افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

همه چیز درباره اپل واچ سری 10; آنچه تاکنون می دانیم

  • کد خبر : 349860
همه چیز درباره اپل واچ سری 10; آنچه تاکنون می دانیم

در سال‌های اخیر، اپل با اپل واچ بر بازار ساعت‌های هوشمند و پوشیدنی دیجیتال تسلط داشته است. در واقع، هر بار که در بیرون از منزل هستید و شخصی را می بینید که ساعت هوشمندی روی مچ دارد، احتمالاً این ساعت اپل است! اپل اعلام کرده است که رویداد بزرگ پاییزی خود با موضوع «زمان […]

در سال‌های اخیر، اپل با اپل واچ بر بازار ساعت‌های هوشمند و پوشیدنی دیجیتال تسلط داشته است. در واقع، هر بار که در بیرون از منزل هستید و شخصی را می بینید که ساعت هوشمندی روی مچ دارد، احتمالاً این ساعت اپل است!

اپل اعلام کرده است که رویداد بزرگ پاییزی خود با موضوع «زمان روشنایی است» در تاریخ 9 سپتامبر 2024 (19 شهریور) برگزار خواهد شد. این تاریخ بسیار مهم است زیرا دقیقاً همان روزی است که اولین ساعت اپل در سال 2014 معرفی شد و اکنون دهمین سالگرد آن است. با در نظر گرفتن این موضوع، انتظار داریم تغییراتی در اپل واچ سری 10 (یا شاید اپل واچ X) شاهد باشیم. در این مقاله هر آنچه را که تاکنون در مورد این سری جدید می دانیم با شما در میان می گذاریم. پس با ما همراه باشید

اپل واچ سری 10: تاریخ انتشار

به طور سنتی، اپل ساعت های هوشمند خود را همزمان با نسل بعدی آیفون ها عرضه می کند. این بدان معناست که امسال اپل واچ سری 10 در کنار خانواده آیفون 16 عرضه خواهد شد. اپل واچ.

از آنجایی که این رویداد در 9 سپتامبر برگزار می شود، احتمالاً پیش فروش آن از جمعه آینده آغاز می شود و راه اندازی رسمی در 20 سپتامبر انجام می شود.

اپل واچ سری 10: قیمت احتمالی

اپل واچ سری 10

اپل در سال های اخیر قیمت خط اپل واچ را تا حد زیادی ثابت نگه داشته است، بنابراین انتظار داریم اپل واچ سری 10 نیز قیمتی مشابه داشته باشد.

در حال حاضر، اپل واچ سری 9 از 399 دلار برای مدل GPS و 499 دلار برای نسخه GPS با اتصال سلولی شروع می شود. اپل احتمالا این محدوده قیمت را برای اپل واچ سری 10 نیز حفظ خواهد کرد، در حالی که خط اپل واچ اولترا با قیمت بالاتر 799 دلار باقی می ماند.

در حال حاضر هیچ اطلاعات یا شایعه خاصی در مورد قیمت اپل واچ سری 10 نداریم، اما نباید انتظار داشت که قیمت آن تفاوت فاحشی داشته باشد. البته در صورت ایجاد تغییرات قابل توجه در طراحی یا به روز رسانی های دیگر، ممکن است اپل قیمت را افزایش دهد. فعلا باید منتظر بمانیم و ببینیم چه می شود.

اپل واچ سری 10: طراحی و صفحه نمایش

اپل واچ سری 10

گزارش هایی مبنی بر تغییر طراحی احتمالی اپل واچ سری 10 وجود دارد. با توجه به آنچه تاکنون شنیده ایم، این تغییر احتمالاً بزرگترین به روز رسانی دستگاه های پوشیدنی از زمان معرفی اپل واچ سری 7 خواهد بود.

به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور صنعت، اپل واچ سری 10 باریکتر از مدل های قبلی خود خواهد بود. در نتیجه بدنه باریکتر، صفحه نمایش نیز ممکن است کمی بزرگتر شود. در واقع، شایعاتی وجود دارد که مدل جدید دارای صفحه نمایش 2 اینچی است که بزرگتر از صفحه نمایش 1.7 اینچی سری 9 است.

علاوه بر این، اپل واچ سری 10 ممکن است در اندازه‌های جدیدی عرضه شود تا با بدنه باریک‌تر آن مطابقت داشته باشد. در حال حاضر اپل واچ سری 9 در دو نسخه 41 میلی متری و 45 میلی متری عرضه می شود. در اپل واچ سری 10، مدل 45 میلی متری ممکن است به عنوان یک نسخه “کوچک” معرفی شود و اندازه جدید 49 میلی متری به خط تولید اضافه شود. بد نیست بدانید که سری فعلی اپل واچ اولترا سایز 49 میلی متری دارد.

اپل واچ سری 10

همچنین گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل می تواند از نمایشگرهای میکرو ال ای دی برای اپل واچ سری 10 به جای پنل های OLED استفاده کند. با این حال، ما در مورد این شایعه مطمئن نیستیم زیرا گزارش دیگری وجود دارد که می گوید اپل این طرح را لغو کرده است.

البته از آنجایی که همه اینها حدس و گمان است، نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم کدام یک درست است. اگر استفاده از میکرو ال ای دی ها درست نباشد، اپل احتمالا به همان پنل اولد ادامه خواهد داد و شاید نسخه کم مصرف تری را ارائه دهد.

یکی دیگر از تغییرات بزرگی که می تواند در اپل واچ سری 10 رخ دهد، سیستم بند جدید است. همانطور که مارک گورمن از بلومبرگ گزارش می دهد، او معتقد است که اپل به یک سیستم اتصال مغناطیسی جدید روی خواهد آورد که فضای بیشتری را در ساعت آزاد می کند. این امر فضای بیشتری را برای اجزای داخلی فراهم می کند و طراحی کلی را باریک تر می کند. اما از طرف دیگر باعث می شود که تمام باندهای اپل واچ دهه گذشته با ساعت جدید سازگار نباشند.

اپل واچ سری 10: مشخصات و ردیابی وضعیت

اپل واچ سری 10

در اپل واچ سری 9، غول کوپرتینویی تراشه جدید S9 را معرفی کرد که سریعتر و قدرتمندتر از S8 و مدل های قبلی آن است. این تراشه جدید به کاربران اجازه می دهد تا با دسترسی به داده های سلامت و ژست جدید Double Tap سریعتر از دستیار سیری استفاده کنند.

به طور معمول، اپل همیشه از یک تراشه پردازشی قدرتمندتر در نسل بعدی سخت افزار خود استفاده می کند و این به احتمال زیاد در مورد اپل واچ سری 10 صادق است.

متأسفانه، به نظر می رسد اپل واچ سری 10 هیچ ویژگی جدید ردیابی سلامتی نخواهد داشت. اگرچه ظاهرا اپل در تلاش بود تا آپنه خواب و تشخیص فشار خون را به اپل واچ بیاورد، ظاهرا این روند به خوبی پیش نرفته است.

به گفته مارک گورمن، اپل ظاهراً با ویژگی تشخیص فشار خون مشکل جدی دارد و به نظر می رسد آپنه خواب را نیز تشخیص دهد، اگرچه این ویژگی خوب است و به درستی کار می کند، اما بستگی به اندازه گیری میزان اشباع اکسیژن در خون دارد. که در حال حاضر به دلیل مشکلات قانونی اپل با Masimo در ایالات متحده موجود نیست. اگر این مشکل در ماه سپتامبر حل شود، ممکن است شاهد تشخیص آپنه خواب در اپل واچ سری 10 باشیم، اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

با وجود این مشکلات، به نظر می رسد که ویژگی های مذکور حداقل یک سال دیگر به تعویق بیفتد تا همه چیز برطرف شود و مشکلات برطرف شود.

اپل واچ سری 10: عمر باتری

اپل واچ سری 10

در حال حاضر گزارش های زیادی در مورد عمر باتری اپل واچ سری 10 وجود ندارد. با این حال، ما می توانیم برخی حدس های معقول انجام دهیم.

اپل در سال های اخیر هیچ بهبود قابل توجهی در طول عمر باتری سری اپل واچ اصلی ایجاد نکرده است. جایی که بهبود محسوسی مشاهده شد در اپل واچ اولترا بود که می تواند تا 36 ساعت با یک بار شارژ در حالت عادی یا تا 72 ساعت در حالت کم مصرف دوام بیاورد.

اما اپل واچ اصلی سری 9 و حتی اپل واچ SE هنوز حدود 18 ساعت عمر باتری دارند. اگر اپل واچ سری 9 را در حالت کم مصرف قرار دهید، عمر باتری به 36 ساعت افزایش می یابد. سری 9 همچنین دارای شارژ سریع است که به شارژ سریعتر باتری کمک می کند.

اگر اندازه اپل واچ سری 10 افزایش یابد، باتری ممکن است کمی بزرگ‌تر شود (اگرچه بدنه نازک‌تر نیز می‌تواند تاثیر منفی روی آن بگذارد). امیدواریم که پردازنده جدید اپل واچ سری 10 نیز در مصرف انرژی کارآمدتر باشد و به افزایش عمر باتری بیش از 18 ساعتی که اپل معمولا ادعا می کند کمک کند.

در این قسمت با توجه به عدم ارائه گزارش های دقیق در مورد باتری، تنها می توانیم بر اساس آنچه در حال حاضر می دانیم حدس بزنیم و برای قضاوت نهایی باید منتظر اعلامیه های رسمی اپل باشیم.

اپل واچ سری 10: نرم افزار و پشتیبانی

اپل واچ سری 10

اگر اپل واچ سری 10 در پاییز با سری آیفون 16 عرضه شود، باید با watchOS 11 عرضه شود.

اپل به خوبی از سخت افزار قدیمی خود پشتیبانی می کند، اگرچه مانند سامسونگ و گوگل این موضوع را به صراحت بیان نمی کند. به عنوان مثال، زمانی که اپل واچ 10 را در سال 2023 منتشر کرد، تا اپل واچ سری 4 (محصول 2018) را پشتیبانی کرد، اما در watchOS 11، اپل واچ سری 5 و مدل های قبلی را حذف کرد.

به‌نظر می‌رسد به‌طور متوسط، اپل واچ‌ها حدود پنج سال عمر می‌کنند و سازگار هستند. بنابراین، می‌توان انتظار داشت که شاهد روند مشابهی برای اپل واچ سری 10 باشیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=349860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.