افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

نحوه صدور مجوز در حوزه غذا بازنگری شد.

  • کد خبر : 34645
نحوه صدور مجوز در حوزه غذا بازنگری شد.

به گزارش بازار، سید شمس الدین حسینی کمیسیون ویژه رشد و ترویج تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اعتراضات و گزارش های دریافتی در خصوص نحوه صدور مجوز در حوزه مواد غذایی، جلسه ای در کمیسیون ویژه رشد و ارتقای تولید با حضور نمایندگانی از […]

به گزارش بازار، سید شمس الدین حسینی کمیسیون ویژه رشد و ترویج تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اعتراضات و گزارش های دریافتی در خصوص نحوه صدور مجوز در حوزه مواد غذایی، جلسه ای در کمیسیون ویژه رشد و ارتقای تولید با حضور نمایندگانی از سازمان استاندارد، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. بازرگانی و دیوان محاسبات.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان نسبت به موضوعات مختلف گلایه کردند; اولاً، الزامات اضافی برای اخذ مجوزهای جداگانه در زمینه فعالیت وجود دارد. به عنوان مثال در این جلسه تولیدکنندگان عنوان کردند که در گذشته برای حبوبات مجوز دریافت می کردند اما در حال حاضر باید برای هر کدام از محصولات زیر مجموعه حبوبات مجوز جداگانه بگیرند یا اینکه برای لبنیاتی مانند ماست باید مجوز جداگانه در اوزان مختلف بگیرند.

وی افزود: نمایندگان سازمان غذا و دارو استدلال کردند که اگرچه ما با این رویه موافق نیستیم، اما بر اساس مصوبه هیات وزیران که در بررسی اولیه مشخص شد، موظف هستند این کار را انجام دهند که موضوعی که در قانون اساسی مطرح شده مربوط به واردات است نه تولید داخلی، اما متاسفانه در مصوبه هیات وزیران، این موضوع در صورتی که در جلسه بررسی تفصیلی به نتیجه نهایی رسیده باشد، به گونه ای ثبت شده است که به نتیجه نهایی رسیده است. ویرایش، سپس کمیته مقررات زدایی و کمیته کفایت. مقررات مربوط به قوانین این موضوع اصلاح می شود

وی ادامه داد: نمایندگان دستگاه های اجرایی نیز بیان کردند که چنین شرطی وجود ندارد و اگر الزامی برای این موضوع وجود دارد باید اصلاح شود. هزینه ها نیز ذکر شد. این هزینه ها بر اساس مصوبه هیات وزیران و قانون است و مقرر شد مستندات بررسی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: بحث دیگری که بحث حق تولیدکنندگان بود، موازی کاری سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو در مورد نمونه برداری بود، یعنی سازمان غذا و دارو به صورت جداگانه نمونه برداری می کند و برای آن هزینه دریافت می کند و سازمان استاندارد نیز به صورت جداگانه نمونه برداری می کند و هزینه دریافت می کند. در واقع باید از نظارت مضاعف که بار مالی بر تولید تحمیل می کند پرهیز کرد.

حسینی ادامه داد: مقرر شد این موارد جمع بندی و ابلاغ شود و در عین حال از طریق کمیته مقررات زدایی برای اصلاح تفاسیر مختلف پیگیری شود.

رئیس کمیسیون ویژه رشد و رونق تولید مجلس افزود: اگر قانون تسهیل در صدور پروانه کسب و قانون مناسب بودن مواد (1) و (7) در اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی به درستی اجرا شود، بسیاری از اختلافات کنار گذاشته می شود زیرا بر اساس این قانون باید به مجوزهای ثبتی طبقه بندی و به تصویب برسد. اگر این موضوع رعایت شود و از طرفی فعالان اقتصادی نیز به این موضوع پایبند باشند، به نظر من بسیاری از اختلافات و حتی گلایه ها برطرف می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.