افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

تخصیص پروژه برای بیش از 46 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن اصفهان

  • کد خبر : 348092
تخصیص پروژه برای بیش از 46 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن اصفهان

علیرضا قاری قرآن در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه بیش از 6 هزار و 500 طرح نهضت ملی مسکن در سامانه حمایت از طرح های تولید مسکن در شهرهای استان اصفهان تعریف شده است، گفت: علاوه بر 52 هزار پروژه واحدهای این پروژه ها قابل واگذاری به متقاضیان است که […]

علیرضا قاری قرآن در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه بیش از 6 هزار و 500 طرح نهضت ملی مسکن در سامانه حمایت از طرح های تولید مسکن در شهرهای استان اصفهان تعریف شده است، گفت: علاوه بر 52 هزار پروژه واحدهای این پروژه ها قابل واگذاری به متقاضیان است که تاکنون به بیش از 46 هزار متقاضی پروژه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 156 هزار نفر شرایط فعال دارند و تاکنون حدود 130 هزار متقاضی تایید شده اند، افزود: از این تعداد 46 هزار و 300 متقاضی دارای طرح تعریف و بیش از 54 هزار و 900 متقاضی دارای حساب باز هستند. .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به انعقاد قرارداد با بیش از 46 هزار واحد که از این تعداد بیش از 24 هزار و 100 واحد با بانک های عامل منعقد شده است، تاکید کرد: تاکنون مجوز ساخت صادر شده است. برای بیش از 31900 واحد به دست آمده است. فونداسیون بیش از 17000 واحد و اجرای اسکلت و سقف اضافی برای 9800 واحد به پایان رسیده است.

ثبت نام حدود 20 هزار نفر در طرح خانواده و جوانان در اصفهان

وی ادامه داد: همچنین از زمان اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان و طرح های حمایتی مسکن از خانواده های دارای 4 فرزند زیر 20 سال تاکنون بیش از 26 هزار و 600 خانوار در استان اصفهان در این طرح ثبت نام کرده اند.

این قاری قرآن افزود: از این تعداد بیش از 20 هزار ثبت نام برای طرح حمایت از خانواده و جوانان بوده است، یعنی خانواده هایی را شامل می شود که سومین فرزندشان بعد از 3 مهر 1400 به دنیا آمده است.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان حدود 6 هزار و 500 نفر را خانواده های دارای 4 فرزند زیر 20 سال عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از 5 هزار و 200 متقاضی ثبت نام تایید و نهایی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین قرعه کشی بین بیش از 3500 متقاضی واگذاری زمین انجام شد که از این تعداد بیش از 1000 مورد مربوط به خانواده های دارای 4 فرزند و مابقی مربوط به خانواده های دارای فرزند سوم بوده است. پس از 24 اکتبر 1400.

تخصیص زمین مشاع برای زمین با ارزش بیشتر از قیمت ثابت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: ارزش زمین های در نظر گرفته شده برای خانوارهای واجد شرایط یک میلیارد و 172 میلیون تومان است و در صورتی که ارزش زمین بالاتر از قیمت تعیین شده باشد، این زمین ها به صورت مشترک انجام می شود. بین دو یا سه خانواده

قاری قرآن با بیان اینکه در شهرهای مختلف استان اصفهان با کمبود زمین برای واگذاری به متقاضیان مواجه بوده ایم، اظهار داشت: از سوی دیگر امکان واگذاری زمین در شهرهای بالای 500 هزار نفر وجود ندارد. و برای متقاضیان این شهرها باید در شهرهای همجوار و یا در زمین جدید جهت واگذاری مستقر شوند.

تلاش برای اختصاص زمین رایگان به متقاضیان

وی افزود: در این راستا برای تامین زمین مورد نیاز با مالکان خصوصی توافق شده و اقداماتی برای تخصیص زمین پاک از مسیر الحاق اراضی دولتی به محدوده شهر در حال انجام است.

لازم به ذکر است خانوارهای مشمول این قانون می توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir در حوزه جوانان نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=348092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.