افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

گرفتن وام برای دریافت کنندگان یارانه آسان شد. شروع دریافت وام با کارت یارانه نقدی

  • کد خبر : 350371
گرفتن وام برای دریافت کنندگان یارانه آسان شد. شروع دریافت وام با کارت یارانه نقدی

بانک های ملی، سپه و رسالت بانک های عامل پرداخت 300 میلیون وام یارانه ای هستند. با توجه به مشکلاتی که برخی متقاضیان در تامین ضامن بانکی داشتند، بانک مرکزی به منظور تسهیل در پرداخت وام، کارت یارانه و سهام را به عنوان ضمانت پرداخت وام معرفی کرد. بر اساس ابلاغیه جدید بانک مرکزی و […]

بانک های ملی، سپه و رسالت بانک های عامل پرداخت 300 میلیون وام یارانه ای هستند.

با توجه به مشکلاتی که برخی متقاضیان در تامین ضامن بانکی داشتند، بانک مرکزی به منظور تسهیل در پرداخت وام، کارت یارانه و سهام را به عنوان ضمانت پرداخت وام معرفی کرد.

بر اساس ابلاغیه جدید بانک مرکزی و با تصویب نمایندگان شورای اسلامی در بهمن ماه سال گذشته، در جریان بررسی بند هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1403 کل کشور، حساب یارانه و سرمایه سهام برای پرداخت تسهیلات بانکی تضمین شد.

این طرح که سال گذشته تصویب شده بود به دلیل نبود ضمانت اجرایی کافی به درستی اجرا نشد. ضامن کارت یارانه به دلیل پوشش کم مخالفان زیادی دارد زیرا اکثر وام ها از جمله وام ازدواج و … اقساط بیشتری نسبت به یارانه مصوب دارند، بنابراین نمی توان فقط وام های با مبالغ بالا را تضمین کرد. با حساب یارانه یا سهام سرمایه.

بر اساس اطلاعیه جدید بانک ها برای پرداخت این نوع وام باید از متقاضی ضمانت نامه رسمی درخواست کنند.

شرایط وام 300 میلیونی

یک حساب وام باز کنید

نرخ 4 درصد

استهلاک 5 ساله

اعتبار حساب

سپرده مدت دار

ضامن رسمی

بانک های ملی، سپه و رسالت به عنوان بانک های عملیاتی برای بازپرداخت این وام معرفی شده اند و هر کدام از این بانک ها شرایط خاصی را برای متقاضیان در نظر می گیرند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده دریافت این تسهیلات حداقل سه تا شش ماه پروسه خواهد داشت.

موضوع وام با کارت یارانه ای از سال 1395 با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد، زمانی که بانک ها اعلام کردند منابع لازم برای پرداخت وام یارانه ای به مشمولان را ندارند و البته بانک مرکزی نیز هیچ مسئولیتی بر دوش آنها نگذاشت. آن را شبکه بانکی اما برای متقاضیان یک میلیون تومان وام در نظر گرفته شد و اقساط آنها از حساب یارانه پرداخت شد. همچنین در اواخر دهه 90 بانک کشاورزی به عنوان اولین بانک کشور با دستور بانک مرکزی تسهیلاتی را برای کشاورزان با کارت اعتباری یارا در نظر گرفت. در این طرح کشاورزانی که در بانک کشاورزی حساب اعتباری داشتند و یارانه خود را از طریق این بانک دریافت می کردند. آنها می توانستند تا سقف 50 میلیون ریال از این کارت برای خرید کالا و خدمات استفاده کنند و پشتوانه این کارت نیز حساب های یارانه ای مردم بود.

شرایط دریافت وام یارانه ای اعلام شد + جزئیات

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امکان دریافت وام کارتی یارانه ای یعنی وام فوری را برای حمایت از خانوارهای نیازمند کمک فوری فراهم کرده است.

یکی از شروط مهم برای دریافت این خدمت داشتن کارت یارانه می باشد ضمناً برای دریافت این وام نیاز به ضمانت نیست و متقاضیان کارت یارانه خود را به عنوان وثیقه ارائه می دهند.

ضمناً سن متقاضیان باید بالای 18 سال باشد، داشتن حداقل یک سال سابقه بیمه از دیگر شرایط دریافت این تسهیلات می باشد.

انواع وام های یارانه ای

• وام 2 میلیون توکن

این وام به مبلغ 2 میلیون تومان از سوی بانک ها تنها با ارائه کارت یارانه به واجدین شرایط اعطا می شود. این وام برای اقشار آسیب پذیر و کم درآمد مانند دستفروشان و رانندگان تاکسی و اتوبوس که درآمد ثابتی ندارند، در نظر گرفته شده است.

• وام 5 میلیون تومانی

خدمات ارائه شده فقط با کارت یارانه شامل وام 5 میلیون تومانی می باشد. این وام 18 درصد سود دارد و اقساط آن در مدت 5 سال از متقاضیان دریافت می شود.

• وام یارانه ای اربعین

وام اربعین یکی دیگر از انواع وام کارت یارانه ای آنی است که به متقاضیان ارائه می شود. این وام می تواند برای افرادی که می خواهند در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کنند اما منابع مالی کافی ندارند مفید باشد. اطلاعات این وام در سامانه سماح موجود است.

• وام 200 میلیون توکن

متقاضیان برای دریافت وام 200 میلیون تومانی با استفاده از کارت یارانه باید به رفاه یا بانک تجارت مراجعه کنند. شرایط دریافت این وام در هر بانک متفاوت است و ممکن است همه افراد واجد شرایط نباشند. لذا پیشنهاد می شود قبل از اقدام، تحقیقات لازم را انجام داده و از شرایط دقیق آن اطلاع داشته باشید.

با توجه به اینکه بازپرداخت وام یارانه ای هنوز در همه بانک ها اجرا نشده است، ممکن است شرایط هر بانک متفاوت باشد.

نحوه ثبت وام با کارت یارانه

سایت بانک ها را چک کنید

مراجعه حضوری به شعب بانک

سیستم های مرتبط را بررسی کنید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=350371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.