افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

برگزاری کنکور در گذشته مشکل ما را حل نمی کند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 347985
برگزاری کنکور در گذشته مشکل ما را حل نمی کند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، تنها ۷ درصد از پذیرفته شدگان کنکور امسال در مدارس دولتی تحصیل کردند. این آمار بار دیگر کیفیت پایین مدارس دولتی و شکاف جدی در عدالت آموزشی را بر سر زبان ها انداخت. در نتیجه این مشکل موجی از واکنش ها نسبت به اقدامات دولت در ایجاد این شکاف تبعیض به […]

به گزارش خبرنگار مهر، تنها ۷ درصد از پذیرفته شدگان کنکور امسال در مدارس دولتی تحصیل کردند. این آمار بار دیگر کیفیت پایین مدارس دولتی و شکاف جدی در عدالت آموزشی را بر سر زبان ها انداخت.

در نتیجه این مشکل موجی از واکنش ها نسبت به اقدامات دولت در ایجاد این شکاف تبعیض به وجود آمد. آمیز توسط مردم و مربیان ایجاد شد. منتقدان از بی توجهی به آموزش و پرورش در مناطق کمتر برخوردار، تجاری سازی آموزش در مدارس غیردولتی و حضور انحصاری معلمان و اساتید برجسته در این مدارس گلایه داشتند و حتی طی روزهای اخیر نامه هایی به شورای اسلامی شهر ارسال شد. .

موضوع دیگری که در روزهای اخیر به سرعت مطرح شد، درخواست برگزاری امتحانات ورودی به جای امتحانات پایان ترم بود که در دو سال اخیر به آزمونی جدی برای دانشجویانی تبدیل شده است که می خواهند به دانشگاه بروند. بار دیگر اهمیت آن کم شده و تنها یک آزمون 4 ساعته به نام کنکور ملاک انتخاب دانشجویان شایسته برای رفتن به دانشگاه های برتر است.

صادق رشیدی، عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان و از اساتید آموزش و پرورش در این مصاحبه. برو با مهر در خصوص این تبعیض و شکاف بین مدارس دولتی و غیردولتی گفت: متاسفانه شاهد عدالت آموزشی در کشور نیستیم. اگر دولت به دنبال تحقق عدالت آموزشی است، باید هرچه زودتر برای توزیع مناسب امکانات آموزشی تلاش کند. اگر بخواهیم شرایط را به گونه ای ایجاد کنیم که زیاد تفاوتی بین مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد. باید امکانات بیشتری در اختیار مدارس دولتی قرار دهیم.

رشیدی تاکید کرد که باید همان شرایطی را داشته باشد که در مدرسه علمیه غیردولتی وجود دارد. دانش آموز ما دانش آموزان مدارس دولتی را ارائه می دهیم. وی بیان کرد: از زیرساخت ها گرفته تا فضای فیزیکی، امکانات آموزشی و ورزشی و معلمان باکیفیت هر آنچه برای یک آموزش خوب نیاز داریم باید در مدارس دولتی فراهم شود. توجه داشته باشید که تنها یکی از نتایج این اقدام افزایش درصد قبولی دانش آموزان مدارس دولتی در کنکور است.

ما به عزم ملی برای بهبود مدارس دولتی نیاز داریم

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در شرایط فعلی عدالت آموزشی محقق نمی شود، گفت: بهبود شرایط مدارس دولتی و تغییر درصد پذیرفته شدگان در دانشگاه های برتر نیازمند عزم ملی است. این فقط در مورد شهرهای بزرگ نیست. در سراسر کشور، تنها درصد کمی از دانش آموزان می توانند فرزندان خود را به مدارس غیردولتی بفرستند. این مدارس شهریه دریافت می کنند و بسیاری از خانواده ها نمی توانند فرزندان خود را به مدارس خصوصی بفرستند.

وی با طرح این سوال که چرا مدارس دولتی نمی توانند از امکانات مدارس غیردولتی برخوردار باشند، گفت: این وابستگی به دولت یکی از مهمترین نقاط ضعف مدارس دولتی است. اساساً، دولت ها، صرف نظر از جهت گیری سیاسی خود، ظرفیت کمی برای پاسخگویی به نیازهای انبوه مدارس دولتی دارند. زیرا دولت ها با محدودیت های مالی مواجه هستند. بنابراین اگر انتظار داریم دولت ها وضعیت مدارس دولتی را بهبود بخشند، باید بودجه هنگفتی برای آن اختصاص دهند تا در بحث عدالت آموزشی به نقطه قابل قبولی برسیم. ما به عزم ملی برای بهبود مدارس دولتی نیاز داریم.

تاثیر سوابق تحصیلی امری تخصصی است / در اجرا مشکل داریم

وی در خصوص درخواست برخی افراد برای شرکت در کنکور به روش قدیم گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات کارشناسان است و مردم باید از این موضوع مطمئن باشند. دغدغه شورای عالی انقلاب فرهنگی عدالت آموزشی و حل این مشکلات بوده است. در صورت وجود هرگونه مشکل در اجرا؛ با درک بیشتر و اجرای دقیق تر مصوبات قابل حل است.

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه حذف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هیچ کدام از مشکلات ما را حل نمی کند، گفت: قاطعانه از این مصوبه دفاع می کنم. ما در اجرا مشکل داریم. و این را هم در نظر داشته باشیم که برگزاری کنکور در گذشته مدافعانی داشت که منافع خود را در خطر دیدند و در طول یک سال گذشته به طور مستمر بر خلاف این مصوبه عمل کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=347985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.