افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

جرایم تخریب تالاب «اینچه» را دریافت می کنند یکی از واحدها همچنان از روش تخلیه استفاده می کند.

  • کد خبر : 347516
جرایم تخریب تالاب «اینچه» را دریافت می کنند یکی از واحدها همچنان از روش تخلیه استفاده می کند.

محمدرضا کنعانی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تا سال 1397 مجوز اکتشاف ید در گلستان به 16 میدان و در سال های 1396 و 1397 مجوز بهره برداری از دو میدان صادر شده است. مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان افزود: در حال حاضر تنها دو مجتمع که مدیریت واحد […]

محمدرضا کنعانی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تا سال 1397 مجوز اکتشاف ید در گلستان به 16 میدان و در سال های 1396 و 1397 مجوز بهره برداری از دو میدان صادر شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان افزود: در حال حاضر تنها دو مجتمع که مدیریت واحد بهره برداری ید را در اختیار دارند بخشی از ید کشور را تولید و مازاد خود را صادر می کنند.

وی گفت: واحدهای در حال بهره برداری تا سال 1397 مشمول عوارض آلایندگی، بهره برداری و تخلیه فاضلاب و جریمه نبودند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در پروانه بهره برداری شرکت خزر فیلد ذکر شده است که حق تخلیه فاضلاب به تالاب را ندارد اما این کار را انجام داد و جریمه ای برای این مجموعه در نظر گرفته نشد.

کنعانی افزود: در ابتدا توسعه این مزارع متوقف شد و سپس بر روی شرکت های عملیاتی و دارای مجوز متمرکز شدیم و مشمول جرایم آلایندگی شدند. ضمناً از 16 مجتمع مجاز فقط اکسیر ید موجود است. در حال حاضر در حال بهره برداری. در حال فعالیت است و مابقی مجموعه ها فعال نیستند.

از تخلیه فاضلاب به تالاب اینچه جلوگیری می کنیم

وی گفت: در گام بعدی از تخلیه فاضلاب به تالاب اینچه جلوگیری کردیم و در حال پیگیری جنایات تخریب این تالاب هستیم زیرا دو واحد تولید ید در ثانیه 400 میلی لیتر فاضلاب تولید و به این تالاب تخلیه می کردند.

مدیرکل محیط زیست گلستان با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی، پساب به جای تخلیه در طبیعت باید به عمق زمین تزریق شود، گفت: همچنین در سازمان محیط زیست این طرح تصویب شد و پایش های لازم انجام شد، در این راستا محل تزریق نصب شد و از فروردین ماه سال گذشته یکی از مجتمع های بهره برداری 100 درصد پساب خود را به عمق تزریق کرده و از لیست آلاینده ها خارج شد. صنایع

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان با بیان اینکه میزان بهره برداری از این مجموعه بر اساس میزان تزریق پساب تعیین می شود، افزود: این مجموعه به صورت ماهانه پایش می شود اما یک واحد بهره برداری دیگر همچنان از روش تخلیه و جرایم اضافه شده استفاده می کند. گروه این است که این واحد باید مشکل فاضلاب خود را نیز حل کند.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه تنها روش مدیریت پساب در واحدهای عملیاتی تزریقی است، اظهار داشت: طبق مطالعات دانشگاه گلستان، روش دیگر تبخیر مکانیکی فاضلاب است، اما از آنجایی که استفاده از این روش برای ما مناسب است، ما اجازه استفاده از این مجموعه ها را نداده ایم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=347516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.