افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

جزئیات برگزاری لیگ برتر والیبال/ برگزاری با حضور 13 تیم بدون قرعه کشی – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 346415
جزئیات برگزاری لیگ برتر والیبال/ برگزاری با حضور 13 تیم بدون قرعه کشی – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

محسن ترابی مدیرعامل سازمان لیگ والیبال در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برگزاری جشن فصل جدید لیگ دسته یک والیبال ایران و تعداد تیم های شرکت کننده در این مسابقات، اظهار داشت: سال گذشته لیگ برتر والیبال با حضور در مسابقات برگزار شد. حضور 14 تیم؛ این تیم ها امتیاز دارند و ربطی به […]

محسن ترابی مدیرعامل سازمان لیگ والیبال در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برگزاری جشن فصل جدید لیگ دسته یک والیبال ایران و تعداد تیم های شرکت کننده در این مسابقات، اظهار داشت: سال گذشته لیگ برتر والیبال با حضور در مسابقات برگزار شد. حضور 14 تیم؛ این تیم ها امتیاز دارند و ربطی به فدراسیون ندارند. امسال فدراسیون تصمیم گرفت که اگر تیمی در لیگ برتر حاضر نشود، جایگزین تیم دیگری نشویم. در واقع طبق آیین نامه اگر تیمی برای حضور در لیگ سال آینده اقدامات لازم را انجام ندهد امتیاز آن به فدراسیون واگذار می شود و می تواند جایگزین یک تیم شود.

رئیس سازمان لیگ برتر والیبال ادامه داد: امسال مقرر شد اگر تیمی قصد حضور در لیگ برتر را نداشته باشد; فدراسیون جایگزین تیم دیگری نمی شود، در واقع اگر هر 14 تیم در لیگ شرکت کنند، مسابقات لیگ با حضور 14 تیم برگزار می شود، اما اگر تیمی اقدامات لازم را انجام ندهد، فدراسیون یک تیم را جایگزین نمی کند. تیم البته شاید یک تیم امتیازش را به تیم دیگری بدهد که این موضوع کاملا جداست و قبل از اقدام فدراسیون؛ دو تیم به توافق رسیدند. اگر امتیاز تیمی به فدراسیون داده می شد، تصمیم بر این شد که به تیم دیگری داده نشود و تعداد تیم ها کم شود.

ترابی گفت: از 14 تیمی که سال گذشته در لیگ برتر حضور داشتند، 13 تیم برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کردند و به احتمال زیاد امسال لیگ با حضور 13 تیم برگزار می شود. البته تا پایان آن هفته یک تیم فرصت دارد اقدامات لازم را انجام دهد اما در حال حاضر 13 تیم برای حضور در لیگ اقدامات لازم را انجام داده اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیمی امتیاز خود را واگذار کرده و آیا مراسم قرعه کشی برگزار می شود یا خیر، اظهار داشت: تیم نیان الکترونیک از مشهد امتیاز خود را به سپهر صدرای خراسان واگذار کرده است. امسال هم قرعه کشی لیگ نداریم. نظر برخی از دوستان این بود که تیمی که قهرمان لیگ می شود بهتر از سایر تیم ها در جدول سال آینده باشد. بنابراین امسال مقرر شد جدول مسابقات بر اساس رده بندی سال گذشته تنظیم شود تا قرعه کشی نداشته باشیم و فقط برنامه را به باشگاه ها اعلام کنیم.

رئیس سازمان لیگ برتر والیبال با اشاره به برگزاری بازی های خانگی و خارج از خانه گفت: بازی ها مانند سال گذشته در خانه و خارج از خانه برگزار می شود اما در مرحله پلی آف سال های گذشته، مسابقات متمرکز بود اما امسال طبق برنامه ریزی ها، مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می شود.

ترابی در پاسخ به این سوال که اگر تیمی شرایط میزبانی پلی آف را نداشته باشد چه اتفاقی می افتد، گفت: زیرساختی که تیم ها نیاز دارند اتاق مناسب و استاندارد با کفپوش مناسب و نظارت تصویری است. اگر تیمی در مرحله پلی آف مانیتورینگ ویدیویی نداشته باشد و نتواند آن را ارائه کند، بازی به طور کلی در رتبه سوم برگزار می شود. بازی های تیم میزبان احتمالا در شهر دیگری برگزار می شود. در حال حاضر زیرساخت همه باشگاه ها استاندارد است و فقط ویدئو چک ندارند.

رئیس لیگ برتر والیبال در پاسخ به این سوال که چند باشگاه قرارداد بازیکنان خود را در سامانه فدراسیون ثبت کردند، گفت: باشگاه هایی که بدهی و شکایتی ندارند پنجره نقل و انتقالات آنها باز است و باشگاه ها می توانند قرارداد ثبت کنند. تاکنون تیم های فولاد سیرجان، چادرملو، گیتی پسند اصفهان، شهداب یزد، طبایت، پاس گرگان قرارداد بازیکنان را ثبت کرده اند و بقیه باشگاه ها باید مشکلات خود را حل کنند.

وی در خصوص بدهی باشگاه ها و حضور آنها در لیگ برتر گفت: باشگاه ها باید وضعیت بدهی خود را مشخص کنند. در واقع تسویه بدهی و واگذاری دو مقوله مجزا هستند; گاهی اوقات باشگاهی اعلام می کند که بخشی از بدهی خود را پرداخت می کند و مابقی را به صورت چک تحویل می دهد یا متعهد به پرداخت در تاریخ معینی می شود. در چنین شرایطی از مدیرعامل فدراسیون والیبال نامه دریافت می کنند و قرارداد بازیکنان خود را ثبت می کنند. در واقع این باشگاه بدهی خودش را مشخص می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=346415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.