افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

ورزش همگانی باید مورد توجه قرار گیرد.

  • کد خبر : 350079
ورزش همگانی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: باید طی 4 سال آینده تعدادی از جوانان را برای پست های میانی و ارشد مدیریتی آماده کنیم. به گزارش گروه سیاسی اسمارتک نیوز، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور امروز (سه شنبه) در مراسم تجلیل و معارفه وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه المپیک پاریس و ما را […]

معاون اول رئیس جمهور گفت: باید طی 4 سال آینده تعدادی از جوانان را برای پست های میانی و ارشد مدیریتی آماده کنیم.

به گزارش گروه سیاسی اسمارتک نیوز، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور امروز (سه شنبه) در مراسم تجلیل و معارفه وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه المپیک پاریس و ما را به قهرمانان و مبارزانمان تبریک می گوید. . برای ورزشکارانمان در بازی های پارالمپیک پاریس آرزوی موفقیت می کنم، گفت: خوشحالم که شخصی متولی وزارت ورزش و جوانان شده است که چهره ای شناخته شده برای همه و پیام کلی آقای دنیامالی است. مجلس باید بر وحدت ملی تاکید می کرد. دنیای مالی چهره کار سخت است.

وی خاطرنشان کرد: دنیا مالی را از اوایل دهه 80 می شناسم و شهادت می دهم که در تمامی بخش هایی که خدمت کرده موفق بوده و انشاالله در این سنگر مهم نیز با توفیق الهی مواجه خواهند شد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در اظهارات آقای هاشمی چرا وزارت ورزش و جوانان؟ هم اداره ورزش و جوانان مهم است و هم ستاد و مأموریت وزیر فقط به ورزش یا جوانان محدود نمی شود و قاعدتا این ادارات به سازمان های بالاتر واگذار می شوند اما تا جایی که من می دانم خیلی ادغام نشده اند اما ضمیمه شده است.

عارف با بیان اینکه سازمان بستری برای ارائه خدمات است و نباید در دام سازمان باشد چه سازمانی و چه وزارتخانه ای، تاکید کرد: ویژگی مشترک این دو سازمان نشاط اجتماعی، شادابی، خلاقیت و امید انجام، رسیدگی به آسیب های اجتماعی. ارتقای سلامت روان جامعه و … اگر این دو اداره رسالت خود را به درستی انجام دهند قطعا دستاورد ارزشمندی خواهیم داشت. کاهش هزینه های ملی و اجتماعی موثر است. راه حل مقابله با آسیب های اجتماعی برخورد خشن نیست. با روش های ملایمی که در هر دو بخش این سازمان وجود دارد، می توان به آسیب های اجتماعی پرداخت.

وی افزود: تشکیل قهرمانان و قهرمانان از دیگر نتایج و دستاوردهای این دو اداره است. توسعه فرهنگی را می توان در جوهره تربیت پهلوی نیز مشاهده کرد; موارد زیادی در تاریخ ورزش ما وجود دارد که اگر رقیبمان آسیب ببیند نگران هستیم. در بازی های المپیک دیدیم که با ورزشکار ما غیراخلاقی شد.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: برای موفقیت نباید جانب داری کنیم، اگر قرار است به منابع دولتی وابسته باشیم نتیجه آن مشخص است. از آقای دنیامالی خواهش می کنم بر اساس بودجه دولت هیچ قولی به مردم ندهد اما اگر به مردم اعتماد کنیم به آن می رسیم. تا زمانی که به مردم و سازمان های مردمی تکیه کنیم، دستاوردهای ما روشن خواهد بود. اتاقی در یکی از نهادهای دولتی ایجاد شده است، اما بیش از چند ساعت در هفته از آن استفاده نمی شود و ما برای بقیه ساعات برنامه ای نداریم. راهبردی که باید دنبال شود استفاده از زیرساخت ها و امکانات کشور در دو بخش ورزش و جوانان است.

عارف، یادآور شد: زمانی که سند جهانی ورزش در سال 2004 تصویب شد، برآورد می شد که نسبت جمعیت حدود 55.5 سانتی متر مربع – سرانه – باشد که اکنون به گفته هاشمی به حدود 2 متر رسیده است و باید توسعه فیزیکی داشته باشد. توقف بریم تصریح کرد: بنابراین باید این موضوع به طور کامل بررسی شود و اگر 2 متر باشد تا 4 سال آینده نیازی به توسعه فضاهای ورزشی جدید نیست و پروژه های باقی مانده باید توسعه یابد.

وی با طرح این سوال که آیا ورزشگاه آزادی برای کشورمان کافی است یا باید ورزشگاه های دیگری ساخته شود؟ وی گفت: آیا ورزش ملی ما باید توسعه جدی پیدا کند؟ ورزش همگانی هم همینطور است. سلامت جامعه به آن بستگی دارد. خوشبختانه امروز هیچکس مانع توسعه ورزش قهرمانی نمی شود. در گذشته ما این چالش را داشتیم، اما اکنون همه فهمیده‌ایم که وقتی یک جوان در صحنه بین‌المللی قهرمان می‌شود، چقدر شادی در جامعه ایجاد می‌کند. ورزشکار ایرانی در کشور اسلامی چه تفاوتی با سایر کشورها دارد؟

استقبال عارف از نقل و انتقالات اخیر استقلال و پرسپولیس

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تقویت و حمایت از ورزش سنتی و ملی وظیفه همه ماست، گفت: باید به ورزش همگانی توجه زیادی شود زیرا سلامت جامعه در گرو ورزش همگانی است.

عارف با بیان اینکه خوشبختانه امروز هیچکس مخالف ورزش قهرمانی نیست، تصریح کرد: در گذشته چالش هایی داشتیم چرا باید در میادین بین المللی حاضر شویم؟ اما امروز همه پذیرفته‌اند که قهرمان جوان ما که به طلا می‌رسد، جامعه را شاد می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در ورزش حرفه ای چالشی وجود دارد که اگر دولت کمکی نکند محقق نمی شود، گفت: در دنیا محور ورزش حرفه ای مردم هستند نه دنیا؛ ورزش حرفه ای در دنیا با مردم است. با اقدامات اخیر در مورد استقلال و پرسپولیس، اساس توجه به ورزش حرفه ای تقویت شد.

ما به جوانی اعتقاد داریم

عارف گفت: امروز در حوزه جوانان با مشکلاتی مواجه هستیم که اگر بخواهم نرم افزاری برای آن ارائه کنم، توانمندسازی جوانان نخبه و شایسته برای ورود به بازار کار است.

وی با بیان اینکه برای این منظور راهبردی داریم که به دکتر دنیامالی هم ارائه کردم، گفت: واقعیت این است که امروز جوانگرایی نمی خوانیم، بلکه به آن اعتقاد داریم و از طرفی مسئولیت داریم. مردم نمی توانیم اداره امور کلیدی کشور را به جوانی بسپاریم که نمی دانیم موفق می شود یا نه و هیچ توان اجرایی و ضمانتی برای ظرفیت او نداریم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: باید تا 4 سال آینده جوانان زیادی را برای مدیریت میانی و ارشد آماده کنیم.

عارف با بیان اینکه در فرهنگ ما وقتی نام یک رزمنده به میان می آید احساس امنیت و آرامش به انسان دست می دهد و مرجع است، گفت: باید در همه حال راهبرد «سلاح تربیت» را دنبال کنیم. ورزش، نه تنها در ورزش های سنتی، بلکه حتی در ورزش های مدرن.

ضرورت تشکیل شورای عالی جوانان و شورای عالی ورزش

وی خطاب به مسئولان وزارت ورزش و جوانان گفت: شما دو شورای مهم دارید و احتمالاً باید افتخار خدمت به هر دو را داشته باشم. فرم و من هم در جلسات شرکت خواهم کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه شورای عالی جوانان سالی یکبار یا هر دو ماه یکبار تشکیل جلسه می داد، گفت: درخواست من این است که شورای عالی جوانان و شورای عالی ورزش تشکیل شود چرا که جایی برای متخصصان نیست. بحث ها و جنبه فنی مطرح می شود و حضور وزرا و سایر مسئولان برای این است که بتوانیم از امکانات آنها برای برنامه هایشان استفاده کنیم.

عارف تصریح کرد: چند نفر از جوانان ما به هر دلیلی مهاجرت کرده اند، وارد دلیل نشویم. امروز در خدمت این عزیزان نیستیم. من درخواست می کنم که به طور جدی برای بازگشت آنها با مکانیسم های تشویقی برنامه ریزی کنیم.

کشف استعدادها یکی از اقدامات مهم وزارت ورزش و جوانان است

وی با تاکید بر اینکه در قالب طرح آمیش می توانیم توسعه همه جانبه و پایدار در کشور داشته باشیم که همه امکانات در چند مرکز استان متمرکز نیست، افزود: یکی از وظایف شما کشف استعدادها است. گاهی اوقات در یک شهر محروم خاص استعداد منحصر به فرد و برجسته ای وجود دارد که باید آن را کشف کنیم.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در ورزش موضوع مهم این است که برنامه استعدادیابی استراتژیک داریم. این کار در یکی دو رشته انجام شد و هنوز هم شاهد تاثیرات مثبت آن در عرصه های بین المللی هستیم.

عارف تاکید کرد: دیپلماسی ورزشی امروز نقش مهمی دارد و باید با جدیت دنبال شود. از زحمات آقای هاشمی تشکر می کنم. خداوند آقای دنیامالی را هم بیامرزد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=350079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.