افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

خواص باورنکردنی شیر سوسک که نمی دانید!

  • کد خبر : 346394
خواص باورنکردنی شیر سوسک که نمی دانید!

شاید نام سوسک حس خاصی به شما بدهد، اما بهتر است بدانید که نوشیدن شیر سوسک در آینده ای نه چندان دور می تواند به یکی از مفیدترین غذاهای روی کره زمین تبدیل شود. به گزارش مورنینگ تایمز، مصرف مایعات تهیه شده با سوسک ها ممکن است یک وعده غذایی متعادل برای همه نباشد، اما […]







شاید نام سوسک حس خاصی به شما بدهد، اما بهتر است بدانید که نوشیدن شیر سوسک در آینده ای نه چندان دور می تواند به یکی از مفیدترین غذاهای روی کره زمین تبدیل شود.



به گزارش مورنینگ تایمز، مصرف مایعات تهیه شده با سوسک ها ممکن است یک وعده غذایی متعادل برای همه نباشد، اما دانشمندان بر این باورند که “شیر سوسک” تولید شده توسط گونه خاصی از سوسک ها یکی از مغذی ترین مواد است. و می تواند به غذای اصلی روز تبدیل شود.

برخلاف اکثر حشرات دیگر، سوسک‌های ساحلی اقیانوس آرام زنده‌زا هستند، به این معنی که سوسک‌های ماده به‌جای تخم‌گذاری روی بدنش، سوسک‌های زنده به دنیا می‌آورند. اما چند سال پیش، دانشمندان در حین مطالعه این حشرات شگفت‌انگیز، به چیزی حتی قابل توجه‌تر دست یافتند. همانطور که جنین ها در داخل بدن سوسک ماده رشد می کنند، پس از تولد، او شیر زرد کم رنگ خود را به آنها می دهد.

دانشمندان پس از خارج کردن جنین سوسک، مایع بدن سوسک ماده در روده، بر شکل بلورهای شیر تمرکز کردند و متوجه شدند که آنها براق و براق هستند. این کریستال ها مورد بررسی و آزمایش قرار گرفتند، آزمایش ها و ژنوم های مختلف توالی یابی شدند و نتیجه مغذی بودن این ماده اعلام شد. لئونارد چاواس، یکی از دانشمندان درگیر در این تحقیق، به CNN گفت: “این چیزی است که ما به آن نیاز داریم، پروتئین، اسیدهای آمینه ضروری، چربی ها و قندها.” وی افزود؛ سطح انرژی این ابر غذا به حدی بالا است که به نوزادان سوسک خوار کمک می کند تا نسبت به سایر گونه ها سریعتر و بزرگتر رشد کنند.

مواد مغذی را می توان از طریق مایع یا کریستال استخراج کرد، نیازی به توضیح نیست که به ازای هر 100 گرم از این شیر، 1000 سوسک باید برداشت شود، بنابراین در حال حاضر دانشمندان به دنبال راه هایی برای بازسازی این ماده یا ایجاد قرص سوپ هستند. .

چاواس گفت: در حال حاضر ما در تلاش هستیم تا بفهمیم چگونه می توان این پدیده ها را به روش های بسیار ساده تر کنترل کرد و به تولید انبوه دست یافت. از نظر تئوری، این ماده را می توان در قهوه، غلات یا حتی برای تهیه بستنی استفاده کرد. اما قبل از اینکه مجلات بهداشتی و پزشکی مجاز به انجام این کار باشند، باید به دو سوال بسیار مهم پاسخ دهیم:

لئونارد چاواس و همکارانش مقداری از این شیر را نوشیدند. باور کنید بی نظیر نبود، خوشمزه نبود، واقعا مزه خاصی نداشت.

در مورد اینکه چقدر می تواند برای انسان بی خطر باشد، پاسخ کمی پیچیده است. سوبرامانیان، بیوشیمیدان و شیمیدان آلی در موسسه سلول های بنیادی و پزشکی در بنگلور هند، به NPR گفت: باید اضافه کرد که هنوز هیچ مدرک علمی وجود ندارد.

سوسک ها برای اولین بار دو سال پیش خبرساز شدند و ما از آنها خبر نداشتیم. اما اگر روزی آماده شد، حاضرید آن را امتحان کنید؟

منبع: مینی بان




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=346394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.