افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

واعظی: VAR در ایران نقش قوطی کبریت دارد/ پرسپولیس به مهاجم مرکزی نیاز دارد – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 347049
واعظی: VAR در ایران نقش قوطی کبریت دارد/ پرسپولیس به مهاجم مرکزی نیاز دارد – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

این کارشناس فوتبال با انتقاد از اتفاقات رخ داده در هفته های اخیر تصریح کرد: سیستم VAR در ایران همچنان مانند قوطی کبریت در کنار زمین است و قدرت داور را زیر سوال برده است. مهدی واعظی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار مهر درباره عملکرد پرسپولیس در این دیدار گفت: پرسپولیس در این دیدار […]

این کارشناس فوتبال با انتقاد از اتفاقات رخ داده در هفته های اخیر تصریح کرد: سیستم VAR در ایران همچنان مانند قوطی کبریت در کنار زمین است و قدرت داور را زیر سوال برده است.

مهدی واعظی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار مهر درباره عملکرد پرسپولیس در این دیدار گفت: پرسپولیس در این دیدار نسبت به دو دیدار قبلی با تغییرات و تحولاتی مواجه شد. به خصوص در نیمه دوم که پرسپولیسی ها عملکرد بهتری از خود نشان دادند و با تغییراتی که در روند این تیم ایجاد شد، هواداران بازی بهتری را از تیم خود دیدند.

پرسپولیس در نیمه دوم بهتر از نیمه اول بود

وی ادامه داد: در نیمه اول تیم چه در سیستم و چه در وضعیت بازیکنان مشکلاتی داشت که در نیمه دوم این مشکل برطرف شد و تیم تهاجمی تر و تاکتیک های مربی به طور موثر توسط بازیکنان در زمین اجرا شد.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص زوج میلاد محمدی و آستون آرونوف در سمت چپ خط دفاعی گفت: سبک بازی آرونوف به گونه ای است که این بازیکن نیاز به پشتیبان دارد. او یک بال فوروارد است و باید از پشت زمین شروع کند تا بازی کند. بازیکنانی که پشت آرونوف در دفاع چپ بازی می کنند باید از او حمایت کنند و میلاد محمدی این کار را بهتر انجام داد. فکر می کنم هر چه جلوتر برویم هماهنگی بین این دو بازیگر بیشتر می شود.

پرسپولیس به یک مهاجم وسط نیاز دارد

واعظی افزود: پرسپولیس نیاز فوری به یک مهاجم وسط دارد. علی علیپور و عیسی آل کثیر بازیکنانی هستند که در سمت راست و چپ قرار دارند و نمی توان از آنها به عنوان مهاجم مرکزی انتظار داشت. سیستم بازی پرسپولیس عمق خط دفاعی حریف را هدف قرار می دهد و برای استفاده از این موقعیت ها به یک مهاجم مرکزی نیاز است. در کنار این دو بازیکن باید یک مهاجم مرکزی هم حضور داشته باشد که بتواند از فرصت های به وجود آمده استفاده کند، به خصوص در لیگ نخبگان آسیا، داشتن یک مهاجم تمام عیار برای پرسپولیس مهمتر از نان و نان است.

VAR یک جعبه مقوایی و یک جعبه کبریت است.

وی در خصوص وجود سیستم داوری ویدیویی VAR گفت: فکر می کنم داوران یک جعبه کارتونی کنار زمین گذاشتند و اسم آن را VAR گذاشتند. تمام این هزینه ها صرف واردات این سیستم به ایران شده است اما دوربین به اندازه کافی و غیره وجود دارد. ندارد در بازی دیروز پرسپولیس و فولاد تقریبا 15 دقیقه از زمان بازی برای یک صحنه گرفته شد و فقط داوران با هدفونی که دارند تصمیم می گیرند.

واعظی با انتقاد از سیستم VAR گفت: سیستم VAR چند سالی است که در کشورهای سطح پایین تر از ایران اجرا می شود اما در کشور ما نقش قوطی کبریت را بازی می کند و این اصلا سیستم VAR نیست و 4 می گذارند. کامپیوترها با هم و با این تصاویری که می بینیم آبروی کشورمان را به خطر می اندازد.

مدیران فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشند

وی ادامه داد: آیا پیام حیدری قاضی ضعیفی است؟ اگر داورانی مانند حیدری در مسابقات تصمیمات خود را در نظر بگیرند، خطاهای کمتری رخ می دهد. در صحنه خطای مسعود ریگی روی بازیکن فولاد، او در هیچ جای دنیا اخراج نمی شود اما برای همان صحنه 7 دقیقه زمان بازی گرفته شد. سیستم VAR در ایران به درستی اجرا نمی شود و همه دوربین های تلویزیون نقش سیستم داور ویدئویی را ایفا می کنند. مسئولان فدراسیون فوتبال چه پاسخی برای هزینه هایی که انجام داده اند دارند؟ این سیستم قدرت داوری را در فوتبال ایران زیر سوال می برد.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)