افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

دستور عارف به نهادها/مدیران کل و مافوق برای برگزاری دوره های آموزشی قانون اساسی

  • کد خبر : 348149
دستور عارف به نهادها/مدیران کل و مافوق برای برگزاری دوره های آموزشی قانون اساسی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا عارف امروز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه در سال های اخیر اجرای سیاست های کلی نظام مغفول مانده و سند مهم آن نادیده گرفته شد برنامه هفتم توسعه مهمترین قانون در اختیار دولت چهاردهم کردستان است: راهبرد دولت پزشکی اجرای این سند […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا عارف امروز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه در سال های اخیر اجرای سیاست های کلی نظام مغفول مانده و سند مهم آن نادیده گرفته شد برنامه هفتم توسعه مهمترین قانون در اختیار دولت چهاردهم کردستان است: راهبرد دولت پزشکی اجرای این سند است. به این معنا، هیئت حاکمه قانون برنامه هفتم توسعه که سازوکار جدیدی است. در این طرح با حضور وزرای دولت قبل انجام شد تا تداوم امور بین دولت ها به جامعه نشان داده شود. دولت چهاردهم ادامه دولت سیزدهم است.

به گزارش ایسنا، مهمترین اظهارات محمدرضا عارف در این نشست را در ادامه می خوانید؛

*ترکیب ستاد مدیریت برنامه هفتم توسعه زیرمجموعه ای از اعضای دولت است که البته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز در این جلسات حضور دارد که برای اجرا و تامین آن بسیار مفید و ضروری است. منابع این برنامه است و بندهای این برنامه باید در پایان مهرماه تصویب شود. از این نظر معاون حقوقی وظیفه سختی بر عهده دارد.

* بیشتر آیین نامه ها باید تا دو ماه آینده تدوین شود و معاونت حقوقی در این زمینه وظیفه سختی دارد تا نگران شکل قانونی این آیین نامه در دولت نباشیم.

* پیش‌نویس‌ها و آیین‌نامه‌های مصوب برنامه هفتم توسعه به دلیل طرح سؤال قانونی از کمیسیون تلفیق مجلس و نقش معاونت حقوقی در فعال‌سازی دستگاه‌های اجرا و تصویب آیین‌نامه‌ها به دولت بازگردانده نشود. برنامه هفتم توسعه. نسبت به گذشته سنگین تر است.

*کارگاه ها و دوره های آموزشی در حوزه معارف قانون اساسی برای مدیران کل و ارشد دولت و دستگاه های اجرایی برگزار شود.

*همه اتهامات قانونی نباید متوجه دفتر حقوقی ریاست جمهوری شود و دفاتر حقوقی وزارتخانه ها باید مسئولیت پرونده های حقوقی را بپذیرند و این دفتر باید نظر مشورتی خود را به نهادها بدهد.

* لوایح ارائه شده از سوی دولت قبل به شورای اسلامی باید در اسرع وقت مشخص شود.

تدوین طرح حق قانونی نمایندگان شورای اسلامی است، اما لوایح دولت که از بدنه کارشناسی دولت است باید برای اجرای نظر نمایندگان به مجلس ارسال شود، اما دیدیم که نسبت طرح ها و فاکتورها افزایش یافته است که نشان از ضعف دولت در این زمینه دارد. زمینه است و نیازها و مشکلات کشور را نباید با برنامه ریزی داد.

* مبارزه با فقر، فساد و تبعیض که در سال 1382 به دستور مقام معظم رهبری صادر شد و همچنین عدالت یکی از راهبردهای جدی دولت چهاردهم است.

*یکی از مشکلات کشور عدم اجرای قانون اساسی است و این ساختار ایجاد شده در زمان دکتر دهقان باید تقویت شود.

*دکتر دهقان از توانایی و روش اخلاقی و کارشناسی بالایی برخوردار است و در طول همکاری خود در مجلس همواره از نظرات و اندیشه های ارزشمند ایشان استفاده می کردم.

27219

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=348149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.