افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

گلایه نمایندگان صنعت از محدودیت های اداری تا مالی برای اتلاف میلیاردی برق صنعت و معدن

  • کد خبر : 346369
گلایه نمایندگان صنعت از محدودیت های اداری تا مالی برای اتلاف میلیاردی برق صنعت و معدن

فائزه زیرچی; بازار: علیرضا خامه زار رئیس اتاق بازرگانی بیرجند صبح شنبه در کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند که با حضور دادستان مرکز خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه بخش خصوصی با وظایف خود آشنا نیست. و حقوقی که باید باشد. وی با بیان اینکه بر اساس ماده 25 قانون بهبود مستمر فضای کسب […]

فائزه زیرچی; بازار: علیرضا خامه زار رئیس اتاق بازرگانی بیرجند صبح شنبه در کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند که با حضور دادستان مرکز خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه بخش خصوصی با وظایف خود آشنا نیست. و حقوقی که باید باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده 25 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار در ایام کمبود برق، واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی نباید در اولویت قطع شوند، افزود: بر اساس همین ماده قانونی برق. ، شرکت های گاز و مخابرات در هنگام عقد قرارداد با واحدها موظف هستند. تولیدکنندگان باید تعهد قطع برق، گاز یا مخابرات را در متن قرارداد و پرداخت خسارات ناشی از وقفه مشخص کنند.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی حدود 340 مگاوات برق مصرف می کند، گفت: استان هایی که کمتر از 1000 یا 500 مگاوات برق مصرف می کنند باید از قطع برق معاف شوند.

خسارت یک میلیاردی برق به بخش معدن

علی پروین رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه اظهار داشت: امسال بیش از یک میلیارد تومبه به دلیل قطعی برق به ماشین آلات معدنی خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه ادبیات گفت و گوی نظام اداری در خراسان جنوبی ضعیف است، افزود: طی جلسات متعدد پیشنهاد شد یکی از شعب شورای حل اختلاف با متولیان هر بخش صنعت و معدن ساماندهی شود تا دعاوی این بخش به دادگاه مطرح نمی شود، اما متاسفانه به دلایلی محقق نمی شود.

آذربایجانی مدیر عامل واحد کاوش بیرجند ایران نیز در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه عدم همکاری دستگاه اداری در خراسان جنوبی باعث شد نقدینگی بهترین خط تولید لوله پلی اتیلن به طور کامل از بین برود.

وی گفت: کارخانه پلی اتیلن به مرحله ای رسیده است که از سرمایه گذاری هنگفتی در این پروژه پشیمان شده ایم.

نیاز به پیگیری برای مکان یابی قوانین در خراسان جنوبی

فروزان فر رئیس انجمن صنفی کارآفرینان خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار داشت: خوشبختانه دستگاه قضایی خراسان جنوبی همواره حامی تولیدکنندگان بوده است.

وی با بیان اینکه به دلیل تامین مواد اولیه و نهاده ها مشکل اصلی همه واحدهای تولیدی سرمایه است، افزود: بخش خصوصی، مجمع نمایندگان و حوزه قضایی استان نیاز به مطالبه گری در سطح ملی دارند.

فروزان فر تصریح کرد: بانک ها نیز باید به افزایش سقف اعتباری فعال ترین واحدهای تولیدی کمک کنند.

رئیس اتحادیه بازرگانان خراسان جنوبی: متأسفانه دستگاه های کارشناسی در استان همواره در تلاش برای اجرای دقیق قوانین هستند و نیاز به بومی سازی و اصلاح بخشی از قوانین و مقررات در خراسان جنوبی احساس می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از مقررات و قوانین خراسان جنوبی نیاز به بومی سازی و اصلاح دارد، گفت: متأسفانه دستگاه های کارشناسی استان همواره سعی در اجرای دقیق قوانین دارند.

متأسفانه نظام اداری همواره نظرات پیگیری را توجیهی برای عملکرد ضعیف و عدم همکاری خود می داند، تصریح کرد: متأسفانه مداخلات اجباری ستون فقرات صنعت استان به ویژه مرغداری را شکسته است.

فروزان فر با اشاره به اینکه متأسفانه اداره کل دام و طیور استان از زیرساخت های مناسبی برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: بدون شک احداث سردخانه ها و مجتمع های بزرگ ویژه که از اصول اساسی دولت ها می باشد می تواند کمک شایانی به مردم کشور کند. بخش مرغداری

وی با بیان اینکه راهی جز توسعه بازارهای صادراتی در حوزه طیور استان وجود ندارد، گفت: متأسفانه امروز به دلیل نظرات غیر کارشناسی بازار افغانستان را از دست داده ایم و باید بر بازارهای عراق و اوراسیا تمرکز کنیم.

علی میرزایی فرد نماینده شرکت گنجینه صنعت بیرجند نیز با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی استانی با بحران آب است، بنابراین نباید اجازه ساخت سازه های بتنی داده شود. متقاضیان علاقه مند به خرید این سازه ها و سازه های فلزی هستند. بی دقتی

وی با مقصر دانستن اینکه کمبود نقدینگی واحدها را با مشکل جدی مواجه کرده است، افزود: متاسفانه سند اجرای پروژه به عنوان سند بانکی پذیرفته نمی شود که این موضوع نیز چالش های زیادی را ایجاد کرده است.

منوچهری نماینده دبیرخانه صنعت و معدن خراسان جنوبی در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه در شهرک صنعتی بیرجند علاوه بر قطعی دو روزه برق، گاهی اوقات بین ساعت 18:30 تا 9:30 قطعی برق نیز داریم. p.m که بر کار مهم واحدهای صنعتی در تابستان تاثیر می گذارد. از سه روز به چهار روز کاهش یافته است.

نگرانی در مورد سرمایه در گردش

وی با بیان اینکه امروزه همه کارخانه ها مشکل سرمایه در گردش دارند، افزود: مالیات و عوارضی که مودیان برای خرید کالاها و خدمات لازم برای انجام فعالیت های اقتصادی خود می پردازند، اعتبار مالیاتی آنها و مالیات و عوارض حاصل از فروش تلقی می شود. . کسر می شود و چنانچه مجموع اعتبار مالیاتی مؤدی در هر دوره مالیاتی بیشتر از مالیات و عوارض فروش وی باشد، سازمان موظف است مازاد بر آن را ظرف یک ماه مسترد کند که متأسفانه انجام نمی شود.

منوچهری تصریح کرد: اگر سازمان تامین اجتماعی و امور مالی در کشور نبود، ایران قطب اقتصادی آسیا بود.

گلرو مدیرعامل شرکت چاپ و نشر گلرو نیز در این جلسه اظهار داشت: انتشارات گلرو از سال 80 به صورت رسمی در بیرجند فعالیت می کند که این امر موجب توسعه نشر و مطبوعات در استان شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز مشوق ها در واحدهای تولیدی از بین رفته است، تصریح کرد: در اسفند ماه سال 1401 تسهیلات در گردش خود را نقد کردیم تا بتوانیم در اردیبهشت 1402 تسهیلات ارائه کنیم که متأسفانه محقق نشد.

مردانی نماینده شرکت آب جاوال بیرجند در این جلسه با اشاره به اینکه متاسفانه چشم انداز روشنی در تولید وجود ندارد، گفت: متاسفانه در خراسان جنوبی مسئولان برای تولیدکنندگان ارزشی قائل نیستند.

وی بیان کرد: اگر واحدهای تولیدی تشویق و انگیزه نشوند در سال های آینده تمامی واحدها تعطیل خواهند شد.

نسخه های انسدادی

نرگس خاتمی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند نیز با اشاره به اینکه متاسفانه برخی دستورالعمل ها به جای تسریع و توسعه مانع تولید می شود، اظهار داشت: امروزه باید از واحدهای تولیدی حمایت شود.

شکوری نماینده کارخانه نساجی فردوس در این جلسه با اشاره به اینکه متأسفانه تخصیص ارز برای تامین قطعات حدود یک ماه زمان می برد که زمان زیادی است، اظهار داشت: امروز نساجی فردوس با وجود انحلال بانک تسهیلات. و در مورد آزاد حکم قضایی داشته باشند. بانک در تامین وثیقه با چالش بزرگی مواجه شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مالیاتی فشار زیادی بر واحدهای تولیدی وارد می شود و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

علی بهدانی نماینده شرکت دنیای سبز در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه امروز بدنه ناکارآمد کارشناسان و نبود اطلاعات و دانش آسیب جدی به واحدهای تولیدی وارد کرده است.

وی خراسان جنوبی را نیازمند مدیران جسور دانست و افزود: تولید و صنعت در استان خراسان جنوبی تنها با مدیران کارآمد و آگاه توسعه می یابد.

حقی یکی از اعضای هیئت اتاق بازرگانی بیرجند در این جلسه اظهار داشت: بخش خصوصی باید فهرستی از مزیت های استان تهیه و تدوین کند.

وی افزود: اگرچه در استان های کشور مزیت ها متفاوت است، بنابراین نباید قوانین و مقررات را یکسان دانست.

حقی با اشاره به اینکه متاسفانه نرخ تامین اجتماعی از پایتخت تا مرزی ترین شهرها یکسان است، تصریح کرد: هزینه برق و گاز باید پلکانی و متناسب با مزیت های استان باشد.

وی گفت: متاسفانه دو واحد هیدروکربوری مستقر در شهرک صنعتی طبس باعث آلودگی هوای این شهر شده و باید چاره اندیشی شود.

جعفری نماینده شرکت چدن خاوران نیز در این جلسه اظهار داشت: زمانی که در حوزه سرمایه گذاری خارجی مشکلی وجود دارد باید در حوزه قضایی تمهیدات لازم انجام شود.

کار موازی

در این جلسه حائری مدیرعامل ارسطو حائری با اشاره به اینکه متاسفانه مدیران در خراسان جنوبی بسیار زیاد است اظهار داشت: سازمان بهداشت و سازمان استاندارد مدارک یکدیگر را قبول ندارند و موازی کاری را افزایش می دهند.

وی با بیان اینکه امروز مشکل از قوانین نیست، بلکه از مدیران ناآگاه است، تصریح کرد: هزینه سوء مدیریت و بی اطلاعی مسئولان را نباید واحدهای تولیدی بپردازند.

رمضانی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی بیرجند گفت: 50 درصد واحدهای تولیدی استان خراسان جنوبی به طور کامل تعطیل شده است.

حمایت دستگاه قضایی از بخش تولیدی استان

حجت الاسلام علی نسایی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: ظرفیتی به نام ستاد اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی ایجاد شده که هدف آن تلطیف قوانین به نظام قضایی است. منافع مردم

متاسفانه برخی از مدیران خراسان جنوبی دقت، توانایی و جسارت لازم را ندارند که این یکی از بزرگترین مشکلات استان است و افزودند: اگر کشوری به دنبال رشد و توسعه است، بخش خصوصی آن کشور باید تقویت شود.

حجت الاسلام نسایی با اشاره به اینکه امروز اگر به بخش خصوصی کشور توجه شود قطعا به آبادانی خواهیم رسید، گفت: متاسفانه گره هایی از سوی خود افراد و سرمایه گذاران ایجاد می شود.

متاسفانه نظر مردم و مسئولان استان خراسان جنوبی بسیار بسته است و می گویند: در خصوص قطعی برق باید نامه ای با تاکید بر ایمنی استان تهیه و به مرکز کشور ارسال شود. برای پیگیری

دادستان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در اواخر دولت حجت الاسلام خاتمی مصوبه ای صادر شد که بر اساس آن تمام شهرهای خراسان جنوبی توسعه کمتری دارند اما متاسفانه تاکنون به این امر توجه نشده است، افزود: ها تصویب شده است. در شورای حمایت از حقوق خزانه داری که شرکت های آب، برق و گاز باید انعطاف بیشتری نسبت به کاهش ها داشته باشند.

در سال گذشته 14 جلسه در نهادهای نظارتی استان برگزار شد و گفت: سال گذشته بیش از 73 هزار پرونده کیفری در خراسان جنوبی رسیدگی شد که از این تعداد تنها 71 فقره نقص داشت.

حجت الاسلام نسایی افزود: در خصوص قطعی برق واحدهای تولیدی و عدم همکاری با بخش خصوصی باید مکاتبات انجام شود و موضوع بررسی شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=346369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.