افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه مدیریت منابع آب کشور تخفیف نرخ در صورت رعایت الگوی مصرف آب

  • کد خبر : 34761
مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه مدیریت منابع آب کشور تخفیف نرخ در صورت رعایت الگوی مصرف آب

امیر قلی جعفری بروجنی با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه آب و کشاورزی گفت: خوشبختانه 90 درصد از پیشنهادات کمیسیون کشاورزی مجلس پس از لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق تصویب شد. نظر ما بر اساس انعکاس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه کشاورزی و آب در مصالح از پیش […]

امیر قلی جعفری بروجنی با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه آب و کشاورزی گفت: خوشبختانه 90 درصد از پیشنهادات کمیسیون کشاورزی مجلس پس از لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق تصویب شد. نظر ما بر اساس انعکاس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه کشاورزی و آب در مصالح از پیش تعیین شده بود.

این عضو شورای اسلامی بابیان اینکه در لایحه برنامه هفتم توسعه متاسفانه نکاتی مغفول مانده بود که به آن پرداختیم، تصریح کرد: باید نکاتی را در لایحه برنامه هفتم اصلاح می کردیم تا به حوزه کشاورزی فشار وارد نشود.

وی با اشاره به بازنگری موضوع نرخ آب روستایی در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: خدا را شکر مصوبات این بند نیز خوب بود.

جعفری بروجنی بیان کرد: پیرو سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید شد که آب کشاورزی 5 درصد بهره وری داشته باشد یعنی این میزان را کاهش دهیم در حالی که تولیدمان کم نشود. بنابراین برای برخی این سوال مطرح شد که چگونه باید به این مشکل برسیم؟

وی با بیان اینکه با نگاه به الگوی کشت می توانیم به این هدف دست یابیم، گفت: تعیین الگوی کشت بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، بنابراین سیاستی را در این اداره اجرا کردیم و گفتیم اگر کشاورزی به سطح الگو برود تخفیف می گیرد و مازاد بر الگو باید بهای آب را بپردازد.

این نماینده شورای اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد وزارت نیرو در حوزه قیمت آب این بود که در لایحه تعرفه آب روستایی و شهری با هم در نظر گرفته شود، بنابراین کمیسیون موضوع قیمت آب روستایی را منتفی و حذف کرد تا مهاجرت معکوس به روستاها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: همینطور کمیسیون در خصوص نرخ آب شهری مصوب کرد که افرادی که در حد استاندارد یا کمتر از استاندارد هستند از تخفیف برخوردار می شوند و کسانی که بیش از استاندارد مصرف می کنند بیشتر پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه 90 درصد مردم می توانند تا حد الگوی مصرف آب مصرف کنند، گفت: کسانی که بیش از الگو مصرف می کنند ممکن است کمتر از 10 درصد باشند که باید بهای آن را بپردازند.

جعفری بروجنی با بیان اینکه بخش زیادی از مصرف آب ما در بخش کشاورزی است، اظهار داشت: برای افزایش بهره وری در حوزه آب این نکته را اضافه کرده ایم که دولت باید کنتورهای هوشمند را برای آنها نصب کند، یعنی قیمت کنتور را از کشاورز دریافت نکند، همانطور که قبلاً مبلغ قبلی از کشاورز اخذ می شد.

جعفری بروجنی تاکید کرد: بنابراین بر اساس مصوبه کمیسیون وزارت نیرو موظف شد هزینه کنتور هوشمند کشاورزانی را که سطح الگوی مصرف آب را رعایت می کنند پرداخت کند.

این نماینده مجلس با اشاره به بازنگری حوزه حوضه در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: این موضوع یکی از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری برای احیاء و نگهداری سفره های زیرزمینی از طریق حوضه داری است، بنابراین دو یا سه بند در حوزه مدیریت حوضه در لایحه پیشنهاد دادیم.

جعفری بروجنی با بیان اینکه موضوع آبگرفتگی در لایحه نبود، ادامه داد: بنابراین یک بند با سه تبصره در این بند پیشنهاد کردیم. در این قسمت موضوع نظارت و پیشگیری را مطرح می کنیم تا بتوانیم از خطرات سیل در امان باشیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.