی منحصربه‌فرد نباشد، حداقل راهی بسیار مؤثر برای حرکت و حرکت در طبقات اجتماعی برای تغییر وضعیت و کاهش فقر و کاهش نابرابری درآمد و دارایی است. دیده‌بان شفافیت و عدالت در آخرین نامه خود به شماره 103-103-ج مورخ 18/3/1403 خطاب به رئیس‌جمهور و اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: «امروز در اقتصاد توسعه چه چیزی می‌تواند باشد. دور باطل -فقر– پذیرفته می شود -کاهش شکاف طبقاتی -فقر– و کاهش جمعیت زیر خط فقر عمدتا به این دلیل حساسیت نسبت به توزیع فرصت ها و امکانات در بین جوانان رو به افزایش است. تحقیقات در گوگل را نشان می دهد؛ در چهار سال گذشته نزدیک به 30000 مقاله علمی در این زمینه نوشته شده است؛ بنابراین در این تصمیم ما نه تنها به نحوه اجرای انتخاب حساس هستیم، بلکه حساسیت بسیار بیشتری داریم. به نتایج، زیرا این نتایج توزیع فرصت های آموزش عالی و نقش آن را در توزیع فرصت ها برای بهبود معیشت و استانداردهای زندگی تغییر می دهد، در سال های اخیر، سازمان دیده بان مکاتبات و جلسات متعددی با دبیر و برخی از اعضا داشته است شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين مورد همگي بي نتيجه بودند.

در مجلس یازدهم علاوه بر نامه ۲۷۳ نماینده به سران سه قوه (۹۴ درصد نمایندگان مجلس) که در آن خواستار ابطال این فرمان ظالمانه شده بودند، یک فوریتی نیز تصویب شد که تا سال ۱۴۰۶ اثر نمرات امتحان نهایی برای پذیرش در دانشگاه ها شکل تاثیر مثبت (طبق روال کنکور 1400 به بالا) باقی خواهد ماند، بنابراین پس از ایجاد زیرساخت های لازم، با تاثیر قطعی مدارک مقایسه می شود. از کنکور 1406 به بعد; اما شورای محترم نگهبان این طرح را رد و از شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست کرد. از سوی دیگر، نهادهای بیشتری با اعضای متعدد مخالفت خود را اعلام کردند.

1) کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات و کمیسیون تخصصی بهداشت و درمان در نامه ای به رئیس جمهور وقت خواستار حذف این موضوع از دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

2) نامه اعتراضی 273 نماینده (94 درصد کل نمایندگان) به سران قوا.

3) نامه معاون حقوقی رئیس جمهور به وزیر علوم

4) تصمیم صریح اتاق دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال اثر قطعی نمرات امتحانات نهایی در کنکور با حضور بیش از یکصد قاضی مجرب.

5) اعتراض معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور.

6) مخالفت 80 درصدی داوطلبان حاضر در فراخوان سراسری در نظرسنجی.

7) اصرار مجلس بر ابطال اثر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه ای با شرایط یک فوریت.

8) مخالفت سخنگوی ستاد انتخاباتی وی با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی.

به عنوان یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به همکارانم پیشنهاد دادم که تصمیم مجمع تا تشکیل دولت جدید به تعویق بیفتد که متاسفانه مورد پذیرش قرار نگرفت.

خدا را شاکریم که وعده خود را فراموش نکردید و به عنوان فردی که امضای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اعتبار آنها ضروری است، اصرار به بررسی آنها داشتید. من هم از شما تشکر می کنم. پیشنهاد می کنم قبل از هر تصمیمی نظر کارشناسان دهبان را در این مورد گوش کنید، کارشناسانی که به دلیل کثرت و فشردگی فعالیت ها برای استیفای حق کنکور و تصحیح نظر شورای عالی استان تجربه بیشتری کسب کرده اند. انقلاب فرهنگی از اعضای موافق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار می رود با ابطال مصوبه قبلی به نتایج کارشناسی رئیس جمهور و بسیاری از سیاستمداران و مسئولان کشور احترام بگذارند.

احمد توکلی

عضو سلطنتی شورای رفاه.

و رئیس هیئت مدیره سازمان مردمی

شفافیت و عدالت را ببینید

14 سپتامبر 1403

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=351410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.