افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

نشست بریکس؛ فرصتی برای زنده نگه داشتن نام فلسطین/ راهپیمایی اربعین نماد همبستگی شیعیان است

  • کد خبر : 347785
نشست بریکس؛ فرصتی برای زنده نگه داشتن نام فلسطین/ راهپیمایی اربعین نماد همبستگی شیعیان است

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی. شورای اسلامی شهر تهران ، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای ششم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهید رئیس جمهور و یارانش. ، فرم قرارگاه پدافند هوایی […]

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی. شورای اسلامی شهر تهران ، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای ششم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهید رئیس جمهور و یارانش. ، فرم قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء وی در دهم شهریور 1371 خاطرنشان کرد و گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء یکی از 4 زیرمجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که وظیفه پدافند زمینی حریم هوایی ایران را بر عهده دارد. روز دفاع را به همه آنها اختصاص داده است به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران تبریک می گوییم و امیدواریم همچنان در حفظ و حراست از مرزهای هوایی کشور موفق و پیروز باشند.

وی در ادامه با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به موضوع وقف در اسلام اشاره کرد و گفت: وقف از سنت های حسنه و سنت است. از بهترین نمونه های مهربانی و نیکوکاری». چیزی است که به عنوان یادگاری از پیامبر و ائمه علیهم السلام برای ما باقی مانده است; از این رو باید از همه جهات به آن توجه کرد، زیرا وقف یکی از موضوعات مهم و زیبا در اقتصاد اسلامی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز از 12 شهریور یاد می کند روز ملی ضد استعمار بریتانیا یاد و نام شهید رئیسعلی دلواری سرکرده رزمندگان تنگستان و بوشهر مخالف نیروهای انگلیسی را گرامی داشت.

چمران با پذیرش عزاداری مسلمانان و شیعیان جهان در ایام محرم و اربعین از سوی حضرت سیدالشهدا (ع)، حضور و مشارکت بیش از 22 میلیون زائر در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان را برشمرد و تشریح کرد. این رویداد به عنوان حماسه ای بی نظیر. در توضیحات آن آمده بود: امسال با وجود شرایط نامساعد جوی و گرما، موکب باشکوهی که در مسیر نجف به کربلا برگزار شد نسبت به سال های گذشته بسیار بیشتر بود.

وی افزود: پیاده روی اربعین با حضور مردم از سراسر جهان به یکی از قدرتمندترین نمادها همبستگی بین شیعیان به نقطه تمایز این همبستگی نسبت به سالهای گذشته تبدیل شده است. پرچم در دست گرفتن فلسطین و برای حمایت از مردم مظلوم غزه است که امیدواریم این همبستگی و انسجام آنقدر قوی و همیشگی باشد که منجر به آزادی شهر مقدس شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین برپایی مراسم اربعین در پایتخت و در مسیر میدان آیینی امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تاکید کرد: حضور عظیم اقشار مختلف مردم، موکب ها و هیئت های مذهبی نیز در این مراسم پیام روشنی داشتند و آن پیام همبستگی و انسجام بود.

وی در ادامه سخنان خود در مجمع آزاد شورا با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه و حضور در اجلاس مجمع بریکس گفت: در نشست تفصیلی که با حضور چند کشور در مسکو برگزار شد، همچنین به اعضای اصلی برجام اشاره کرد. ما در مورد موضوعات مختلف و موضوعات تخصصی به خصوص در حوزه پارلمان شهری و شهرداری ها تبادل نظر می کنیم. در این راستا توافقات و برنامه های متعددی در این دیدارها دنبال شد که از آن جمله می توان به انعقاد تفاهم نامه بین تهران و مسکو برای اجرای قرارداد برادری اشاره کرد.

چمران تصریح کرد: حضور در این نشست فرصتی شد برای زنده نگه داشتن یاد و نام مردم مظلوم فلسطین در جایی که کمتر از آن صحبت می شود. همچنین در این دیدارها شاهد واکنش های مختلف حمایتی از مردم فلسطین از سوی نماینده الجزایر نیز بودیم.

وی همچنین درگذشت محمدعلی بهمنی شاعر و غزلسرای ایرانی را به جامعه هنرمندان، شاعران و خانواده محترم تسلیت گفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران کسب عناوین طلا و نقره بازی های المپیک 2024 پاریس را به ورزشکاران پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و امیدواریم در پایان این دوره از رقابت ها، ملت ما شاهد کسب مدال های رنگارنگ باشد. ایرانیان. ورزشکاران

چمران همچنین درگذشت خواهر گرامی جناب آقای پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران را تسلیت گفت و برای روح آن مرحوم غفران الهی خواستار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=347785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.