افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

نیاز به اشراف کامل در مسائل فرهنگی و اجتماعی/ خلیج فارس خانه ماست – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 34964
نیاز به اشراف کامل در مسائل فرهنگی و اجتماعی/ خلیج فارس خانه ماست – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر ، سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی دوشنبه شب در دیدار با فعالان فرهنگی اجتماعی استان هرمزگان ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، به مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال ها پیش جنگ فرهنگی و علو درجات دشمن را به ایشان […]

به گزارش خبرنگار مهر ، سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی دوشنبه شب در دیدار با فعالان فرهنگی اجتماعی استان هرمزگان ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، به مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال ها پیش جنگ فرهنگی و علو درجات دشمن را به ایشان عنایت فرموده است. به دلایلی به این موضوع آنطور که باید پرداخته نشد. .

وی وجود برخی ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی را ناشی از کم کاری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی دانست و بر هم افزایی نهادها و نهادهای فرهنگی برای مبارزه با هجمه های فرهنگی و جنگ شناختی دشمن و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای مدینه منوره سپاه در جنوب کشور حمله فرهنگی را سخت تر و خطرناکتر از جنگ سخت دانست و تصریح کرد: در جنگ سخت میدان و خاکریز دشمن و داخلی ها کاملاً مشخص است اما در جنگ نرم خاکریزهای داخلی و غیرداخلی نامشخص است.

وی افزود: در جنگ نرم این احتمال وجود دارد که در بین نیروهای داخلی کسانی باشند که دل و جانشان اسیر دشمن شده باشد اما هر روز در جایگاه سازمانی شما حاضر می شوند و ناخودآگاه در برخی موارد نقش ستون پنجم دشمن را بازی می کنند و در نهایت در مقابل شما صف می کشند.

سردار مارانی افزود: دشمن پس از شکست در دفاع مقدس انواع هجمه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی طراحی و اجرا کرده است که آخرین آن جنگ ترکیبی گسترده بود که با درایت رهبر معظم انقلاب، هوشیاری مردم انقلابی و همیشه در صحنه خنثی شد.

وی با بیان اینکه دشمن هرگز دست از دشمنی با اسلام و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران برنمی‌دارد، گفت: در شرایط کنونی که دشمن در حال جنگ نرم گسترده علیه مردم ماست، لازم است نیروهای مؤمن، انقلابی و بصیر حوزه فرهنگی و اجتماعی با تمام توان به میدان مبارزه فرهنگی فراخوانده شوند.

مدینه منوره فرمانده قرارگاه منطقه ای سپاه در بخشی دیگر از سخنان خود از خلیج فارس و تنگه هرمز به عنوان حساس ترین نقطه ایران اسلامی یاد کرد و تصریح کرد: خلیج فارس خانه ملت ایران است و دشمن اینجا چه می کند.

وی با اشاره به کنایه رهبر معظم انقلاب از آمریکایی ها در خلیج خوک ها، افزود: معظم له تاکید کردند: (دشمن) از آن طرف دنیا می آید و تمرین می کند; خب برو خلیج خوک ها اینجا چیکار میکنی: خلیج فارس خونه ماست.

اسلام خواجه ای، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) با اشاره به ظرفیت شبکه عظیم کانون های فرهنگی هنری گفت: بیش از 22 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در 1 ماه هرمز وجود دارد که از این تعداد در هر 6، 3 کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 72 در پی تذکرات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص تهاجم فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مجبور به ایجاد کانون های فرهنگی هنری در مساجد برای احیای کارکردهای مسجد و جذب، نگهداری و تربیت نسل جوان کرد.

ناظر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه های هنری از جمله تشکیل گروه های سرود و نمایش، کلاس های آموزشی هنرهای تجسمی، آموزش انواع قرآنی، کلاس های تمرینی و اردوهای ورزشی مشارکتی، برگزاری کلاس های آموزشی و تشریح سبک زندگی، نوجوانان و جوانان را جذب کرده است.

وی کادرسازی و تربیت را یکی دیگر از رسالت های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و افزود: امروز جوانان زیادی که در کانون های فرهنگی هنری مساجد پرورش یافته اند در مناصب مختلف علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و… در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.