افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
3

جنگنده فوق چابک روسی که استاد مانورهای سخت است/عکس

  • کد خبر : 34854
جنگنده فوق چابک روسی که استاد مانورهای سخت است/عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سوخو-35 توانایی انجام انواع سخت ترین مانورها از جمله مانور کبرا، مانور کولبیت، مانور زنگ، مانور سرسره دم و مانور هوک را با بالاترین کیفیت دارد. انجام مانور Herbst برای سوخو-35 بسیار پیش پا افتاده است. بیشتر بخوانید: مانور کبرا در علم آکروجت، پوگاچف کبرا یا مانور کبرا یک مانور نمایشی […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سوخو-35 توانایی انجام انواع سخت ترین مانورها از جمله مانور کبرا، مانور کولبیت، مانور زنگ، مانور سرسره دم و مانور هوک را با بالاترین کیفیت دارد. انجام مانور Herbst برای سوخو-35 بسیار پیش پا افتاده است.

بیشتر بخوانید:

مانور کبرا

در علم آکروجت، پوگاچف کبرا یا مانور کبرا یک مانور نمایشی محبوب است که طی آن هواپیمایی که با سرعت متوسط ​​پرواز می کند، ناگهان دماغه خود را به صورت لحظه ای بالا می آورد و قبل از بازگشت به موقعیت عادی، کمی آن را در جهت مخالف کج می کند. این حرکت از نیروی قوی موتور برای تثبیت تقریباً ارتفاع در طول مانور استفاده می کند.

برخی معتقدند که از این مانور می توان در نبردهای نزدیک استفاده کرد. هواپیماهای سوخو-57، سوخو-35، سوخو-30 و سوخو-27 توانایی زیادی در انجام این مانور دارند. هواپیمای سوخو-35 تا سال 2019 یکی از مانورپذیرترین هواپیماهای جهان است و حتی غربی ها به آن «ارباب آسمان» می گویند. مانور کبرا اولین بار در سال 1989 در نمایشگاه هوایی پاریس توسط ویکتور جورجیویچ پوگاچف اجرا شد.

مانور کولبیت

کولبیت که به نام چاکرای فرولوف نیز شناخته می شود، به افتخار خلبان آزمایشی اوگنی فرولوف نامگذاری شده است. این یک مانور هوایی است که توسط خلبانان روسی طراحی شده است که در آن هواپیما دارای یک حلقه است بسته را نادیده بگیرید این حلقه معمولاً چنان بسته و قطر کمی دارد که گاهی قطر آن کمی بیشتر از طول هواپیما است. این مانور نمونه ای از تاخیر و واژگونی است. مانند بیشتر شیب‌های فوق‌العاده، کنترل زمین را در شرایط پرواز غیرعادی نشان می‌دهد که می‌توان زمین را با جریان تثبیت‌کننده‌ها یا آسانسورها کنترل کرد.

جنگنده فوق چابک روسی که استاد مانورهای سخت است/عکس

Colbit سرعت هواپیما را تا حد زیادی کاهش می دهد و از نظر تئوری می تواند به خلبان کمک کند تا در موقعیت مناسبی برای شلیک به هدف قرار گیرد. این مانور شباهت زیادی به مانور کبرا دارد اما در اینجا چرخشی که در مانور کبرا به طور ناگهانی متوقف می شود به طور کامل انجام می شود.

مانور اسلاید دم

سرسره دم یک مانور آکروباتیک است که از پرواز موازی با زمین با یک ربع چرخش به پرواز عمودی طولانی می رسد که با 100 درصد قدرت موتور و تا زمانی که هواپیما شتاب بگیرد انجام می شود. هنگامی که سرعت هواپیما به صفر می رسد و پرواز می کند، خلبان هواپیمای خود را تا زمانی که ممکن است در هوا نگه می دارد. این مرحله در صورتی که هواپیما دارای فناوری فرمان رانش باشد، بسیار آسان تر می شود. مرحله نگهداری از نگهداری در اوج باید در جنگنده های مدرن بهتر انجام شود.

جنگنده فوق چابک روسی که استاد مانورهای سخت است/عکس

مانور زنگ

مانور زنگی نوعی مانور دم لغزش است. با این تفاوت که خلبان در خلبان آخرین پیچ یک چهارم، در طول محوری، یک دور بر روی خود انجام می دهد. این حلقه ربع دایره می تواند جلو یا عقب باشد که در این مورد با خلبان است.

مانور هربست

مانور Herbst همچنین به عنوان J-turn شناخته می شود. این یک نوع مانور نبرد هوایی است که در آن از فناوری های بردار رانش استفاده می شود. اگرچه هربست و پوگاچو در یک دسته قرار می گیرند، اما مانور هربست در نبردها موثرتر است.

جنگنده فوق چابک روسی که استاد مانورهای سخت است/عکس

323

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.