افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

آیا نهنگ ها بیت کوین را می بلعند؟ | ترس ها و امیدها در دهه آینده بیت کوین

  • کد خبر : 347638
آیا نهنگ ها بیت کوین را می بلعند؟ | ترس ها و امیدها در دهه آینده بیت کوین

بازار، گروه جهان: سال‌های ابتدایی کریپتوکارنسی‌ها دچار تلاطم شدیدی شدند و به‌خاطر ریسک‌های مرتبط با آن‌ها به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند و ارزها نتوانستند از دایره نوسانات و عدم قطعیت‌ها در دهه دوم زندگی خود فرار کنند. ممکن است برای پیش بینی اینکه در ده سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد خیلی زود باشد، […]

بازار، گروه جهان: سال‌های ابتدایی کریپتوکارنسی‌ها دچار تلاطم شدیدی شدند و به‌خاطر ریسک‌های مرتبط با آن‌ها به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند و ارزها نتوانستند از دایره نوسانات و عدم قطعیت‌ها در دهه دوم زندگی خود فرار کنند.

ممکن است برای پیش بینی اینکه در ده سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد خیلی زود باشد، اما برخی از سناریوهای احتمالی برای آینده بیت کوین را می توان بررسی کرد که در ادامه با اشاره به مقاله Instopedia در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

آینده بیت کوین

بیت کوین با چالش های زیادی روبرو است که مانع از پذیرش گسترده آن می شود، به ویژه مسائل مربوط به تمرکززدایی، مقیاس پذیری و امنیت.

واقعیت غیرقابل انکار این است که بیت کوین در ابتدا وعده کاهش قدرت ایالت ها را داده بود زیرا یکی از سه مولفه اصلی یعنی پول، نیروی نظامی و باورها و فرهنگ را به عنوان ابزار حکمرانی تضعیف می کرد. اما همین امید که در ترس از مقبولیت در بین مردم پنهان شده بود، به تدریج دولت ها را مجبور کرد تا از اصل فراوانی برای افزایش و تنوع بخشی به عرضه ارزهای رمزنگاری شده و در کنار آن بانک های مرکزی کشورهای مختلف استفاده کنند. آنها در سرتاسر جهان مداخله کردند تا ارزهای رمزنگاری شده خود را به پول ملی خود پیوند دهند. چین یکی از کشورهایی بود که با وجود فعالیت چشمگیر در استخراج و فروش ماینرها، ارز دیجیتال ملی خود را راه اندازی کرد و چندین پروژه از جمله در خاورمیانه توسط عربستان سعودی و امارات متحده عربی راه اندازی شد. از سوی دیگر توسعه‌دهندگان بیت‌کوین تلاش کرده‌اند و می‌کوشند راه‌حل‌هایی برای این چالش‌ها بیابند، اما تلاش‌های انجام‌شده تاکنون نتایج ملموسی در بر نداشته است.

عدم تمرکز

وقتی صحبت از فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال می شود، مفهوم تمرکززدایی اساساً به توزیع مالکیت ارز دیجیتال بین افراد و طرف های مختلف و همچنین توزیع ساختار جغرافیایی بلاک چین اشاره دارد. به عبارت دیگر، تمرکززدایی از چه کسی مراقبت می کند. بیشترین نسبت ارزهای دیجیتال و محل ذخیره سوابق تراکنش ها را دارد.

بازار شاهد افزایش خرید بیت کوین توسط موسسات و شرکت های بزرگ بوده است و این سوال را در مورد اینکه چگونه سیستم می تواند شخصیت غیرمتمرکز خود را در دراز مدت حفظ کند، ایجاد کرده است.

ارز دیجیتال

همانطور که گفته شد، بیت کوین به عنوان یک سیستم غیرمتمرکز طراحی شده است که تحت کنترل هیچ نهاد مرکزی یا دولتی نیست و هدف آن توزیع عادلانه قدرت بین همه کاربران و محافظت از ارز در برابر دستکاری و دخالت خارجی است. با این حال، اخیراً بازار شاهد افزایش خرید بیت کوین توسط مؤسسات و شرکت‌های بزرگ بوده است و این سؤال را مطرح می‌کند که چگونه این سیستم می‌تواند ویژگی غیرمتمرکز خود را در بلندمدت حفظ کند.

بیت کوین هنوز به طور گسترده در بازار موجود است، اما از آنجایی که به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری با بازده بالقوه در نظر گرفته می شود، انتظار می رود با گذشت زمان موسسات بزرگ نسبت بیشتری از کل عرضه این ارز دیجیتال را برای به دست آوردن آن ذخیره کنند.

بنابراین، بیت کوین ممکن است در تعداد کمی از مالکان متمرکز شود و توزیع گسترده مالکیت را کاهش دهد. به عبارت دیگر، نهنگ های بازار بیت کوین می توانند آنها را ببلعند و با ادامه این روند، آنها را مهار کنند.

بیت کوین و بلاک چین

انتظار می رفت فناوری بلاک چین بیت کوین به طور گسترده در بین مردم گسترش یابد و به همه اجازه دهد تا در این انقلاب تکنولوژیک شرکت کنند، اما افزایش بی سابقه ارزش ارز دیجیتال باعث رشد مزارع بزرگ استخراج شد و این توسعه، مشارکت موثر، کار را دشوار کرد. مردم عادی مردم در این فرآیند و کنترل بازار معدن در دستان این مزارع غول پیکر متمرکز شدند.

چالش های رشد

گسترش بلاک چین نشان‌دهنده افزایش یا کاهش توانایی آن برای پردازش تعداد تراکنش‌ها به طور همزمان است، اما محدودیت‌های سخت‌گیرانه اعمال شده بر استخراج بیت‌کوین، که کاملاً توسط جامعه و توسعه‌دهندگان آن رعایت می‌شود، مانع از پردازش زنجیره بلوک‌ها می‌شود.

شبکه بیت کوین از محدودیت هایی در توانایی پردازش تعداد زیادی تراکنش در ثانیه رنج می برد که در نتیجه کارمزد تراکنش های بالا و زمان انتظار طولانی را به همراه دارد. برای غلبه بر این محدودیت ها، پیشنهادات زیادی بر اساس مفهوم لایه 2 پدید آمده است، اما این راه حل ها. آنها اغلب نیاز به قربانی کردن برخی از ویژگی های اصلی شبکه دارند.

شبکه لایتنینگ وعده می دهد که بار عمده تراکنش های شبکه بیت کوین را متحمل شود. با این حال، این رویکرد نگرانی های زیادی را در مورد کاهش امنیت و عدم تمرکز شبکه بیت کوین ایجاد می کند. علاوه بر این، این شبکه برای کاهش هزینه ها و سرعت بخشیدن به عملیات پردازش در نظر گرفته شده بود، اما استفاده واقعی خود را برآورده نکرده است.

امنیت همیشه یکی از نگرانی‌های اصلی سرمایه‌گذاران و دارندگان ارزهای دیجیتال بوده است و دارندگان بیت‌کوین همچنان هدف اصلی برای ادامه کلاهبرداری‌ها و تلاش‌های هک هستند.

مسائل امنیتی

امنیت همیشه یکی از نگرانی‌های اصلی سرمایه‌گذاران و دارندگان ارزهای دیجیتال بوده است و دارندگان بیت‌کوین همچنان هدف اصلی برای ادامه کلاهبرداری‌ها و تلاش‌های هک هستند.

پلتفرم‌های DeFi و شرکت‌هایی که کلیدهای خصوصی را از طرف مشتریان خود مدیریت می‌کنند. اینها برجسته ترین اهدافی هستند که این کلاهبرداران هدف قرار می دهند. اگرچه فناوری بلاک چین بسیار ایمن است، آسیب‌پذیری‌ها اغلب در برنامه‌ها و رابط‌های متصل به آن نهفته است.

حملات باج‌افزاری یکی از رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری برای سرقت ارزهای دیجیتال است و انتظار می‌رود همچنان در صدر فهرست تهدیدها قرار گیرد.

اخبار نظارتی

پایگاه سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال پس از اینکه صندوق‌های قابل معامله در مبادلات اجازه تجارت با بیت کوین را دادند، به طور قابل توجهی گسترش یافته است، که ممکن است راه‌اندازی وجوه مشابه برای سایر ارزها و دارایی‌های دیجیتال را تشویق کند. قوانینی که در ده سال آینده بر این بخش حاکم خواهد شد. دشوار است زیرا مواضع نظارتی دائما در حال تغییر هستند.

احکام اخیر دادگاه، مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در برابر ریپل، نشان می دهد که طبقه بندی ارزهای دیجیتال به عنوان اوراق بهادار به شرایط فروش بستگی دارد، و دادگاه دیگری دریافت که تجارت داخلی توسط ارزهای رمزنگاری شده مشمول قوانین اوراق بهادار است.

می‌توانیم از این مفاد و سایر مقررات استنباط کنیم که محیط نظارتی ارزهای دیجیتال حداقل در آینده نزدیک ناپایدار خواهد ماند و پیش‌بینی روندهای آینده را برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها دشوار می‌کند.

خط پایین

در مورد آینده بیت کوین به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری ابهام وجود دارد، اما این ویژگی همچنان سرمایه گذارانی را جذب می کند که ریسک های بالایی را می پذیرند، از سوی دیگر، انتظار می رود پروتکل های بیت کوین به بهبود کارایی و امنیت خود ادامه دهند. اگرچه هیچ اتفاق نظری در مورد آینده ارزهای دیجیتال و بلاک چین وجود ندارد، اما در دهه آینده در بحبوحه نوسانات سریع و تغییرات مداوم در کانون توجه باقی خواهند ماند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=347638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.