افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

ارسال پوستر بدون حجاب خلاف قانون است

  • کد خبر : 34904
ارسال پوستر بدون حجاب خلاف قانون است

آفتاب نیوز: سید صادق موسوی، مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌المللی و جشنواره‌های روز گشت با اشاره به اینکه تولید و توزیع آثار سینمایی و ویدئویی بدون رعایت حجاب با توجه به انتشار پوستر و اقلام تبلیغاتی بدون حجاب غیرقانونی است، گفت: مسئولیت سیاست‌گذاری، ارزیابی و صدور مجوز جشنواره‌ها و جشنواره‌ها و جشنواره‌ها با مسئولیت جشنواره‌ها و […]

آفتاب نیوز:

سید صادق موسوی، مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌المللی و جشنواره‌های روز گشت با اشاره به اینکه تولید و توزیع آثار سینمایی و ویدئویی بدون رعایت حجاب با توجه به انتشار پوستر و اقلام تبلیغاتی بدون حجاب غیرقانونی است، گفت: مسئولیت سیاست‌گذاری، ارزیابی و صدور مجوز جشنواره‌ها و جشنواره‌ها و جشنواره‌ها با مسئولیت جشنواره‌ها و رویدادهای عمومی فیلم در کشور است. و جشن های درون صنفی که در قالب اجلاس سالانه اعضای شونده تعریف می شود قطعا بر عهده سینما به عنوان نهاد صنفی و همچنین شوراهای مرکزی اتحادیه ها خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین، مقررات و مفاد اساسنامه توسط تمامی جشنواره ها، جشنواره ها و رویدادهای سینمایی و لزوم رعایت قوانین جاری کشور، افزود: مسئولیت رسیدگی به تخلفات در روند برگزاری جشنواره ها و جشنواره های سینمایی بر عهده مراجع ذی صلاح با متولیان سازمان است. لزوم رعایت قوانین و مقررات کشور در تمامی مراحل یک مراسم، از تبلیغات و اطلاع رسانی تا اجرای نهایی مراسم، مشهود تلقی می شود و در این راستا، موضوع در نوبت های متعدد با متولیان مراسم مکاتبه و تذکر داده شده است.

مدیرکل دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌المللی به انتشار پوستر مربوط به بزرگداشت یکی از ژانرهای سینمایی خانه سینما -که اقتباسی از یک فیلم تاریخی است- اشاره کرد و تاکید کرد: انتشار هرگونه پوستر برهنه در مقالات تبلیغاتی جشنواره‌ها و جشنواره‌ها مغایر با قوانین جاری در کشور و مصوبات هیئت رئیسه و احزاب ذی‌ربط در کشور است. اقدامات لازم در این زمینه انجام شود زیرا مسئولیت این امر بر عهده خانه سینما است. هر نوع جشنواره صنفی که در خارج از سینما برگزار می شود و دارای ابعاد عمومی و غیرصنفی مانند سایر جشنواره های سینمایی کشور است، نیازمند مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

در ادامه امیر توده روستا، رئیس هیئت مدیره اتحادیه فیلم کوتاه ایران، درباره اعطای نشان ایسفا گفت: انجمن فیلم کوتاه ایران با افتخار در سیزدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران، نشان ایسفا را به خانم سوسن تسلیمی تقدیم می کند. هنرمندی که سال ها پیش با نقش آفرینی یک هنرپیشه قدرتمند چهره اش را نقاب زد و نقشی پرقدرت در زندگی اش ماندگار شد. هنرمند فراتر از خلق هر اثر هنری است.

سوسن تسلیمی پس از رونمایی از پوستری در صحنه ای که از پیش تعیین شده بود، با انتشار پیامی به تایید مسیر و دیدگاه سیاسی این دوره از جایزه ایسفا پرداخت و در بخشی از آن نوشت: آرزوی همه ما آینده ای آزاد و روشن برای سرزمینمان ایران است که هنر بتواند بازتابی واقعی از زندگی انسان باشد، به دور از دروغ، تقلب و بی شرمی نسبت به مقام هنرمند. همچنین قرار است در سیزدهمین دوره ایسفا به سوسان تسلیمی اهدا شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.