افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

نگرانی از بازگشت برخی اساتید اخراجی به دانشگاه – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 350286
نگرانی از بازگشت برخی اساتید اخراجی به دانشگاه – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، 35 دفتر جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور در نامه ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص دستور بازگرداندن معلمان و دانشجویان متخلف به دانشگاه، نامه ای نوشتند. متن نامه به شرح زیر است: ضمن تبریک انتصاب جناب عالی به سمت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین اخذ رای […]

به گزارش خبرگزاری مهر، 35 دفتر جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور در نامه ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص دستور بازگرداندن معلمان و دانشجویان متخلف به دانشگاه، نامه ای نوشتند.

متن نامه به شرح زیر است:

ضمن تبریک انتصاب جناب عالی به سمت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین اخذ رای اعتماد از شورای اسلامی، موفقیت روزافزون ایشان را در این سنگر مهم و تاثیرگذار آرزومندیم.

به فرموده مقام معظم رهبری، آینده این کشور در گرو دانشگاه و دانشجویان است و دانشجویان امروز نیز فردا مباشر این خاک حاصلخیز خواهند بود، همچنان که مباشران امروز، دانشجویان دیروز بودند.

بدیهی است که هدایت این نسل و تربیت آنان برای بر عهده گرفتن مسئولیت های خطیر آینده، وظیفه ای بسیار حساس و تعیین کننده است که بر عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ریاست جناب عالی است. از شما انتظار می رود در این مسیر مهم و مهم گام های موثر و ماندگاری بردارید.

همانطور که می دانید یکی از مهمترین اقداماتی که در دانشگاه باید برداشته شود، تحقق هدف «اسلامی کردن دانشگاه» است که از آغاز شکوهمندی اسلامی تاکنون یکی از اهداف اصلی و اساسی جمهوری اسلامی بوده است. انقلاب . انتظار می رود به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) محصولات دانشگاه جمهوری اسلامی چمران مستثنی نباشد، بلکه قاعده باشد.

عوامل زیادی در دستیابی به این هدف متعالی دخیل هستند که بی شک یکی از مهم ترین آن ها بحث معلمان است و نمی توان تاثیر شگرف آنها را در این مسیر نادیده گرفت. از این حیث، نیاز به وجود معلمانی که برای رسیدن به این هدف مقدس همراه و مشوق باشند، بیش از پیش احساس می شود. اساتیدی که نه تنها مانع پیشرفت و دسترسی به دانشگاه اسلامی نمی شوند، بلکه با تمام وجود برای رسیدن به این هدف تلاش می کنند و نمی گذارند از نقطه فعلی عقب بمانیم.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این باره می فرمایند: اگر معلمان ما در جنبه هایی که مورد نیاز کشور است پیشرفت کنند و پیشرفت کنند، در زیر گروهی که گروه دانش آموزان هستند، تأثیر آشکاری خواهد داشت. بدون شک اساتید مروج، مشوق و پیشرو در همه عرصه ها هستند و ما شاهد تاثیر عمیق آنها بر دانشگاه و دانشجویان دانشگاه ها بوده ایم. رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر اهمیت نقش معلم در شکل گیری تمدن نوین اسلامی تاکید کردند و گفتند: تربیت جوانان متدین و انقلابی یکی از مهمترین مسائل است. وظایف” اساتید مهم دانشگاه.

رهبر فرزانه و فرزانه انقلاب در تمام این سال‌ها نقشه راه تحقق این هدف را چنان با وضوح ترسیم کرده‌اند که در اینجا لازم می‌دانیم به «سیاست‌های کلی علم و فناوری» اشاره کنیم:

بند 3: حاکمیت مبانی، ارزش‌ها، اخلاق و هنجارهای اسلامی در نظام آموزش عالی، پژوهش و فناوری و تحقق دانشگاه اسلامی با تأکید بر:

1-3: توجه به نظام تعليم و تربيت اسلامي و اصول تعليم و تربيت در كنار آموزش و تحقيق و ارتقاء سلامت رواني و معنوي علما و آگاهي و نشاط سياسي آنان.

2-3: تربیت معلمان و دانش آموزانی که معتقد به اسلام، دارای فضایل اخلاقی، پیرو احکام اسلامی، متعهد به انقلاب اسلامی و علاقمند به اعتلای کشور باشند.

3-3: حفظ موازین اسلامی و ارزش های فرهنگی و اجتماعی در استفاده از علم و فناوری

متأسفانه اخیرا در مراسم تحلیف و معارفه وزیر علوم شاهد سخنان دکتر مزیکیان بودیم که باعث نگرانی جمع کثیری از دانشجویان و دلسوزان این نظام مقدس شد. وی گفت: دانشجویان و معلمان اخراجی را به دانشگاه برگردانید. اگر حرف دانش آموز درست باشد باید اطاعت کنیم. دانشجو نمی تواند آدم بدی باشد، او آینده کشور ماست و باید بتواند سوال بپرسد.

این سخنان در حالی مطرح می شود که رئیس جمهور در سخنرانی های انتخاباتی خود اغلب بر اجرای قانون و اهمیت آن تاکید می کند. ضمن اینکه جای تشکر دارد که این اهمیت در سخنان ایشان وجود داشت، اما به نظر می رسد در عمل اتفاق دیگری می افتد. زیرا صدور دستور بازگشت معلمان متخلف تخلف از قانون کشور محسوب می شود.

جناب دکتر صراف عزیز

ما هنوز فراموش نکرده‌ایم که چگونه دانشجویان و اساتید مذکور دانشگاه‌ها و جامعه را، آگاهانه یا ناآگاهانه، با عوامل بیگانه ویران کردند و حافظان امنیت و آرمان‌های ما را به شهادت رساندند.

بچه های انقلاب در دانشگاه نگرانند که «وحدت ملی» رمزی برای توجیه رویکرد حذف انقلابیون و بازگشت فتنه گران و حامیان فتنه به اردوگاه های مهم کشور باشد. توافق زمانی مطلوب است که بر اساس معیارهای اصیل انقلاب اسلامی باشد. در غیر این صورت خود توافق منشا اختلاف و فتنه خواهد بود.

آیا هدف حکومت وحدت ملی این است که کسانی که مخالف نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند نیز در این زمان فرصت رفتن به جولان را داشته باشند؟ آیا آقای رئیس جمهور همیشه قانون و رهبری را نادیده نمی گرفت؟ در حالی که موضع مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قطعاً به نفع اعتماد کسانی که با نظام در این مناصب حساس زاویه دارند نیست.

این اقدام برنامه ریزی نشده عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. به گفته رئیس جمهور محترم دانشجو باید بتواند سوال بپرسد اما بین سوال پرسیدن و برهم زدن نظم دانشگاه و جامعه فاصله است. دانش آموزان و معلمانی که مرتکب اعمال خلاف قوانین شده اند را نباید به این راحتی بخشید و گذشته را فراموش کرد.

البته نباید منکر اختلاف شد و باید بین معلمانی که از عملکرد خود توبه کرده و متعهد به جبران هستند و معلمانی که همچنان بر عملکرد خود پافشاری می کنند و این فضا را فرصتی برای ادامه اعمال خود می بینند، تفاوت قائل شد. شاگرد یا معلم ممکن است فرد بدی باشد، کاملا غیر منطقی و خلاف قانون و مقررات است.

نقش معلمان در شکل گیری شخصیت دانش آموزان غیر قابل انکار است. آیا باید شاهد باشیم که اساتید چگونه دانشجویان را تشویق به اخلال در دانشگاه و جامعه می کنند؟ یا باید شاهد تزریق افکار غربی و سکولار به ذهن پاک دانشجویان باشیم؟

وزیر محترم از شما تقاضا داریم در این موارد مهم نهایت دقت را داشته باشید و اجازه ندهید خون پاک شهدای امنیت و آینده روشن این کشور به دلیل تصمیمات شخصی بی رویه به خطر بیفتد.

و قطعا جنبش دانشجویی در مقابل این تصمیمات نگران کننده سکوت نخواهد کرد.

با احترام و موفق باشید.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب

جامعه دانشجویان دانشگاههای اسلامی تبریز

جامعه دانشجویان دانشگاههای اسلامی تهران

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رجایی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل

جامعه اسلامی دانشجویی دانشگاه زنجان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی تبریز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت اهواز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان

جامعه اسلامی دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهرری

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قزوین

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیل

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغه

جامعه اسلامی دانشجویی دانشگاه ملایر

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=350286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.