افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

شکایت کردیم و درخواست غرامت کردیم.

  • کد خبر : 347968
شکایت کردیم و درخواست غرامت کردیم.

به گزارش بازار، به نقل از سایت نفت ایران، منابع بلندپایه پاکستانی اعلام کردند که ایران آخرین هشدار خود را به پاکستان ارسال کرده است که تهران چاره ای جز اقدام علیه پاکستان به دلیل عدم ساخت و تکمیل خط لوله گاز وارداتی ایران تا سپتامبر ندارد. امسال (تا پاییز امسال) به دادگاه داوری پاریس […]

به گزارش بازار، به نقل از سایت نفت ایران، منابع بلندپایه پاکستانی اعلام کردند که ایران آخرین هشدار خود را به پاکستان ارسال کرده است که تهران چاره ای جز اقدام علیه پاکستان به دلیل عدم ساخت و تکمیل خط لوله گاز وارداتی ایران تا سپتامبر ندارد. امسال (تا پاییز امسال) به دادگاه داوری پاریس شکایت کند.

این پروژه که قرار بود در سال 2014 اجرا شود به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران 10 سال به تعویق افتاد.

قرارداد 25 ساله خرید گاز پاکستان از ایران از طریق خط لوله در سال 2009 بر اساس قوانین فرانسه امضا شد و دادگاه داوری مستقر در پاریس محل داوری و تصمیم گیری در مورد اختلافات بین دو کشور است. دادگاه داوری فرانسه تحریم های آمریکا را به رسمیت نمی شناسد.

ایران و پاکستان در سپتامبر 2019 توافقنامه اصلاح شده ای را امضا کردند که بر اساس آن ایران متعهد شد به دلیل تاخیر در ساخت خط لوله در طرف پاکستانی به دادگاه بین المللی متوسل نشود، به شرط اینکه طرف پاکستانی خط لوله خود را به ایران کامل کند. مرز تا سال 2024. کند

پاکستان همچنین متعهد شده است که خط لوله گاز خود را تا سال 2024 تکمیل کند و سپس روزانه 750 میلیون فوت مکعب گاز از ایران دریافت کند.

بر اساس توافقنامه بازنگری شده، پاکستان موظف شد بخشی از خط لوله را در خاک خود در فوریه و مارس 2024 تکمیل کند و وقتی خط لوله تکمیل نشد، ایران مجدداً به پاکستان 180 روز تا سپتامبر 2024 مهلت داد (اوایل رجوع کنید به 1403). . کامل و تکمیل؛ اما با پایان یافتن این مدت شش ماهه و عدم پیشرفت جدی در ساخت خط لوله، ایران آخرین اخطار خود را به طرف پاکستانی ارسال و اعلام کرد که از حق شکایت خود در دادگاه داوری پاریس استفاده خواهد کرد. .

اگر ایران تا سپتامبر 2024 از حق خود برای طرح شکایت به دادگاه داوری پاریس استفاده نکند، حق خود را برای شروع نبرد قانونی علیه پاکستان از دست خواهد داد.

ایران پیشتر در نوامبر تا دسامبر 2022 دومین اخطاریه حقوقی خود را به پاکستان صادر کرده بود و از پاکستان خواسته بود بخشی از پروژه خط لوله گاز ایران – پاکستان (IP) را تا فوریه تا مارس 2024 در خاک خود بسازد یا مایل به پرداخت 18 میلیارد جریمه باشد. . به دلار باشد

مقامات ذیربط بخش انرژی پاکستان در نظر دارند پس از ابلاغ اخطاریه ای که حدود 10 روز پیش از ایران دریافت کرده بود، یک شرکت حقوقی خارجی را برای تهیه لایحه دفاعی پاکستان برای ارائه به دادگاه داوری استخدام کنند.

مقامات ارشد دولت پاکستان گفته اند: به دلیل تحریم های آمریکا نمی توانند پروژه را ادامه دهند. در حالی که آنها برای دریافت معافیت از ایالات متحده تلاش کرده اند، دولت بایدن مخالف این پروژه خط لوله است و در مارس 2024، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه کمیته کنگره آمریکا گفت که ما پاکستان را در مورد عواقب جدی این خط لوله مطلع کردیم. پروژه خط لوله گاز ما به ایران هشدار داده ایم.

تهران تاکنون با ادعای طرف پاکستانی مبنی بر عدم امکان دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا مقابله نکرده و می‌گوید عراق و ترکیه پس از دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا مدت‌هاست که از گاز ایران استفاده می‌کنند. همین‌طور هند نیز از گاز ایران استفاده کرده است. برای خرید فرآورده های نفتی ایران از آمریکا معافیت دریافت کرد.

دادگاه داوری فرانسه تحریم های آمریکا را به رسمیت نمی شناسد. بر اساس توافق اولیه، پاکستان موظف است از اول ژانویه 2015 روزانه یک میلیون دلار به ایران طبق بند جریمه پرداخت کند و اگر ایران پرونده را به دادگاه داوری برساند، پاکستان باید میلیاردها دلار (18 میلیارد دلار) بپردازد. . ) در جریمه.

بر اساس این پروژه قرار بود دو کشور خط لوله خود را تا نقطه صفر مرزی بسازند اما ایران طبق قرارداد سال ها پیش ساخت خط لوله خود را تا نقطه صفر مرزی با پاکستان به پایان رساند. اما پاکستان به دلایل متعدد از جمله تحریم های آمریکا از انجام این کار خودداری کرد.

طبق قرارداد اولیه قرار بود این پروژه در آذرماه 1393 تکمیل و در 10 دی ماه 1393 به بهره برداری برسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=347968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.