افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

پروردگار علم الهادی! آیا خانه خود را با مهاجران افغان مشترک کرده اید؟

  • کد خبر : 350476
پروردگار علم الهادی! آیا خانه خود را با مهاجران افغان مشترک کرده اید؟

آفتاب نیوز: امروز بحث مهاجران غیرقانونی افغان در ایران بسیار داغ است. روزنامه جمهوری اسلامی در گزارشی تکان دهنده نوشت که حتی طالبان نیز عناصر مسلح خود را به عنوان مهاجر به ایران فرستاده که در مناطق مختلف کشور جنایات متعددی را مرتکب شده اند. امروز از سوی شورای اسلامی شهر گزارش شد که طرحی […]

آفتاب نیوز:

امروز بحث مهاجران غیرقانونی افغان در ایران بسیار داغ است. روزنامه جمهوری اسلامی در گزارشی تکان دهنده نوشت که حتی طالبان نیز عناصر مسلح خود را به عنوان مهاجر به ایران فرستاده که در مناطق مختلف کشور جنایات متعددی را مرتکب شده اند.

امروز از سوی شورای اسلامی شهر گزارش شد که طرحی برای محدود کردن مهاجرت به ایران و اخراج اتباع غیرقانونی تهیه شده است که در صورت تبدیل به قانون ممکن است مشکلاتی در این زمینه حل شود.

با توجه به همین موضوع یکی از صحبت های سید احمد علم الهادی بازنشر گسترده ای در فضای مجازی شده است. این سخنرانی که در سال اول دولت قبل در فروردین 1401 ایراد شد، می تواند نشانه تصمیم بزرگ تری باشد که احتمالاً در دولت قبل در قبال مهاجران افغانستانی گرفته شده و علم الهادی نیز در این باره نظریه پردازی می کرد.

با وجود این احتمال، علم الهادی در سخنان خود می گوید افغان هایی که به ایران آمده اند مانند مهاجرانی هستند که در آغاز اسلام از مکه به مدینه مهاجرت کرده اند و اهل مدینه (انصار) خانه و اموال خود را با آنها تقسیم کرده اند. . علم الهادی توصیه می کند که مردم ایران نیز با مهاجران افغانستانی همین کار را انجام دهند و تاکید می کند که آنها شریک ما هستند!

ما قرار نیست صحبت شما را نقد کنیم و فقط یک سوال از الهیات داریم: شما که می گویید مردم ایران خانه و زندگی خود را با مهاجران افغانستانی تقسیم کنند، زیرا آنها شریک زندگی ما هستند، بعد از دو و نیم. سالها از چیزی که گفتی گذشته آیا خودتان این کار را کرده اید؟ آیا خودتان خانه تان را تقسیم کرده اید و امروز افغان ها به عنوان «مهاجر» در کنار شما و خانواده شما به عنوان «انصار» در خانه شما زندگی می کنند؟ و چه مقدار از دارایی های خود را به مهاجران افغانستانی که همراه زندگی او هستند، داده است؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=350476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.