افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

پیش فروش ساختمان بدون صدور سند رسمی جرم است

  • کد خبر : 351078
پیش فروش ساختمان بدون صدور سند رسمی جرم است

به گزارش بازار به نقل از قوه قضائیه، جلسه تشریح نحوه تنظیم اسناد رسمی و غیررسمی در معاملات پیش فروش ساختمان در اتاق کنفرانس دادسرای و انقلاب زاهدان برگزار شد. در این جلسه بهرام زمانی معاون دادستان و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر لزوم انجام معاملات پیش فروش ساختمان با سند […]

به گزارش بازار به نقل از قوه قضائیه، جلسه تشریح نحوه تنظیم اسناد رسمی و غیررسمی در معاملات پیش فروش ساختمان در اتاق کنفرانس دادسرای و انقلاب زاهدان برگزار شد.

در این جلسه بهرام زمانی معاون دادستان و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر لزوم انجام معاملات پیش فروش ساختمان با سند رسمی اظهار داشت: در 2 ماه گذشته با حجم بسیار بالا. با شکایت و نارضایتی خریداران ساختمان های پیش فروش، فروشندگان این ساختمان ها به تعهدات خود عمل نکرده اند. ما برنامه هایی را تدوین کرده ایم و این موضوع با یک فوریت در دستور کار دادستانی استان قرار گرفت.

وی افزود: طبق ماده 23 قانون پیش فروش ساختمان، افرادی که بدون صدور سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان نمایند به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی از 2 تا 4 برابر وجوه و کالا محکوم خواهند شد. دریافت کرد.

زمانی ادامه داد: بر اساس ماده 11 قانون الزام به ثبت رسمی معاملات املاک، دلالان و معاملات املاک (اعم از مشاوران املاک و شرکت های معاملات ملکی) نمی توانند در معاملات موضوع ماده (1) نسبت به تنظیم قرارداد عادی اقدام کنند. ) این قانون.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: متخلفان از حکم این ماده با تصمیم شعب سازمان دولتی علاوه بر اعاده واسطه گری در مرحله اول مجازات خواهند شد. هزینه ها . دریافتی و جریمه ای معادل 3 برابر، پروانه بازرگانی به مدت 6 ماه تعلیق می شود و در صورت دوم با استرداد حق واسطه گری و جریمه ای معادل 6 برابر و خود محکوم می شوند. پروانه بازرگانی به مدت یک سال به حالت تعلیق درآمده و در صورت سوم علاوه بر آخرین جریمه مذکور، ابطال پروانه بازرگانی شما نیز اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به تصویب قانون الزام ثبت املاک و اجرای این قانون گفت: بر اساس ماده یک این قانون، یک سال پس از راه اندازی رسمی سامانه ساماندهی اسناد غیررسمی، موضوع ماده (10) ق. این قانون هر عمل حقوقی اعم از قراردادی که موضوع یا نتیجه آن انتقال مالکیت واقعی یا انتقال حق انتفاع برای مدت بیش از دو سال یا انتقال حق ارتفاق مال غیر منقول باشد. و تهیه و اجرای قرارداد رهن بر آنها و انعقاد قراردادهای منفعت برای انتقال منافع ملک مذکور برای مدت بیش از 2 سال و اجاره با شرط تملک و هر نوع پیش فروش. ساختمان اعم از مشارکت تمام سطح و یا اعیان و تعهد به انجام کلیه اقدامات قانونی مذکور باید در سامانه ثبت الکترونیک اسناد ثبت شود.

وی یک بار با اشاره به اسناد ثبت نشده گفت: این اسناد در هیچ یک از دستگاه های اجرایی پذیرفته نمی شود و در رابطه با دستگاه های قضایی و اداری تنها صاحب ملکی که در ملک به ثبت رسیده است به رسمیت شناخته می شود املاک اداره ثبت اسناد و املاک و یا از مالک رسمی به ارث رسیده باشد.

لزوم ثبت پیش نویس قراردادها در سامانه ثبت الکترونیکی.

معاون دادستان مرکز استان درج پیش نویس قرارداد در سامانه ثبت الکترونیکی استان را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: بر اساس ماده 3 قانون الزام به ثبت اسناد و املاک، دلالان املاک اعم از مشاوران املاک و معاملات. شرکت ها موظفند پیش نویس قرارداد را پس از انجام مذاکرات مقدماتی وارد سامانه ثبت الکترونیکی نموده، اسناد اقدام و پیش نویس های فوق را جهت ثبت اسناد رسمی به دفاتر اسناد رسمی ارائه نمایند.

وی این امر را مانعی برای مراجعه مستقیم مردم به دفاتر اسناد رسمی ندانست و خاطرنشان کرد: نحوه اتصال به سامانه مذکور و ارتباط دلالان املاک اعم از مشاوران املاک و شرکت های بازاریابی املاک با دفاتر اسناد رسمی و توزیع اسناد بین ادارات مذکور براساس آیین نامه ای است که ظرف مدت 3 ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون توسط سازمان با همکاری وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی تهیه و خواهد شد. تایید رئیس قوه قضائیه

وی تاکید کرد: دفاتر اسناد رسمی مکلفند اسناد مربوط به قراردادهای خصوصی اشخاص در خصوص املاک از قبیل تعهد بیع، مبایعه نامه و مانند آن را به درخواست طرفین معامله تنظیم و ثبت کنند. در این صورت باید مبلغ دقیق قیمت مورد توافق طرفین و همچنین شرایط مورد نظر آنها از جمله پیش بینی مهلت های قیمت و زمان پرداخت آن و پیش بینی انحلال و خاتمه یا پیش بینی آن ذکر شود. قراضه کردن مطابق مقررات مربوط در سند گنجانده شده است.

معاون دادستان مرکز استان همچنین از جرم انگاری قانون مستلزم ثبت املاک خبر داد و اظهار داشت: هرکس با علم به اینکه حق مستقیم یا خارجی ندارد اقدام به درج سند عادی در سامانه کند به مجازات قانونی محکوم می شود. جریمه ای معادل 20 درصد قیمت فعلی ملک. از این حیث، چنانچه جرمی مانند جعل اسناد یا تبانی برای گرفتن یا انتقال مال دیگری نیز واقع شود، مرتکب به مجازات مقرر برای آن محکوم خواهد شد. جرایم ارتکابی علاوه بر جریمه مذکور.

وی در نهایت از اصلاح موادی از قانون پیش فروش ساختمان مصوب 1388 بر اساس قانون الزام به ثبت املاک خبر داد.

مردم باید از خرید املاک پیش فروش بدون مقررات مناسب خودداری کنند

در ادامه این جلسه ابوالفضل احمدزاده معاون حقوقی عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با ابلاغ قانون الزام تنظیم سند رسمی در معاملات ملکی، معاملات انجام می شود. از این به بعد در یک محیط امن.

وی ادامه داد: از این پس تمامی معاملات و قراردادهای مربوط به املاک باید همراه با سند رسمی باشد.

معاون حقوقی دادسرای استان نسبت به پیش فروش ساختمان بدون تنظیم سند رسمی هشدار داد و آن را جرم دانست و اظهار داشت: افرادی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان می کنند و یا آگهی درج یا منتشر می کنند. بدون کسب مجوز مرتکب جرم شده و طبق قانون به حبس یا پرداخت جزای نقدی محکوم می شوند.

احمدزاده در پایان تمامی نهادهای نگهبانی از جمله شهرداری را مجبور کرد در این زمینه نظارت کافی داشته باشند و موارد تخلف را به صورت فوری به این دادگاه گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=351078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.