افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

رئیس پلیس آگاهی: انتشار عکس سرقت ها ایمنی را کاهش می دهد

  • کد خبر : 347136
رئیس پلیس آگاهی: انتشار عکس سرقت ها ایمنی را کاهش می دهد

به گزارش رکنا، سردار علی ولی پور گدرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در یادداشتی در واکنش به دستگیری سارق تلفن همراه در خیابان استاد معین توسط کارآگاهان پلیس آگاهی تهران، اظهار داشت: پلیس آگاهی پایتخت در پی دستگیری سارق تلفن همراه در خیابان استاد معین بود. آرشیو برای هر هفته دزدی در سکوت خبری و […]

به گزارش رکنا، سردار علی ولی پور گدرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در یادداشتی در واکنش به دستگیری سارق تلفن همراه در خیابان استاد معین توسط کارآگاهان پلیس آگاهی تهران، اظهار داشت: پلیس آگاهی پایتخت در پی دستگیری سارق تلفن همراه در خیابان استاد معین بود.

آرشیو برای هر هفته دزدی در سکوت خبری و به دور از هیاهوی دنیای مجازی، این پلیس ها در ادارات عملیاتی کشف و بسیاری از متهمان روانه زندان شدند. شاید ویرایش مجدد فیلم صحنه سرقت توجه پلیس را به خود جلب کند. افراد جامعه نسبت به نتیجه پرونده، اما در نوع کار و اقدام کارآگاهان این پلیس هیچ تاثیری نداشته و با وجود فضای مجازی و بدون فضای مجازی، من و همکارانم به مواردی از سرقت و . تقلب و جرایم کیفری وظیفه آنان تلقی می شود و متولیان امر در انجام آن کوچکترین کوتاهی نمی کنند.

پس از دستگیری این سارقان تلفن همراه این سوال برای تعداد زیادی از رسانه ها مطرح شد که ویرایش مجدد فیلم صحنه های سرقت چه تاثیری در رسیدگی به پرونده داشته است؟ انتشار مجدد این کلیپ ها نه تنها باعث تسریع در دستگیری متهمان شد، بلکه باعث شد متهمان فیلم جنایت خود را در اختیار پلیس قرار دهند و همین آگاهی باعث شد که متهمان در زمان دستگیری به مخفیگاه منتقل شوند دستگیری متفاوت بود و به تعویق افتاد.

انتشار عکس افراد و صحنه های جنایت در مواردی مانند مفقودین به ویژه کودکان و مبتلایان به اختلالات روانی و یا محکومان فراری (به دستور مقام قضایی) می تواند موثر و مثمر ثمر باشد. در موارد دیگر باعث ایجاد التهاب در جامعه و القای احساس ناامنی می شود. این امر باعث جذب مردم در بین مردم و آگاهی مجرمان و پیچیده تر شدن ابعاد پرونده های ارائه شده می شود. با توجه به این موضوع، امیدواریم شهروندان پایتخت به عنوان شهروندان مسئول در صورت مواجهه با انواع جرایم و آسیب های اجتماعی، به جای بازنشر تصاویر این رویدادها در فضای مجازی، تصاویر ثبت شده توسط خود و یا دوربین مداربسته را ارائه دهند. دوربین ها به پلیس موضوع تنها به تصاویر ضبط شده خلاصه نمی شود و پایتخت نشینان می توانند علاوه بر تصاویر صحنه جرم، اخبار و اطلاعات جرایم و جراحات مربوط به اطلاعات پلیس را در اختیار همکارانم قرار دهند. با شماره های 02151055300 و 02151055307 تماس بگیرید و مطمئن باشید با رعایت اصل محرمانه بودن اخبار اعلام شده به خوبی مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

اینجانب به عنوان سکاندار تخصصی ترین نیروی انتظامی در کشف جرم در پایتخت؛ از شما دعوت می‌کنم با خبر، به پلیس آگاهی و کشف جرم کمک کنید و حلقه‌ای در زنجیره درخشان گسترش امنیت و آرامش در جامعه باشید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=347136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.